Zondle, czyli jak stworzyć własną grę edukacyjną

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Będąc nauczycielami często spotykamy na swojej drodze uczniów z trudnościami w nauce i takich, którym potrzebne jest dodatkowe wsparcie. Jak się okazuje, aby pokonać trudności, czasami wystarczy zmiana metod pracy – na przykład wprowadzenie gier, które praktycznie wszyscy uczniowie lubią. Dzięki Zondle możemy to zrobić w atrakcyjny i przyjazny dla ucznia sposób.photo: sxc.hu

Zondle umożliwia tworzenie gier edukacyjnych o różnym stopniu trudności i tematyce. Możemy tworzyć gry matematyczne, logopedyczne, ortograficzne, gramatyczne, językowe i wiele, wiele innych. Stworzone tematy możemy udostępniać swoim uczniom, zarządzać klasą, śledzić jej postępy. Uczniowie mogą grać wykorzystując stworzone przez nas tematy w domu, wielokrotnie, w dogodnym dla siebie czasie.

Jak stworzyć grę?

  1. Wejdź na stronę www.zondle.com.
  2. Zarejestruj się (przycisk – „dołącz za darmo”), następnie postępuj zgodnie z instrukcją.
  3. Aby stworzyć grę wybierz zakładkę „stwórz temat do zagrania.”
  4. Wpisz tytuł tematu np. „mnożenie w zakresie 100″ kliknij „dalej.”
  5. Wybierz opcję „szybkie wstawianie.”
  6. Uzupełnij tabelkę wpisując: kolejne pytania, poprawną odpowiedź oraz dwie błędne odpowiedzi – wybierając opcję „zmień” możesz wybrać rodzaj testu (np. multi test czyli test wyboru między trzema podanymi odpowiedziami, prawda lub fałsz, pytanie – odpowiedź…)
  7. Zapisz, następnie wybierz typ gry (show games).
  8. Grę możesz opublikować na własnej stronie internetowej, wystarczy wygenerować kod, klikając na plusik w wybranej grze.

Stworzone tematy możesz urozmaicić dodając zdjęcia. Jak to zrobić?

  1. Wybierz „edit topic”.
  2. Zaznacz(wybierz) pytanie do którego chcesz dodać zdjęcie.
  3. Dodaj materiał
  4. Add new (dodaj nowe)
  5. Wpisz nazwę (zaznacz typ jpg)
  6. Pobierz zdjęcie/obrazek z komputera

Tematy można udostępniać swoim przyjaciołom (innym nauczycielom mającym konto na zondle). W ten prosty sposób można uzyskać dostęp do bogatej i zróżnicowanej bazy tematycznej.

Dlaczego warto stworzyć własną klasę?

Tworząc klasę możesz śledzić postępy swoich uczniów, a także zyskujesz dostęp do tworzonych przez nich gier. Funkcja (gradebook) dziennika umożliwia porównywanie wyników uzyskiwanych przez twoich uczniów w poszczególnych grach. Wysiłek uczniów możesz dodatkowo nagradzać przyznając im wybrane przez siebie odznaki. Odznaki możesz tworzyć sam. Dodatkową motywację uczniowie zyskują zbierając „zolary.” Za każdą prawidłową odpowiedź w grze, uczeń zdobywa 10 zolarów. W sklepie zondle uczeń może za nie kupić różne atrakcyjne gadżety.

Jak stworzyć własną klasę?

  1. Wybierz przycisk „zarządzaj uczniami”
  2. Dodaj klasę (add class …) – nadaj jej nazwę np. klasa Ib
  3. Dodaj uczniów (add students …)
  4. Wpisz imiona i nazwiska poszczególnych uczniów (zondle wygenruje im loginy)
  5. Możesz sam(a) wybrać hasło lub poczekać, aż wygeneruje je zondle.

Zondle sprzyja także kreatywności uczniów, ponieważ mogą sami tworzyć własne tematy gier. To niezwykłe pole do popisu dla naszych podopiecznych. Tworząc własne tematy gier, mogą podzielić się z innymi posiadaną wiedzą i zainteresowaniami.

Notka o autorze: Monika Walkowiak jest nauczycielką, członkiem grupy SuperBelfrzy. Niniejszy tekst został ukazał się na blogu Superbelfrów i został zmodyfikowany przez Marcina Polaka (CC-BY-SA).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie