Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025

Warszawa, 22-23.03.2025

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>> 

22 marca 2025 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie i wprowadzenie

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.15 Edukacja zdrowotna w szkole. Podpowiedzi realizacji z wykorzystaniem bezpłatnego i kompleksowego narzędzia edukacyjnego 

  • Dorota Groffik (Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach, FitSchool)

11.15 A co na to rodzice? O zmianie i rodzicach w zmianie

  • Wiesława Mitulska (Wiosna Edukacji, Superbelfrzy RP)

11.40 Wczesnoszkolna matematyka w pytaniach i odpowiedziach

  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy Mini)

12.05 Przedsiębiorczość najmłodszych może Cię zadziwić!

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy Mini)

12.30 Strategie współpracy szkoły i rodziców na rzecz bezpiecznego rozwoju cyfrowego dziecka

  • Joanna Goc (Ambasadorka Programu Samsung Stacja Galaxy)

12.55 Obiad i kuluary

13.55 Projekty STEAM w Twoim przedszkolu i szkole

  • Karolina Dryńska (Fundacja Eduko)
  • Natalia Glinka (Fundacja Eduko)

14.40 Wykorzystanie AI do zajęć muzycznych

  • Piotr Kaja (CEN Łomża, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Śniadowie)

15.40 AI jako asystent nauczyciela, czyli nowoczesne technologie w codziennej pracy z dziećmi

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP/Mini)

16.05 Przerwa kawowa

16.30 Tutoring edukacyjny jako idea (nie)standardowych działań dydaktycznych w przedszkolu i klasach I-III

  • Joanna Król (Matludek)

16.55 Dobre pomysły na dobre pisanie

  • Sabina Piłat (Nauka w plecaku, Superbelfrzy RP/Mini)

17.20 Dobre pomysły na dobre czytanie

  • Agnieszka Herszel-Pościk (Szkoła Podstawowa nr 16 w Pabianicach, Superbelfrzy Mini)

17.45 Zmiana warty?

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.10 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


23 marca 2025 - niedziela

09.00 Kawa na dzień dobry

09.20 Projekty międzyklasowe - włączanie młodych nauczycieli do wspólnych działań

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy Mini)

09.45 Orientacja zawodowa w klasach młodszych jako projekt edukacyjny

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP/Mini)

10.10 Mentoring - pomoc młodemu/nowemu nauczycielowi w pierwszych miesiącach/latach pracy z dziećmi

  • Edyta Jurys (Szkoła Podstawowa nr 9 w Koszalinie, Superbelfrzy Mini)

10.35 Jak zachwycić dzieci w klasach I-III magicznym światem chemii?

  • Janina Taniewicz (Szkoła Podstawowa nr 1 w Chotomowie, Superbelfrzy RP)

11.00 Napiszcie mi to pięknie!

  • Barbara Taniewicz (Szkoła Podstawowa nr 1 w Chotomowie, Superbelfrzy Mini)

11.25 Działania zamiast kserowania

  • Anna Grzegory (Logofigle, Superbelfrzy RP)

11.50 Przerwa kawowo-przegryzkowa

12.20 Jak wdrażać Porozumienie bez Przemocy do szkoły… bez przemocy?

  • Paulina Orbitowska-Fernandez (NVC, Centrum Porozumienia bez Przemocy)

12.45 Jak wdrażać komunikację empatyczną do przedszkola? Perspektywa nauczycielki

  • Natalia Czarnobaj-Pisz (Einstein International School / Przedszkole Mały Einstein w Gdyni)

13.10 Gdzie szukać pomocy? Materiały dydaktyczne z języka serca dla dzieci od 4 do 9 lat

  • Weronika Górska-Wolniewicz (Superbelfrzy RP)

13.35 Wykorzystanie eduscrum w edukacji wczesnoszkolnej

  • Agnieszka Trepkowska (Szkoła Podstawowa nr 143 w Warszawie)

14.00 Odznaki za umiejętności i osiągnięcia w edukacji wczesnoszkolnej

  • Beata Minta (Szkoła Podstawowa nr 3 w Koźminie Wielkopolskim, Superbelfrzy Mini)

14.25 Czy szkoła to miejsce dla rodziny? O twórczych warsztatach dla dzieci i rodziców

  • Beata Brzózka, Olga Jerzełkowska (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

15.00 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

15.20 Zakończenie konferencji i obiad

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Komórka a kondycja psychiczna uczniów
Chodziłem o szkoły w czasach "przedkomórkowych" i zapewniam, że jak lekcje są nudne, trudne, postrze...
nauczycielka wf napisał/a komentarz do Nowa podstawa programowa WF, czyli przerost formy nad treścią
Czy wie ktoś, w którym miejscu rozporządzenia zaczyna się podstawa programowa dla szkoły branżowej I...
Ppp napisał/a komentarz do Pierwsze dni po powrocie do szkoły
Po pierwsze - nie straszyć! Że będzie więcej nauki, że będzie trudniej itp.Pozdrawiam.
Czemu nie? Głupio, nielogicznie postawione pytanie może dotyczyć ciekawego problemu, który trzeba po...
Podstawa programowa nie opisuje szczegółowo oceniania. Oceniamy osiągnięcia ucznia wynikające z pods...
Jan napisał/a komentarz do Kto lub co jest konkurentem dla nauczycieli?
Postscriptum: minęło parę dni i nic, cisza, żadnych kontrargumentów, żadnej odpowiedzi, a specjalnie...
Czy w poprzednich podstawach programowych nie było zapisane, że przy ocenianiu ucznia bierzemy pod u...
Jan napisał/a komentarz do Dura lex, sed mala lex
Znajomy dyrektor szkoły (dziś jest już na emeryturze) powiedział mi parę lat temu w przypływie szcze...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie