Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE 2020

Warszawa, 26-27.09.2020

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, nasza konferencja w tym roku będzie nieco inna niż rok temu, ze względu na szalonego koronawirusa, który rozhulał się po całym świecie. W związku z tym przewidujemy (stan na 2.09.2020) następujące formy organizacji: w Warszawie odbywać się będzie konferencja z udziałem 200 osób (bo wiele osób bardzo chciałoby się jednak spotkać ze sobą "w realu") i równolegle transmisja online (do 500 osób).

Podobnie jak poprzednie, INSPIR@CJE będą prowadzone w szybkim tempie i bogate, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela, ze szczególnym uwzględnieniem czasu, w którym zmuszeni jesteśmy funkcjonować podczas pandemii. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami, także tymi ze sfery online. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

 26 września 2020 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie 

  • Marcin Polak (Edunews.pl)

10.15 Wystąpienie otwierające: Edukacja zdalna w czasie pandemii z bliska

  • prof. Jacek Pyżalski (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Superbelfrzy RP)

11.15 "Zazmienić" - czy i jakie zmiany edukacyjne mogą zajść na uczelniach, aby wspierać edukację?

  • prof. Stanisław Czachorowski (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Superbelfrzy RP)

11.45 Co nam dała pandemia? O równowadze mocy offlajnu i onlajnu, czyli Superman i Zorro w akcji

  • Dariusz Martynowicz (Małopolska Szkoła Gościnności w Myślenicach, Superbelfrzy RP, MIEE)

12.10 Jeśli w szkole wcale nie chodzi o szkołę, to o co?

  • Ewa Radanowicz (Szkoła Podstawowa w Radowie Małym, Wiosna Edukacji)

12.35 O czym musisz pamiętać, tworząc innowacje edukacyjne?

  • Oktawia Gorzeńska (Wiosna Edukacji, MIEE)

13.00 Obiad i kuluary

14.00 Edukacja w STEM Kindlotekach - stacjonarnie i online

  • Iwona Brzózka-Złotnicka (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

14.25 Covid'owy BEREK z Microsoftem

  • Marek Grzywna (Szkoła Podstawowa nr 23 w Toruniu, TEB Edukacja Toruń, Superbelfrzy RP, MIEE)

14.50 Jak zobaczyć myślenie? Kilka pomysłów do wykorzystania

  • Izabela Wyppich (ZSO nr 1 w Rudzie Śląskiej, Superbelfrzy RP, MIEE)

15.15 Pandemiczna kuchnia edukacji...

  • Dawid Łasiński (Zespół Szkół gen. D. Chłapowskiego w Bolechowie, Superbelfrzy RP, MIEE)

15.40 Jak nowe technologie i rozwiązania edukacyjne mogą wspierać nauczycieli?

  • Maciej Mazurkiewicz Jr (Skriware)

16.05 Wykorzystanie robotów w nauczaniu dzieci z SPE

  • Renata Idzik (Photon Education)
  • Agnieszka Setnikowska (Photon Education)

16.30 przerwa kawowa

17.00 Wspierajmy przedsiębiorczych uczniów

  • Arkadiusz Dyl (Fundacja Think!)
  • Wojciech Wereszko (Fundacja Think!)

17.25 Co zyskujemy realizując projekty edukacyjne? O współpracy, sukcesie rekrutacyjnym i inwestycji w talenty

  • Ewa Drobek (Liceum Ogólnokształcące im. N. Żmichowskiej w Warszawie, Superbelfrzy RP)

17.50 Edukacja zdalna made in PL czyli onlajny ręcznie dziergane

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.15 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


27 września 2020 - niedziela

09.00 Kawa na dzień dobry

09.15 Nauczyciel jako edukacyjny prowokator

  • Joanna Krzemińska (Szkoły Mikron w Łodzi, Superbelfrzy RP)

09.40 Czego nas nie nauczył COVID? Przegląd przypadków

  • Lech Wikaryjczyk (Learnetic)

10.05 Klucz do sukcesu i szczęścia - wykorzystywanie własnych silnych stron, a nie korygowanie wad. Supermoce w akcji

  • Joanna Gadomska (Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Żychlinie, Superbelfrzy RP)

10.30 Coś zaczyna się od… Kropki!

  • Marlena Kowalska (Katolicka Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Bosko w Piotrkowie Trybunalskim, Superbelfrzy RP, MIEE)
  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP)

10.55 Szkolny krajobraz – rozwiązania oparte na przyrodzie

  • Ewa Przybysz-Gardyza (Szkoła Podstawowa w Stojadłach, Superbelfrzy RP, MIEE)

11.20 Jak sprawić, by życzliwość stała się normą w naszych szkołach? (zdalnie)

  • (Cartoon Network)

11.45 Przerwa kawowo-przegryzkowa

12.30 Odwrócona lekcja w praktyce na lekcji matematyki

  • Krzysztof Chojecki (Szkoła Otwarta w Warszawie, Katalyst Education, Pistacja.tv)

12.55 Aktywne uczenie się i innowacyjne nauczanie w elastycznych przestrzeniach edukacyjnych

  • Barbara Ostrowska (Szkoły Paderewski w Lublinie, Superbelfrzy RP, MIEE)
  • Marcin Zaród (V Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie, Superbelfrzy RP)

13.20 Jak nauczać pokolenie „po co?”, czyli sprytne sposoby, by zostać projektantem edukacji

  • Michał Kociankowski (ekspert wydawnictwa Nowa Era)

13.45 Wykorzystanie filmu w rozwijaniu umiejętności społeczno-emocjonalnych

  • Robert Pruszczyński (Centrum Edukacji Obywatelskiej)

14.10 Poznaj Wakelet - bądź na fali!

  • Agnieszka Halicka, Monika Khan, Dorota Walczuk (Ambasadorki Wakelet w Polsce)

14.35 Ja uczę (się), ty uczysz (się), my uczymy (się) - o edukacyjnych kooperatywach w sieci

  • Agata Baj (Myślografia, Superbelfrzy RP)

15.00 Pandemia - bodziec rozwojowy czy epitafium dla polskiej edukacji?

  • Jarosław Pytlak (Szkoła Podstawowa nr 24 STO na Bemowie, "Wokół szkoły")

15.30 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji obecnych na sali

15.45 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie