Czy można wyczuć Boże Narodzenie w powietrzu?

fot. Fundacja Uniwersytet Dzieci

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Na co dzień i od święta dzieci zadają wiele pytań! Chcąc zaspokoić ciekawość swoich podopiecznych, jako nauczyciel każdego dnia stajesz przed ogromnym wyzwaniem. W ten przedświąteczny czas z pomocą przychodzi serwis Scenariuszelekcji.edu.pl i dostępne każdemu człowiekowi… zmysły!

Czy stół wigilijny w każdym domu wygląda tak samo? Co naprawdę stoi za tradycjami świątecznymi? Skąd się wzięły w naszych domach? – ze scenariuszem „Dlaczego świętujemy rodzinnie?” zdołasz w tym roku wskazać dzieciom drogę do odpowiedzi na niemal ich wszystkie, świąteczne pytania.

Podczas zajęć uczniowie wcielą się w rolę badaczy! Porównają rodzinne tradycje wigilijne w swoich domach na podstawie wywiadów przeprowadzonych z rodziną i podzielą się ulubionym smakiem świąt. Doświadczą, jak można poznać zbliżające się święta za pomocą zmysłów i będą zgadywać jakie zapachy wyczuwają w przygotowanych słoiczkach. Zastanowią się, co to w ogóle znaczy, że „święta czuć już w powietrzu” oraz czy święta można usłyszeć.

Do Twojej dyspozycji jest film o tradycjach choinki i podłaźniczki oraz tradycyjnych polskich ozdobach świątecznych, a także spis materiałów potrzebnych do zajęć.

Przygotuj niebanalną lekcję i wprowadź magiczną atmosferę świąt do swojej klasy. Powodzenia!

Zobacz scenariusz Dlaczego świętujemy rodzinnie?: https://www.scenariuszelekcji.edu.pl/scenariusz/do-czego-sluzy-oplatek

Scenariusz jest częścią jednego z programów dla nauczycieli przygotowanych przez Fundację Uniwersytet Dzieci - Pomysłowy rok. Jest to cykl okolicznościowych lekcji, które zapewnią nauczycielowi i uczniom moc radości w całym roku szkolnym a jednocześnie poszerzą wiedzę matematyczną czy przyrodniczą.

Zapisy do kolejnych programów ruszą na początku przyszłego roku szkolnego. Tymczasem zapraszamy do serwisu ScenariuszeLekcji.edu.pl, gdzie znajdziesz inspiracje do przeprowadzenia wyjątkowych lekcji okolicznościowych w różnych momentach roku szkolnego.

 

(Źródło: Fundacja Uniwersytet Dzieci)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie