Do czego wykorzystać wirtualną tablicę korkową?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ze względu na zbliżający się termin egzaminu gimnazjalnego, postanowiłam pomóc moim trzecioklasistom w niecodzienny sposób. Młodzież bardzo dużo czasu spędza przed komputerem niekoniecznie z pożytkiem dla nich, dlatego też postanowiłam zrobić wszystko, żeby ten czas był dla nich wartościowy.fot. Lino - iTunes

Wpadłam na pomysł, aby wykonać dla nich wirtualną tablicę. Na tej tablicy umieszczam ważne informacje, pomoce dydaktyczne dotyczące matematyki, pomagające w zrozumieniu tematu i utrwaleniu bieżących wiadomości. To doskonały sposób, by przygotować się na przykład do lekcji metodą lekcji odwróconej.

Następnie informuję uczniów poprzez Facebook o nowym wpisie i … gotowe. Materiał dociera do każdego.

Tablicę wykonałam w darmowym programie Lino, który wymaga jedynie rejestracji. Działa się w nim intuicyjnie, jest prosty w obsłudze. Dodawać tutaj możemy własną grafikę lub pobierając z innych stron (szanując prawa autorskie), a także filmiki.

A to przykłady moich tablic:

Wzory

Autorka: Monika Kubica, grafika: program SmartNotebook

Fot. 1. Tablica ze wzorami. Autorka: Monika Kubica, grafika: program SmartNotebook.

Baza filmików ułatwiających naukę wyrażeń algebraicznych

Autorka: Monika Kubica, grafika: program SmartNotebook.

Fot. 2. Tablica z filmami. Autorka: Monika Kubica, grafika: program SmartNotebook.

W podobny sposób działa program Padlet, w którym również możemy zamieszczać różne obiekty i informacje. Zobacz wideo instruktażowe przygotowane przez Katarzynę Gorzędowską z grupy Superbelfrzy:

Notka o autorce: Monika Kubica jest nauczycielką matematyki oraz zajęć technicznych w Gimnazjum Publicznym im. Arkadego Fiedlera w Dębnie. Prowadzi blogi nauczycielskie w ramach programu Szkoły z Klasą 2.0: Świat wokół nas, Matematyka wokół nas oraz Blogowanie-pomaganie. W roku szkolnym 2014/2015 jest moderatorem programu Szkoła z Klasą 2.0. Jest członkiem grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie