Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Warszawa, 15-16.04.2023

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

15 kwietnia 2023 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie 

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.15 Wystąpienie otwierające: Zachować i rozwijać to co naturalne - strategia nauki czytania przez zdziwienie

  • dr hab. Monika Wiśniewska-Kin (Uniwersytet Łódzki, Innowacje w edukacji)
  • Weronika Kisiel (Uniwersytet Łódzki, Innowacje w edukacji)

11.00 Zadania – wyzwania. Każdy w swoim tempie i na swój sposób

  • Wiesława Mitulska (Superbelfrzy RP/Mini)

11.25 Wycieczka i walizeczka - po przygodę z lekturą

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy RP/Mini)

11.50 Zabawy fabularyzowane

  • Ewa Kempska (Szkoła Podstawowa w Gliczarowie Górnym, Superbelfrzy RP/Mini)

12.15 Jak w grze Minecraft Education ograć edukację matematyczną?

  • Barbara Dubiecka-Kruk (oMatmo.pl, Microsoft Innovative Educator Expert)

12.40 Zabierzcie nas do Kindloteki. Jak wykorzystać STEM do nauki języka polskiego jako obcego

  • Barbara Krystosiak (Amazon)
  • Małgorzata Pabich, Patrycja Serdyńska (Szkoła Podstawowa w Wińsku)

13.05 Obiad i kuluary

14.05 Stymulowanie wyobraźni dziecka muzyką, czyli o muzyce w szkole rozwijającej umiejętności nie tylko muzyczne

  • Piotr Kaja (CEN Łomża, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piątnicy)

15.05 Plan Daltoński w edukacji wczesnoszkolnej

  • Agnieszka Maksymiuk (Fundacja Plan Daltoński)

15.30 Czy cel uświęca środki? – czyli (nie)zasady ortografii, a jednak (uczeń) pisać potrafi?

  • Monika Zielińska-Miętkiewicz (Learnetic)

15.55 Przerwa kawowa

16.15 Sztafeta edukacyjna

  • Patrycja Raczkowska-Oziębała, Urszula Krzyżanowska, Przedszkole Publiczne nr 15 w Głogowie
  • Karolina Pawłowska, Przedszkole Publiczne nr 20 z Oddziałami Integracyjnymi w Głogowie

16.40 Zainspirowane – czyli jak rozsiewają się dobre pomysły i co z tego wynika 

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP/Mini)

17.05 Hipnologopedia - jak wykorzystać podświadomość do skutecznej komunikacji

  • Anna Grzegory (Logofigle, Superbelfrzy RP/Mini)

17.30 Dlaczego „Ale to ciekawe” jest ciekawe dla nauczyciela i ucznia? (Grupa MAC)

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Sabina Piłat (Nauka w plecaku,Superbelfrzy RP/Mini)
  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP/Mini)

17.55 Czy już masz wszystko w 3D?

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

18.20 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


16 kwietnia 2023 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 Wesołe animacje jako narzędzia dydaktyczne aktywizujące uczniów do nauki

  • Zyta Czechowska (Specjalni.pl, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Jolanta Majkowska (Specjalni.pl, Superbelfrzy RP/Mini)

09.25 Uważniaki, czyli o rozwijaniu uważności i nauce regulacji emocji u dzieci

  • Joanna Twardo-Kamińska (Program Uważniaki)
  • Anna Szyszko (Program Uważniaki)

09.50 Social Emotional Learning w pigułce na szkolne bóle 

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP/Mini)

10.15 Plasterek życzliwości. Asy Internetu jako zestaw pierwszej pomocy w relacjach online i offline.

  • Małgorzata Pisarkiewicz (Fundacja Szkoła z Klasą)
  • Ewa Przybysz-Gardyza (Fundacja Szkoła z Klasą)

10.40 Zadania problemowe i miniprojekty w edukacji wczesnoszkolnej pod parasolem STEAM 

  • Wiesława Mitulska (Superbelfrzy RP/Mini)

11.05 Włącz sztuczną inteligencję w klasie

  • Joanna Apanasewicz (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Krzysztof Jaworski

11.30 Wczesnoszkolne przygody z Minecraftem - strzał do sześcianu!

  • Joanna Apanasewicz (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

12.00 Przerwa pogawędkowo-kawowo-przegryzkowa

12.45 Jak obrysować królową nauk?

  • Joanna Komorek (Szkoła Podstawowa nr 4 w Radlinie, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Mateusz Łysek (Szkoła Podstawowa nr 4 w Radlinie, Superbelfrzy RP/Mini)

13.40 Przygoda z kolorową ortografią

  • Barbara Taniewicz (Szkoła Podstawowa nr 1 w Chotomowie, Superbelfrzy Mini)

14.05 Wykorzystanie Canvy w pracy nauczyciela 

  • Anna Albrecht (Szkolne Inspiracje, Superbelfrzy Mini)

14.30 Szkoła Dobrostanu

  • Marta Puciłowska (Fundacja Szkoła z Klasą)
  • Agnieszka Chmielecka (Fundacja Szkoła z Klasą)

14.55 Damy i Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają… A moi uczniowie tak!

  • Edyta Karwowska (Szkoła Podstawowa nr 16 w Warszawie, Superbelfrzy RP/Mini)

15.20 Słowo na niedzielę, czyli próba podsumowania

15.30 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

16.00 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie