Spróbuj Google Classroom

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak radzić sobie z nadmiarem makulatury? To proste. Z pomocą przychodzi nam Google Classroom – darmowa aplikacja w ramach pakietu Google Apps dla Szkół. W aplikacji nauczyciele tworzą wirtualne klasy i mają możliwość elektronicznie zadawać, zbierać i oceniać prace, a wszystko to opiera się o zintegrowane narzędzia Google – dokumenty, dysk i gmail. Wszystko przejrzyście i w jednym miejscu.fot. Fotolia.com

Trzeba pamiętać, że aby Google Classroom stało się dla was dostępne należy najpierw postarać się o dostęp do pakietu Google Apps dla Szkół (gdzie tworzymy uczniom konta oparte o ujednolicony system mailowy, np. imie.nazwisko @ strona.www.szkoly). Bez tego ani rusz. Aplikować można w tym miejscu (uwaga – czas oczekiwania na odpowiedź nawet do 6 tygodni).

Strumień

Zabawa z aplikacją zaczyna się od tworzenia klas przez nauczyciela. Po utworzeniu danej klasy zapraszamy uczniów:

  • podając im „kod zajęć” wygenerowany przez Classroom
  • wysyłając im zaproszenie poprzez aplikację.

Uczniowie po dołączeniu do klasy mają do dyspozycji narzędzie przypominające sieć społecznościową, gdzie w „Strumieniu zajęć” mogą np. udostępniać swojej klasie niezbędne pliki, kontaktować się, wymieniać informacjami.

Publikowanie ogłoszeń i zadań

Nauczyciel w „Strumieniu” ma do dyspozycji dwie opcje współpracy z klasą:

  • publikowanie ogłoszeń, co ułatwia przekazywanie ważnych informacji i funkcjonuje jako „przypominacz” o istotnych sprawach
  • może tworzyć zadania, dołączać do nich materiały, wystawiać oceny, a potem zwracać je uczniom. Kiedy nauczyciel utworzy zadanie, wszyscy uczniowie przypisani do danej klasy otrzymają e-maila z powiadomieniem, a także zobaczą informację o nowym zadaniu w „strumieniu zajęć”. Jest to z punktu widzenia nauczyciela bardzo wygodne narzędzie, gdyż za jednym kliknięciem wysyłamy pracę domową wszystkim uczniom – np. przygotowany wcześniej plik z Dysku Google. Uczniowie muszą następnie wykonać zadanie i odesłać je z powrotem, a nauczyciel sprawdzić pracę i wystawić ocenę.

Dotychczas korzystałem z wielu narzędzi działających na zasadzie sieci społecznościowych do kontaktów z uczniami, m.in. edmodo, które do tej pory uważałem za wystarczające, a wcześniej facebooka, z którego uciekłem. Teraz z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, iż Google Classroom bije wszystkie inne narzędzia na głowę.

Pakiet dostępny jest także jako aplikacja na urządzenia mobilne z systemem Android i iOS.

Poniżej krótki filmik prezentujący aplikację (polskie napisy):

Notka o autorze: Łukasz Rumiński pracuje w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Jamielniku, woj. warmińsko-mazurskie. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka, licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie