Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2024

Warszawa, 23-24.03.2024

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>> 

program prawie gotowy - 7.03.2024

23 marca 2024 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie i wprowadzenie

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.15 Wystąpienie otwierające: Metoda badawcza dla najmłodszych

  • Magda Aszer (Pracownia Przewrotu Kopernikańskiego, Centrum Nauki Kopernik)

11.00 O ocenianiu w I-III raz jeszcze i pewnie nie po raz ostatni

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP)

11.25 Co możemy zrobić, aby ułatwić uczniom naukę matematyki w następnym etapie kształcenia?

  • Joanna Świercz (Publiczna Szkoła Podstawowa nr 31 w Opolu, Superbelfrzy RP)

11.50 Metodyka 4P4C w edukacji wczesnoszkolnej

  • Barbara Krywoszejew (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

12.15 Zbudujemy razem bezpieczne miejsce w sieci dla najmłodszych

  • Agnieszka Chomicka-Bosy (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Samsung Stacja Galaxy)

12.40 Pomyśl, zbuduj, zakręć - klocki Korbo jako narzędzie edukacyjne w edukacji wczesnoszkolnej

  • Barbara Ochmańska (Szkoła Podstawowa nr 1 w Wyszkowie, Superbelfrzy RP)
  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Szkoła Podstawowa nr 6 w Pile, Superbelfrzy RP)

13.05 Obiad i rozmowy

14.05 Czy AI zastąpi nauczyciela na lekcjach muzyki, czyli praktyczne przykłady edukacji muzycznej formalnej i nieformalnej

  • Piotr Kaja (CEN Łomża, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Śniadowie)
    Uwaga! proszę wziąć ze sobą pustą butelkę po mleku z rączką lub po kefirze

15.05 Klasowa orkiestra gra! O muzykowaniu w szkole

  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Szkoła Podstawowa nr 6 w Pile, Superbelfrzy RP)

15.30 Tradycyjnie i cyfrowo, czyli jak skutecznie uczyć

  • Grzegorz Aleksandrowicz (Wydawnictwo Nowa Era)

15.55 Przerwa kawowa

16.15 Kuchcikowo - smacznie, zdrowo, kolorowo

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy Mini)
  • Katarzyna Ślęzak (Szkoła Podstawowa nr 3 w Piotrkowie Trybunalskim, Superbelfrzy Mini)

16.40 Projekty STEAM w Twoim przedszkolu i szkole z robotem Zosią?

  • Karolina Dryńska (Eduko)
  • Patrycja Janekankit (Eduko)

17.05 Bezpieczni w sieci, czyli o wartościach Asów Internetu w edukacji wczesnoszkolnej

  • Edyta Karwowska (Szkoła Podstawowa nr 16 w Warszawie, Fundacja Szkoła z Klasą)

17.30 Jak wychować programistę?

  • Ewa Świątek (Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 97 w Warszawie, Photon Education)

17.55 Drodzy nauczyciele...

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.20 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


24 marca 2024 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 K jak kreatywność - czyli jak rozwijać kreatywność i wyobraźnię dzieci

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy Mini)

09.25 Podróże dalekie i całkiem bliskie, czyli jak poznawać świat z dziećmi?

  • Sabina Piłat (Nauka w plecaku, Superbelfrzy RP/Mini)

09.50 Film dokumentalny jako narzędzie edukacyjne w szkołach podstawowych

  • Katarzyna Ślesicka (Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy)

10.15 O ruchu w edukacji i edukacji w ruchu

  • Wiesława Mitulska (Wiosna Edukacji, Superbelfrzy RP)

10.40 FitSchool – gotowe i bezpłatne narzędzie do lekcji WF

  • Agnieszka Karasińska, Agnieszka Skowrońska, Jacek Wichowski (Fundacja Medicover)

11.25 „Inny, różny, różnorodny...?" – synonimy, przeciwieństwa czy wyrazy bez definicji?

  • Monika Zielińska - Miętkiewicz (Learnetic)

11.50 Odczarujmy klasówki, czyli nie taki sprawdzian straszny, jak go malują

  • Barbara Taniewicz (Szkoła Podstawowa nr 1 w Chotomowie, Superbelfrzy Mini)

12.15 Przerwa kawowo-przegryzkowa

12.45 Wszystko gra - interaktywne lekcje muzyki

  • Miłosz Sienkiewicz, Alicja Szulc, Agata Warda (Stowarzyszenie Kultury Niefizycznej)

13.30 Dobry start – jak wdrażać uczniów do obowiązków szkolnych

  • Dorota Deroń (Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu, Superbelfrzy Mini)

13.55 Ciało człowieka, czyli jak dobrze zrobić mini projekt?

  • Agnieszka Herszel-Pościk (Szkoła Podstawowa nr 16 w Pabianicach, Superbelfrzy Mini)

14.20 Czy jesteśmy wystarczająco FAST? Jak Twoi uczniowie mogą zdobyć wiedzę ratującą życie

  • Gabriela Niemczynowicz-Szkopek (FAST Heroes Polska)

14.45 Wychowanie przez sztukę – co daje dziecku kontakt ze sztuką?

  • Paulina Kurowska-Loryńska (Szkoła Podstawowa w Rusi, Superbelfrzy Mini)

15.10 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

15.30 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie