Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025

Warszawa, 22-23.03.2025

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>> 

22 marca 2025 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie i wprowadzenie

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.15 Edukacja zdrowotna w szkole. Podpowiedzi realizacji z wykorzystaniem bezpłatnego i kompleksowego narzędzia edukacyjnego 

  • Dorota Groffik (Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach, FitSchool)

11.15 A co na to rodzice? O zmianie i rodzicach w zmianie

  • Wiesława Mitulska (Wiosna Edukacji, Superbelfrzy RP)

11.40 Wczesnoszkolna matematyka w pytaniach i odpowiedziach

  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy Mini)

12.05 Przedsiębiorczość najmłodszych może Cię zadziwić!

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy Mini)

12.30 Strategie współpracy szkoły i rodziców na rzecz bezpiecznego rozwoju cyfrowego dziecka

  • Joanna Goc (Ambasadorka Programu Samsung Stacja Galaxy)

12.55 Obiad i kuluary

13.55 Projekty STEAM w Twoim przedszkolu i szkole

  • Karolina Dryńska (Fundacja Eduko)
  • Natalia Glinka (Fundacja Eduko)

14.40 Wykorzystanie AI do zajęć muzycznych

  • Piotr Kaja (CEN Łomża, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Śniadowie)

15.40 AI jako asystent nauczyciela, czyli nowoczesne technologie w codziennej pracy z dziećmi

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP/Mini)

16.05 Przerwa kawowa

16.30 Tutoring edukacyjny jako idea (nie)standardowych działań dydaktycznych w przedszkolu i klasach I-III

  • Joanna Król (Matludek)

16.55 Dobre pomysły na dobre pisanie

  • Sabina Piłat (Nauka w plecaku, Superbelfrzy RP/Mini)

17.20 Dobre pomysły na dobre czytanie

  • Agnieszka Herszel-Pościk (Szkoła Podstawowa nr 16 w Pabianicach, Superbelfrzy Mini)

17.45 Zmiana warty?

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.10 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


23 marca 2025 - niedziela

09.00 Kawa na dzień dobry

09.20 Projekty międzyklasowe - włączanie młodych nauczycieli do wspólnych działań

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy Mini)

09.45 Orientacja zawodowa w klasach młodszych jako projekt edukacyjny

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP/Mini)

10.10 Mentoring - pomoc młodemu/nowemu nauczycielowi w pierwszych miesiącach/latach pracy z dziećmi

  • Edyta Jurys (Szkoła Podstawowa nr 9 w Koszalinie, Superbelfrzy Mini)

10.35 Jak zachwycić dzieci w klasach I-III magicznym światem chemii?

  • Janina Taniewicz (Szkoła Podstawowa nr 1 w Chotomowie, Superbelfrzy RP)

11.00 Napiszcie mi to pięknie!

  • Barbara Taniewicz (Szkoła Podstawowa nr 1 w Chotomowie, Superbelfrzy Mini)

11.25 Działania zamiast kserowania

  • Anna Grzegory (Logofigle, Superbelfrzy RP)

11.50 Przerwa kawowo-przegryzkowa

12.20 Jak wdrażać Porozumienie bez Przemocy do szkoły… bez przemocy?

  • Paulina Orbitowska-Fernandez (NVC, Centrum Porozumienia bez Przemocy)

12.45 Jak wdrażać komunikację empatyczną do przedszkola? Perspektywa nauczycielki

  • Natalia Czarnobaj-Pisz (Einstein International School / Przedszkole Mały Einstein w Gdyni)

13.10 Gdzie szukać pomocy? Materiały dydaktyczne z języka serca dla dzieci od 4 do 9 lat

  • Weronika Górska-Wolniewicz (Superbelfrzy RP)

13.35 Wykorzystanie eduscrum w edukacji wczesnoszkolnej

  • Agnieszka Trepkowska (Szkoła Podstawowa nr 143 w Warszawie)

14.00 Odznaki za umiejętności i osiągnięcia w edukacji wczesnoszkolnej

  • Beata Minta (Szkoła Podstawowa nr 3 w Koźminie Wielkopolskim, Superbelfrzy Mini)

14.25 Czy szkoła to miejsce dla rodziny? O twórczych warsztatach dla dzieci i rodziców

  • Beata Brzózka, Olga Jerzełkowska (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

15.00 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

15.20 Zakończenie konferencji i obiad

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie