Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE 2023

Warszawa, 23-24.09.2023

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne. INSPIR@CJE już po raz 11 - ale ten czas pędzi! 

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

 

23 września 2023 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie i wprowadzenie

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.15 Inspir@cyjne bingo 9 i pół - informacje o aktywnościach

  • Joanna Waszkowska (II Liceum Ogólnokształcące w Mysłowicach)

10.25 Wystąpienie otwierające: Jak (nie) rozmawiamy o edukacji?  

  • prof. Roman Leppert (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Akademickie Zacisze)

11.10 O mocy sprawczej i ściąganiu szyldów. O przywracaniu nauczycieli do zawodu

  • Ewa Radanowicz (Urząd Miasta i Gminy w Goleniowie)

11.35 Kreatywność pędzlem malowana” czyli o wspieraniu kreatywności dzieci i młodzieży w przestrzeniach szkolnych

  • Jakub Tylman (Publiczna Szkoła Podstawowa w Śremie)

12.00 Krytyczne myślenie jako kluczowa kompetencja w świecie fejków

  • Barbara Ostrowska (Szkoły Paderewski w Lublinie, Superbelfrzy RP) 

12.25 STEM w Bibliotece? O współpracy z dziećmi i ze szkołami

  • Barbara Krystosiak (Amazon)
  • Katarzyna Jantos i Sonia Szymala (Miejska Biblioteka Publiczna w Sosnowcu)

12.50 Obiad i kuluary

13.40 Herstory: Poznaj Jej historię

  • Emila Rybak (Herstory - History.tv)

14.05 Ćwiczenia z myślenia

  • prof. Lech Mankiewicz (Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, Superbelfrzy RP)

14.30 Jak autonomia zwiększa zaangażowanie ucznia w lekcję

  • Jacek Strzemieczny (Centrum Edukacji Obywatelskiej)

14.55 Kuźnia (m)Talentów, czyli o szkoleniach słów kilka

  • Sebastian Urbański (Learnetic)

15.20 Zaufanie jest najwyższą formą docenienia pracy

  • Edyta Borowicz-Czuchryta (Publiczna Szkoła Podstawowa Galileo w Lublinie)

15.45 (Od)ważne słowa, czyli szkolne zmiany, które zaczynają się w języku

  • Katarzyna Radzikowska (Fundacja Szkoła z Klasą)

16.10 Przerwa kawowa

16.30 Pomysł na „upgrade” lekcji informatyki w każdej szkole

  • Beata Chodacka (V LO w Krakowie, SP nr 33 w Krakowie, Superbelfrzy RP)
  • Alicja Podstolec (Salezjański Zespół Szkół Publicznych im. św. Dominika Savio w Zabrzu, Superbelfrzy RP)

16.55 Skuteczne sposoby uczenia o bezpieczeństwie w sieci

  • Łukasz Dzieran (Centralny Dom Technologii)

17.20 Zadania domowe w epoce AI

  • Justyna Bober (Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach, Superbelfrzy RP)

17.45 Alfabet przyszłości – od 4P do 4C

  • Karolina Żelazowska-Byczkowska (NODN Cyfrowy Dialog)

18.00 Co w szkolnej trawie na świecie piszczy?

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

18.25 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


24 września 2023 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 Tysiąc pierwsze czy pierwsze zadanie dyrektora: wsparcie nauczycieli w podnoszeniu kompetencji uczenia

  • Dorota Kujawa-Weinke (Superbelfrzy RP)

09.25 Opowiedz mi jak się uczysz …, czyli co młodzi wiedzą o swoim uczeniu się?

  • Maria Czerwińska (Liceum Ogólnokształcące Filomata w Gliwicach)

09.50 Czego trzeba się oduczyć, aby (OK) nauczać?

  • Danuta Sterna (OśŚwiata / OK Nauczanie, Centrum Edukacji Obywatelskiej)

10.15 Jakich strategii uczenia się warto nauczyć naszych uczniów?

  • Dorota Uchwat-Zaród (III Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie, Superbelfrzy RP)
  • Marcin Zaród (V Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie, Superbelfrzy RP)

10.40 Puzzle inspiracji, czyli jak tworzyć środowisko sprzyjające uczeniu się

  • Agata Baj (Superbelfrzy RP) 

11.05 BINGO 9 i pół losowanie Odważ się! Na wychowawczej o fake newsach

  • Joanna Waszkowska (II Liceum Ogólnokształcące w Mysłowicach, Superbelfrzy RP)

11.40 Przerwa pogawędkowo-kawowo-przegryzkowa

12.20 Fake kNOw more - jak emocje wpływają na podatność na dezinformację?

  • Agnieszka Chomicka-Bosy (Fundacja Szkoła z Klasą)

12.45 Wielka gra o neurony

  • Joanna Gadomska (III Liceum Ogólnokształcące w Koninie, Superbelfrzy RP)

13.10 "Pocałuj żabkę w łapkę", czyli co o czarowaniu na lekcji wiedzą biolożka i geografka?

  • Bogusława Mikołajczyk (Zespół Szkół Chemiczno-Medycznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach, Superbelfrzy RP)
  • Monika Szekiel (Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddz. Int. w Mikołowie, Superbelfrzy RP)

13.35 Jak przygotować młodych do wyzwań przyszłości? Solve for Tomorrow

  • Agnieszka Chomicka-Bosy (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)
  • Joanna Gadomska (III Liceum Ogólnokształcące w Koninie, Superbelfrzy RP)

14.00 Pomysły na interdyscyplinarne zadania z wykorzystaniem metody Webquestu

  • Anna Romańska (Szkoła Podstawowa nr 130 w Łodzi, Superbelfrzy RP)

14.25 Kompetencje 4K w szkolnej bibliotece

  • Marlena Kowalska (Katolicka Szkoła Podstawowa im. św. Jana Bosko w Piotrkowie Tryb., Superbelfrzy RP)

14.50 Losowanie nagród dla uczestników INSPIR@CJI

15.20 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Komórka a kondycja psychiczna uczniów
Chodziłem o szkoły w czasach "przedkomórkowych" i zapewniam, że jak lekcje są nudne, trudne, postrze...
nauczycielka wf napisał/a komentarz do Nowa podstawa programowa WF, czyli przerost formy nad treścią
Czy wie ktoś, w którym miejscu rozporządzenia zaczyna się podstawa programowa dla szkoły branżowej I...
Ppp napisał/a komentarz do Pierwsze dni po powrocie do szkoły
Po pierwsze - nie straszyć! Że będzie więcej nauki, że będzie trudniej itp.Pozdrawiam.
Czemu nie? Głupio, nielogicznie postawione pytanie może dotyczyć ciekawego problemu, który trzeba po...
Podstawa programowa nie opisuje szczegółowo oceniania. Oceniamy osiągnięcia ucznia wynikające z pods...
Jan napisał/a komentarz do Kto lub co jest konkurentem dla nauczycieli?
Postscriptum: minęło parę dni i nic, cisza, żadnych kontrargumentów, żadnej odpowiedzi, a specjalnie...
Czy w poprzednich podstawach programowych nie było zapisane, że przy ocenianiu ucznia bierzemy pod u...
Jan napisał/a komentarz do Dura lex, sed mala lex
Znajomy dyrektor szkoły (dziś jest już na emeryturze) powiedział mi parę lat temu w przypływie szcze...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie