Pracujemy z osią czasu

fot. ZSS w Kowanówku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim, mają duże problemy z orientowaniem się w stosunkach czasowych. Mają też kłopoty z powiązaniem nowych informacji z poprzednio zapamiętanymi. Takie deficyty utrudniają naukę. Świetnym sposobem na pokazanie zdarzeń, które tworzą logiczną i chronologiczna całość są interaktywne osie czasu.

Do tworzenia osi czasu warto wykorzystać aplikację tabletową RWT Timeline. Jest to wszechstronne narzędzie, które pozwala na prezentowanie dowolnego pomysłu na osi czasu. Jak zatem wykorzystać tę aplikację w szkole? Na lekcji przyrody można dokumentować wzrost roślin, na lekcji historii umieszczać w czasie wydarzenia historyczne, na lekcji języka polskiego tworzyć plany wydarzeń, biogramy pisarzy, poetów czy postaci literackich, planować działania w projekcie.

Umieszczone na osi wydarzenia mogą zawierać daty, krótki opis i zdjęcie. Można dodać także dłuższą treść, która pojawi się tylko po wydrukowaniu osi. Gotową pracę zapisać w formacie .RWT (pozwala na edycję), .JPG lub wysyłać mailem jako plik .PDF.

Timeline to świetne rozwiązanie dla szkół, które udostępniają swoim uczniom tablety, ponieważ umożliwia dodanie wielu kont użytkowników, co szczególnie przydaje się wtedy, gdy na jednym tablecie pracuje kilku uczniów.

Aplikacja działa na platformie iOS i Android. Można ją pobrać ze Sklepu Play oraz z App Store.

W projekcie Mitologujemy narzędzie to wykorzystamy omawiając Mit o Dedalu i Ikarze. Napiszemy w nim plan wydarzeń. Krótki tutorial, który nagrałyśmy dla nauczycieli i uczniów biorących udział w projekcie, ułatwi pracę w tej aplikacji:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii, członkinie grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmieniony przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie