Sidebar

17
Pn, Mar

Gry dydaktyczne planszowe

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W przypadku wszelkich gier, staram się, aby rywalizację zastąpiły współpraca, wzajemne wspomaganie – a więc dobra zabawa, rozwijająca między innymi kompetencje społeczne. Gry powinny być mocno wkomponowane w autentyczne sytuacje mowne z możliwie często spotykanymi intencjami mownymi i posługiwać się autentycznym językiem codzienności danego obszaru językowego. Stosuję gry promujące prawdziwe, aktualne zdarzenia i miejsca, np. miasta.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Będąc w Pfarrkirchen (Dolna Bawaria) zaopatrzyłem się w trzy komplety gry promującej to niewielkie miasteczko. Ostatnio dostałem od burmistrza tego miasta, Pana Georga Riedla, dodatkowe cztery komplety. Uczniowie wykonają teraz prace promujące to miasto i wyślą je burmistrzowi – najlepsi wykonawcy zostaną zaproszeni przez burmistrza, który dofinansuje ten wyjazd kwotą 2500 euro. Prace zostaną wystawione w oknach wystawowych sklepów, banków, restauracji Pfarrkirchen oraz we wszystkich trzech ratuszach tej uroczej mieściny. 

W mieście znajduje się tor kłusaków, ratusz, w którym urzędnikom nie wolno w swych biurach eksponować rozebranych panienek, czy wypasionych fur – burmistrz kupuje jedynie oryginały. Ratusz zamienia się w galerie. W mieście mnóstwo fontann. Podstawowe pytanie brzmi: Jak to jest finansowane? Jaki związek z rozwojem tego miasta ma osobowość i wykształcenie burmistrza? Dlaczego miasto nie jest zadłużone?

Ponieważ planszą do gry jest plan miasta, to grę wspomaga strona internetowa Pfarrkirchen, na której znajdują się te same obiekty, co w grze. Obiekty miasta oraz jego wydarzenia można znaleźć także w Wikipedii oraz na YouTube – ich opisy to swoistego rodzaju parafrazy tekstu gry – lub, jak kto woli, ćwiczenia strukturalne.

Karty do gry oraz instrukcję zeskanowałem, teksty przetłumaczyłem i nagrałem - wszystko umieściłem na stronie szkoły.
Wszystko w sumie tworzy podstawę do uczenia się wielokanałowego, sprawności zintegrowanych i pogłębionego poznawania Niemiec, ze szczególnym podkreśleniem różnic kulturowych.

Fragmenty kart do gry Pffarkirchen

Notka o autorze: Aleksander Lubina – nauczyciel języka niemieckiego w Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach, 20 lat doradca i konsultant, 10 lat w komisjach ds. awansu zawodowego nauczycieli, pracował 9 lat w szkołach podstawowych, 10 lat w gimnazjach, 13 lat w liceach, 6 lat na uniwersytecie. Autor skryptów, poradników, śpiewnika – publicysta, pisarz, poeta.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

PEŁNA ZGODA, a nawet "oczywista oczywistość". "Matematyka potrzebna w życiu" kończy się u nas gdzieś...
Ppp napisał/a komentarz do Czy AI szkodzi edukacji szkolnej?
Jest jeszcze jednak opcja: AI ujawnia lub potwierdza nieprawidłowości/bezsensy/patologie, ale sama i...
Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie