Nowy portal dla europejskich nauczycieli

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Od 2 kwietnia możemy korzystać z polskiej wersji nowego portalu edukacyjnego finansowanego przez Komisję Europejską. ConsumerClassroom.eu jest serwisem społecznościowym adresowanym do nauczycieli z krajów członkowskich Unii Europejskiej, w którym znajdziemy ciekaw i interaktywne wysokiej jakości zasoby służące edukacji konsumenckiej uczniów w wieku 12-18 lat.(C) ConsumerClassroom.eu

Celem nowej inicjatywy Komisji Europejskiej jest wzmocnienie umiejętności młodych konsumentów w poruszaniu się po rynku, pogłębienie świadomości na temat praw konsumenckich, rozwijanie umiejętności korzystania z praw i uprawnień.

Atutem strony jest jakość materiałów edukacyjnych oraz narzędzi pomocniczych, takich jak narzędzie do tworzenia lekcji, fora czy czat na żywo. Są one przeznaczone dla nauczycieli młodzieży w wieku od 12 do 18 lat, ale mogą z nich korzystać wszystkie osoby chętne do współpracy. Konstrukcja strony ułatwia nauczycielom zapoznanie się z tematyką konsumencką, tworzenie lub wybieranie gotowych lekcji dla uczniów oraz współpracę online z innymi nauczycielami i klasami z całej Europy.

Korzystając z najnowszych technologii internetowych i serwisów społecznościowych, Consumer Classroom zapewnia gotowe do zastosowania pomoce dydaktyczne o szerokim zakresie tematów edukacji konsumenckiej - począwszy od zrównoważonej, odpowiedzialnej konsumpcji aż po rozumienie zagadnień finansowych.

Consumer Classroom zaprasza nauczycieli do dynamicznej społeczności internetowej skupiającej nauczycieli z całej Europy - i nie tylko. Służy pomocą w dzieleniu się wiedzą z uczniami, zachęca do prowadzenia międzyszkolnych projektów interdyscyplinarnych oraz oferuje możliwość stania się ekspertem internetowym w dziedzinie szeroko rozumianej edukacji konsumenckiej.

Consumer Classroom ma ambicję stania się autorytetem w dziedzinie internetowej edukacji konsumenckiej, aby pomagać w zwiększaniu świadomości nastolatków, dostarczając wiedzy naszym przyszłym konsumentom na poziomie zarówno krajowym, jak i europejskim.

Co można znaleźć na stronie Consumer Classroom?

  • dostęp do kilkuset europejskich zasobów dotyczących szeroko rozumianej edukacji konsumenckiej we wszystkich językach UE,
  • narzedzia do tworzenia własnych interaktywnych lekcji,
  • narzędzia nauczyciela do organizowania własnej wirtualnej klasy i dzielenia się materiałami ze swoimi uczniami,
  • narzędzia do tworzenia międzynarodowych projektów szkolnych,
  • forum, kanały komunikacji z nauczycielami z innych krajów,
  • konkursy – możliwość wygrania wycieczki klasowej do Brukseli.

(C) ConsumerClassroom.eu

Serwis jest otwarty dla nauczycieli wszystkich przedmiotów. Aby korzystać z interaktywnych narzędzi należy zarejestrować się w serwisie: http://www.consumerclassroom.eu/pl/content/utwórz-konto (uwaga, hasło do konta musi zawierać przynajmniej jeden znak specjalny).

Docelowo ConsumerClassroom.eu zastąpi inny znany portal edukacji konsumenckiej Dolceta.eu, z którego część zasobów zostanie przeniesiona do ConsumerClassroom.eu.

Koordynację działań informacyjnych i promocyjnych oraz opiekę merytoryczną nad polską częścią ConsumerClassroom.eu sprawuje Fundacja Think! (www.think.org.pl).

Zachęcamy do dzielenia się informacją o tej inicjatywie z innymi nauczycielami i zarejestrowania się na stronie.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...
Obawiam się, że to może się często zmienić w atak 2:1 lub 3:1 - kiedy rodzice wezmą stronę dziecka (...
To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...
Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie