Zondle, czyli jak stworzyć własną grę edukacyjną

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Będąc nauczycielami często spotykamy na swojej drodze uczniów z trudnościami w nauce i takich, którym potrzebne jest dodatkowe wsparcie. Jak się okazuje, aby pokonać trudności, czasami wystarczy zmiana metod pracy – na przykład wprowadzenie gier, które praktycznie wszyscy uczniowie lubią. Dzięki Zondle możemy to zrobić w atrakcyjny i przyjazny dla ucznia sposób.photo: sxc.hu

Zondle umożliwia tworzenie gier edukacyjnych o różnym stopniu trudności i tematyce. Możemy tworzyć gry matematyczne, logopedyczne, ortograficzne, gramatyczne, językowe i wiele, wiele innych. Stworzone tematy możemy udostępniać swoim uczniom, zarządzać klasą, śledzić jej postępy. Uczniowie mogą grać wykorzystując stworzone przez nas tematy w domu, wielokrotnie, w dogodnym dla siebie czasie.

Jak stworzyć grę?

  1. Wejdź na stronę www.zondle.com.
  2. Zarejestruj się (przycisk – „dołącz za darmo”), następnie postępuj zgodnie z instrukcją.
  3. Aby stworzyć grę wybierz zakładkę „stwórz temat do zagrania.”
  4. Wpisz tytuł tematu np. „mnożenie w zakresie 100″ kliknij „dalej.”
  5. Wybierz opcję „szybkie wstawianie.”
  6. Uzupełnij tabelkę wpisując: kolejne pytania, poprawną odpowiedź oraz dwie błędne odpowiedzi – wybierając opcję „zmień” możesz wybrać rodzaj testu (np. multi test czyli test wyboru między trzema podanymi odpowiedziami, prawda lub fałsz, pytanie – odpowiedź…)
  7. Zapisz, następnie wybierz typ gry (show games).
  8. Grę możesz opublikować na własnej stronie internetowej, wystarczy wygenerować kod, klikając na plusik w wybranej grze.

Stworzone tematy możesz urozmaicić dodając zdjęcia. Jak to zrobić?

  1. Wybierz „edit topic”.
  2. Zaznacz(wybierz) pytanie do którego chcesz dodać zdjęcie.
  3. Dodaj materiał
  4. Add new (dodaj nowe)
  5. Wpisz nazwę (zaznacz typ jpg)
  6. Pobierz zdjęcie/obrazek z komputera

Tematy można udostępniać swoim przyjaciołom (innym nauczycielom mającym konto na zondle). W ten prosty sposób można uzyskać dostęp do bogatej i zróżnicowanej bazy tematycznej.

Dlaczego warto stworzyć własną klasę?

Tworząc klasę możesz śledzić postępy swoich uczniów, a także zyskujesz dostęp do tworzonych przez nich gier. Funkcja (gradebook) dziennika umożliwia porównywanie wyników uzyskiwanych przez twoich uczniów w poszczególnych grach. Wysiłek uczniów możesz dodatkowo nagradzać przyznając im wybrane przez siebie odznaki. Odznaki możesz tworzyć sam. Dodatkową motywację uczniowie zyskują zbierając „zolary.” Za każdą prawidłową odpowiedź w grze, uczeń zdobywa 10 zolarów. W sklepie zondle uczeń może za nie kupić różne atrakcyjne gadżety.

Jak stworzyć własną klasę?

  1. Wybierz przycisk „zarządzaj uczniami”
  2. Dodaj klasę (add class …) – nadaj jej nazwę np. klasa Ib
  3. Dodaj uczniów (add students …)
  4. Wpisz imiona i nazwiska poszczególnych uczniów (zondle wygenruje im loginy)
  5. Możesz sam(a) wybrać hasło lub poczekać, aż wygeneruje je zondle.

Zondle sprzyja także kreatywności uczniów, ponieważ mogą sami tworzyć własne tematy gier. To niezwykłe pole do popisu dla naszych podopiecznych. Tworząc własne tematy gier, mogą podzielić się z innymi posiadaną wiedzą i zainteresowaniami.

Notka o autorze: Monika Walkowiak jest nauczycielką, członkiem grupy SuperBelfrzy. Niniejszy tekst został ukazał się na blogu Superbelfrów i został zmodyfikowany przez Marcina Polaka (CC-BY-SA).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie