Matematyka i gry świetnie do siebie pasują. Czasami na jednej grze możemy przećwiczyć wiele różnych operacji, skutecznie wspierając rozwój kompetencji matematycznych dzieci w szkole podstawowej. Nie bójmy się z nich korzystać w nauce na każdym etapie kształcenia.
Kości dorosłym często kojarzą się z szulerką. O tym nie będziemy pisać i mówić. Ale to także doskonałe narzędzie matematyczne. Mało osób jest świadomych tego, że mamy wybór gier edukacyjnych z kośćmi. I to nie tylko na matematyce, choć na tych lekcjach najłatwiej je wykorzystać.
Kreatywni nauczyciele na całym świecie odkrywają wciąż nowe zastosowanie dydaktyczne kości. Można grać w parach, w zespołach albo nawet całą klasą – wszystko zależy od pomysłu na lekcję. Jedną z takich prostych gier jest Słonecznik. Ale są też bardziej skomplikowane. O tym, jak można się jednocześnie świetnie uczyć i bawić, podczas INSPIR@CJI 2016 opowiadały Anna Grzegory i Sabina Piłat, przedstawicielki grupy Superbelfrzy RP i redaktorki bloga edukacyjnego Kostki na matmie.
***
Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.
Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.
Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.
Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).