Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE 2023

Warszawa, 23-24.09.2023

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne. INSPIR@CJE już po raz 11 - ale ten czas pędzi! 

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

 

23 września 2023 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie i wprowadzenie

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.15 Inspir@cyjne bingo 9 i pół - informacje o aktywnościach

  • Joanna Waszkowska (II Liceum Ogólnokształcące w Mysłowicach)

10.25 Wystąpienie otwierające: Jak (nie) rozmawiamy o edukacji?  

  • prof. Roman Leppert (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Akademickie Zacisze)

11.10 O mocy sprawczej i ściąganiu szyldów. O przywracaniu nauczycieli do zawodu

  • Ewa Radanowicz (Urząd Miasta i Gminy w Goleniowie)

11.35 Kreatywność pędzlem malowana” czyli o wspieraniu kreatywności dzieci i młodzieży w przestrzeniach szkolnych

  • Jakub Tylman (Publiczna Szkoła Podstawowa w Śremie)

12.00 Krytyczne myślenie jako kluczowa kompetencja w świecie fejków

  • Barbara Ostrowska (Szkoły Paderewski w Lublinie, Superbelfrzy RP) 

12.25 STEM w Bibliotece? O współpracy z dziećmi i ze szkołami

  • Barbara Krystosiak (Amazon)
  • Katarzyna Jantos i Sonia Szymala (Miejska Biblioteka Publiczna w Sosnowcu)

12.50 Obiad i kuluary

13.40 Herstory: Poznaj Jej historię

  • Emila Rybak (Herstory - History.tv)

14.05 Ćwiczenia z myślenia

  • prof. Lech Mankiewicz (Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, Superbelfrzy RP)

14.30 Jak autonomia zwiększa zaangażowanie ucznia w lekcję

  • Jacek Strzemieczny (Centrum Edukacji Obywatelskiej)

14.55 Kuźnia (m)Talentów, czyli o szkoleniach słów kilka

  • Sebastian Urbański (Learnetic)

15.20 Zaufanie jest najwyższą formą docenienia pracy

  • Edyta Borowicz-Czuchryta (Publiczna Szkoła Podstawowa Galileo w Lublinie)

15.45 (Od)ważne słowa, czyli szkolne zmiany, które zaczynają się w języku

  • Katarzyna Radzikowska (Fundacja Szkoła z Klasą)

16.10 Przerwa kawowa

16.30 Pomysł na „upgrade” lekcji informatyki w każdej szkole

  • Beata Chodacka (V LO w Krakowie, SP nr 33 w Krakowie, Superbelfrzy RP)
  • Alicja Podstolec (Salezjański Zespół Szkół Publicznych im. św. Dominika Savio w Zabrzu, Superbelfrzy RP)

16.55 Skuteczne sposoby uczenia o bezpieczeństwie w sieci

  • Łukasz Dzieran (Centralny Dom Technologii)

17.20 Zadania domowe w epoce AI

  • Justyna Bober (Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach, Superbelfrzy RP)

17.45 Alfabet przyszłości – od 4P do 4C

  • Karolina Żelazowska-Byczkowska (NODN Cyfrowy Dialog)

18.00 Co w szkolnej trawie na świecie piszczy?

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

18.25 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


24 września 2023 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 Tysiąc pierwsze czy pierwsze zadanie dyrektora: wsparcie nauczycieli w podnoszeniu kompetencji uczenia

  • Dorota Kujawa-Weinke (Superbelfrzy RP)

09.25 Opowiedz mi jak się uczysz …, czyli co młodzi wiedzą o swoim uczeniu się?

  • Maria Czerwińska (Liceum Ogólnokształcące Filomata w Gliwicach)

09.50 Czego trzeba się oduczyć, aby (OK) nauczać?

  • Danuta Sterna (OśŚwiata / OK Nauczanie, Centrum Edukacji Obywatelskiej)

10.15 Jakich strategii uczenia się warto nauczyć naszych uczniów?

  • Dorota Uchwat-Zaród (III Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie, Superbelfrzy RP)
  • Marcin Zaród (V Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie, Superbelfrzy RP)

10.40 Puzzle inspiracji, czyli jak tworzyć środowisko sprzyjające uczeniu się

  • Agata Baj (Superbelfrzy RP) 

11.05 BINGO 9 i pół losowanie Odważ się! Na wychowawczej o fake newsach

  • Joanna Waszkowska (II Liceum Ogólnokształcące w Mysłowicach, Superbelfrzy RP)

11.40 Przerwa pogawędkowo-kawowo-przegryzkowa

12.20 Fake kNOw more - jak emocje wpływają na podatność na dezinformację?

  • Agnieszka Chomicka-Bosy (Fundacja Szkoła z Klasą)

12.45 Wielka gra o neurony

  • Joanna Gadomska (III Liceum Ogólnokształcące w Koninie, Superbelfrzy RP)

13.10 "Pocałuj żabkę w łapkę", czyli co o czarowaniu na lekcji wiedzą biolożka i geografka?

  • Bogusława Mikołajczyk (Zespół Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach, Superbelfrzy RP)
  • Monika Szekiel (Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddz. Int. w Mikołowie, Superbelfrzy RP)

13.35 Jak przygotować młodych do wyzwań przyszłości? Solve for Tomorrow

  • Agnieszka Chomicka-Bosy (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)
  • Joanna Gadomska (III Liceum Ogólnokształcące w Koninie, Superbelfrzy RP)

14.00 Pomysły na interdyscyplinarne zadania z wykorzystaniem metody Webquestu

  • Anna Romańska (Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi, Superbelfrzy RP)

14.25 Kompetencje 4K w szkolnej bibliotece

  • Marlena Kowalska (Katolicka Szkoła Podstawowa im. św. Jana Bosko w Piotrkowie Tryb., Superbelfrzy RP)

14.50 Losowanie nagród dla uczestników INSPIR@CJI

15.20 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie