Jeśli myślimy poważnie o kształceniu kompetencji cyfrowych młodzieży, powinniśmy jak najszerzej wykorzystywać w nauczaniu metodę Webquest. Nie jako sztuka dla sztuki, ale w taki sposób, aby to uczniowie sami poznawali internet, przeszukiwali go, natrafiali na problemy i pułapki, a następnie odkrywali drogę do rozwiązania zadania. Korzyść z tego będzie nie mała, a poza tym metoda ta sprzyja też rozwijaniu współpracy w grupie i lepszej komunikacji.
Webquesty mają dodatkowo tę zaletę, że pozwalają na prowadzenie projektu międzyprzedmiotowego, co sprzyja interdyscyplinarności. O stosowaniu tej metody w praktyce szkolnej opowiadały podczas konferencji "INSPIRACJE 2014 - Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą" dwie nauczycielki z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Bielsku Białej i członkinie grupy Superbelfrzy RP: Zdzisława Hojnacka i Katarzyna Krywult.
Zapraszamy na ciekawe wystąpienie:
Osobom zainteresowanym praktycznymi podpowiedziami na temat stosowania Webquestów na zajęciach polecamy e-poradnik dydaktyczny pt. „Metoda Webquest“, autorstwa Sabiny Furgoł i Lechosława Hojnackiego, dostępny w Edustore.eu.
Organizatorami konferencji INSPIRACJE 2014 (Warszawa 3-4 lipca 2014) były: Edunews.pl, Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! oraz grupa Superbelfrzy RP jako partner merytoryczny. Partnerzy wydarzenia: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz firmy RCS, VULCAN, Young Digital Planet, Learnetic. Patronat nad wydarzeniem objęły Gazeta Wyborcza, radio TOK FM i Głos Nauczycielski.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).