Gra nauczy współpracy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przedstawiamy dziś kooperacyjną grę planszową Belfedar, która rozwija umiejętność współpracy - zwycięstwo można osiągnąć tylko dzięki współdziałaniu graczy. Celem gry oprócz edukacji na rzecz kompromisowego rozwiązywania konfliktów jest rzetelna edukacja w zakresie szacunku i postaw obywatelskich, wywołanie zmian w mentalności i w stosunku do innych.(C) CEO

Dystrybutorem gry Belfedar w Polsce oraz partnerem jej twórców: Université de Paix z Belgii (Uniwersytet Pokoju) i Fundacji Evens (wydawca gry) jest Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Podczas wykonywania kolejnych zadań uczestnicy coraz lepiej się poznają, a poprzez kreatywne pomysły i negocjacje dochodzą do wspólnych rozwiązań. Tym samym gracze:

  • budują zaufanie do siebie, innego człowieka i grupy,
  • rozwijają kreatywność i wyobraźnię,
  • uczą się wyrażania emocji zamiast oceniania,
  • obserwują i słuchają innych w celu lepszego zrozumienia swoich przeżyć,
  • rozwijają umiejętność współdziałania.

Przyjemność z grania płynie z działań na rzecz grupy, a także z wielu zabawnych sytuacji, które powstają przy kolejnych wyzwaniach wymagających użycia gestów, mimiki, słów, gier słownych, śpiewu, rysunku, pisma, czy też ruchu...

Gra Belfedar sprawdzi się:

  • w szkole (na lekcjach wychowawczych, na lekcjach WOSu, w pracy nad projektem, na zajęciach integracyjnych, pozalekcyjnych),
  • w bibliotece,
  • w świetlicy,
  • w domu kultury,
  • na warsztatach i szkoleniach,
  • podczas spotkań z rodziną lub przyjaciółmi,
  • i oczywiście jako prezent.

(C) CEOPolecamy grę jako element integrujący grupę, ale również inspirację do dyskusji nad ważnymi tematami tj. stereotypy, przeciwdziałanie konfliktom, szacunek do siebie i innych.

Szczegółowe informacje dotyczące gry oraz sposobu jej zamawiania znajdują się na blogu, zapraszamy również na fanpage Belfedara. Na blogu będziemy również zamieszczać propozycje scenariuszy zajęć z wykorzystaniem gry.

(Źródło: CEO)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie