Gra nauczy współpracy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przedstawiamy dziś kooperacyjną grę planszową Belfedar, która rozwija umiejętność współpracy - zwycięstwo można osiągnąć tylko dzięki współdziałaniu graczy. Celem gry oprócz edukacji na rzecz kompromisowego rozwiązywania konfliktów jest rzetelna edukacja w zakresie szacunku i postaw obywatelskich, wywołanie zmian w mentalności i w stosunku do innych.(C) CEO

Dystrybutorem gry Belfedar w Polsce oraz partnerem jej twórców: Université de Paix z Belgii (Uniwersytet Pokoju) i Fundacji Evens (wydawca gry) jest Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Podczas wykonywania kolejnych zadań uczestnicy coraz lepiej się poznają, a poprzez kreatywne pomysły i negocjacje dochodzą do wspólnych rozwiązań. Tym samym gracze:

  • budują zaufanie do siebie, innego człowieka i grupy,
  • rozwijają kreatywność i wyobraźnię,
  • uczą się wyrażania emocji zamiast oceniania,
  • obserwują i słuchają innych w celu lepszego zrozumienia swoich przeżyć,
  • rozwijają umiejętność współdziałania.

Przyjemność z grania płynie z działań na rzecz grupy, a także z wielu zabawnych sytuacji, które powstają przy kolejnych wyzwaniach wymagających użycia gestów, mimiki, słów, gier słownych, śpiewu, rysunku, pisma, czy też ruchu...

Gra Belfedar sprawdzi się:

  • w szkole (na lekcjach wychowawczych, na lekcjach WOSu, w pracy nad projektem, na zajęciach integracyjnych, pozalekcyjnych),
  • w bibliotece,
  • w świetlicy,
  • w domu kultury,
  • na warsztatach i szkoleniach,
  • podczas spotkań z rodziną lub przyjaciółmi,
  • i oczywiście jako prezent.

(C) CEOPolecamy grę jako element integrujący grupę, ale również inspirację do dyskusji nad ważnymi tematami tj. stereotypy, przeciwdziałanie konfliktom, szacunek do siebie i innych.

Szczegółowe informacje dotyczące gry oraz sposobu jej zamawiania znajdują się na blogu, zapraszamy również na fanpage Belfedara. Na blogu będziemy również zamieszczać propozycje scenariuszy zajęć z wykorzystaniem gry.

(Źródło: CEO)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie