Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Warszawa, 7-8.03.2020

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

7 marca 2020 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie 

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.10 Wystąpienie otwierające: Nauczyciel i uczeń w nowej rzeczywistości edukacyjnej, czyli jak pracować z dziećmi z pokolenia Z

  • Dr Aleksandra Szyller (Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, Polsko-Angielska Szkoła Podstawowa Edison)

11.00 Zakodow@ne DNA Edukacji  

  • Anna Krause (Szkoła Podstawowa nr 27 w Gdańsku) 

11.25 Da się. Czyli o pracy bez ocen, podręczników i ćwiczeń

  • Wiesława Mitulska (Szkoła Podstawowa w Słupi Wielkiej, Superbelfrzy RP)

11.50 Uczymy się wszędzie, czyli o edukacji poza murami

  • Karolina Gaweł (Korczakowska Szkoła Marzeń w Olsztynie, Superbelfrzy Mini)

12.15 Dziecięce czary mary - rozwijanie aktywności badawczej dzieci – obserwacja, doświadczenie, eksperyment

  • Barbara Ochmańska (Szkoła Podstawowa nr 1 w Wyszkowie, Superbelfrzy RP)

12.40 Fiński model w edukacji wczesnoszkolnej

  • Beata Racek (Szkoła NAVIGO Wrocław)
  • Barbara Dąbrowa (Szkoła NAVIGO Wrocław)
  • Łukasz Srokowski (Szkoła NAVIGO Wrocław)

13.05 Obiad i kuluary

14.05 Rysować każdy przecie może

  • Vitia Hoffmann (Szkoła Podstawowa nr 8 w Gdańsku, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Mateusz Łysek (Szkoła Podstawowa nr 4 w Radlinie)

15.05 Innowacyjne podejście do początkowej nauki czytania i pisania

  • Agnieszka Świercz (Anglojęzyczna Szkoła Podstawowa przy Szkole Europejskiej w Łodzi)
  • Weronika Kisiel (Anglojęzyczna Szkoła Podstawowa przy Szkole Europejskiej w Łodzi)

15.30 Wilki, rekiny i inne drogi na skróty

  • Monika Zielińska-Miętkiewicz (Learnetic)

15.50 Przerwa kawowa

16.20 Edukacja STEAM

  • Sylwester Zasoński (Szkoła Podstawowa nr 1 w Skarżysku-Kamiennej, Mentor Polska)

16.45 (Sprawdzone) pomoce nauczanki złapane w sieci 

  • Zyta Czechowska (ZSS w Kowanówku, Specjalni.pl, Superbelfrzy RP)
  • Jolanta Majkowska (ZSS w Kowanówku, Specjalni.pl, Superbelfrzy RP)

17.10 Muzyczne zabawy (część 1) 

  • Piotr Kaja (nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator/trener oraz wykładowca akademicki)

18.00 A po co mi to na co?

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.30 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


8 marca 2020 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 Jak bajkowe postaci mogą pomóc w rozwijaniu kluczowych kompetencji?

  • Joanna Gulczyńska (Fundacja Uniwersytet Dzieci)

09.25 Odważ się na własny styl - w poszukiwaniu sensu programowania w szkole

  • Krzysztof Jaworski (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

09.50 Słowo + Ruch + Muzyka = Logorytmika 

  • Piotr Tolsdorf (blog Pan od Logorytmiki)

10.30 Przystanek Czytankowo - jak sprawić, żeby dzieci pokochały czytanie

  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP/Mini)

10.55 Śladami przeszłości, czyli jak rozwijać zainteresowania historią u dzieci w młodszym wieku szkolnym

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy RP/Mini)

11.20 Gry i zabawy matematyczne

  • Ewelina Gorczyca, Karolina Prus-Wirzbicka (Centrum Edukacji Obywatelskiej)

11.45 Przerwa kawowo-przegryzkowa

--- blok kreatywno-logiczny ---

12.30 Muzyczne inspiracje – zabawy z piosenkami (część 2)

  • Piotr Kaja (nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator/trener oraz wykładowca akademicki)

13.15 Bądźmy eko, czyli jak nauczanka ratuje świat

  • Joanna Apanasewicz (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

13.40 Dobre wychowanie potrzebuje wielu „nauczycieli”, bo jest wieloskładnikową sumą wzorców

  • Joanna Kubicka (Szkoła Podstawowa w Strzelcach)

14.05 O tym, że warto, czyli o współpracy z rodzicami

  • Agnieszka Chomicka-Bosy (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog & Centralny Dom Techologii)

14.30 Minimediacje w edukacji wczesnoszkolnej

  • Weronika Górska-Wolniewicz (Superbelfrzy RP)
  • Alicja Staszczuk (Spark Academy w Poznaniu)

15.15 Rozchodniaczek edukacyjny, czyli próba podsumowania

15.30 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

16.00 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie