Do czego wykorzystać wirtualną tablicę korkową?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ze względu na zbliżający się termin egzaminu gimnazjalnego, postanowiłam pomóc moim trzecioklasistom w niecodzienny sposób. Młodzież bardzo dużo czasu spędza przed komputerem niekoniecznie z pożytkiem dla nich, dlatego też postanowiłam zrobić wszystko, żeby ten czas był dla nich wartościowy.fot. Lino - iTunes

Wpadłam na pomysł, aby wykonać dla nich wirtualną tablicę. Na tej tablicy umieszczam ważne informacje, pomoce dydaktyczne dotyczące matematyki, pomagające w zrozumieniu tematu i utrwaleniu bieżących wiadomości. To doskonały sposób, by przygotować się na przykład do lekcji metodą lekcji odwróconej.

Następnie informuję uczniów poprzez Facebook o nowym wpisie i … gotowe. Materiał dociera do każdego.

Tablicę wykonałam w darmowym programie Lino, który wymaga jedynie rejestracji. Działa się w nim intuicyjnie, jest prosty w obsłudze. Dodawać tutaj możemy własną grafikę lub pobierając z innych stron (szanując prawa autorskie), a także filmiki.

A to przykłady moich tablic:

Wzory

Autorka: Monika Kubica, grafika: program SmartNotebook

Fot. 1. Tablica ze wzorami. Autorka: Monika Kubica, grafika: program SmartNotebook.

Baza filmików ułatwiających naukę wyrażeń algebraicznych

Autorka: Monika Kubica, grafika: program SmartNotebook.

Fot. 2. Tablica z filmami. Autorka: Monika Kubica, grafika: program SmartNotebook.

W podobny sposób działa program Padlet, w którym również możemy zamieszczać różne obiekty i informacje. Zobacz wideo instruktażowe przygotowane przez Katarzynę Gorzędowską z grupy Superbelfrzy:

Notka o autorce: Monika Kubica jest nauczycielką matematyki oraz zajęć technicznych w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie. Prowadzi blogi nauczycielskie w ramach programu Szkoły z Klasą 2.0: Świat wokół nas, Matematyka wokół nas oraz Blogowanie-pomaganie. W roku szkolnym 2014/2015 jest moderatorem programu Szkoła z Klasą 2.0. Jest członkiem grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie