Czy można wyczuć Boże Narodzenie w powietrzu?

fot. Fundacja Uniwersytet Dzieci

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Na co dzień i od święta dzieci zadają wiele pytań! Chcąc zaspokoić ciekawość swoich podopiecznych, jako nauczyciel każdego dnia stajesz przed ogromnym wyzwaniem. W ten przedświąteczny czas z pomocą przychodzi serwis Scenariuszelekcji.edu.pl i dostępne każdemu człowiekowi… zmysły!

Czy stół wigilijny w każdym domu wygląda tak samo? Co naprawdę stoi za tradycjami świątecznymi? Skąd się wzięły w naszych domach? – ze scenariuszem „Dlaczego świętujemy rodzinnie?” zdołasz w tym roku wskazać dzieciom drogę do odpowiedzi na niemal ich wszystkie, świąteczne pytania.

Podczas zajęć uczniowie wcielą się w rolę badaczy! Porównają rodzinne tradycje wigilijne w swoich domach na podstawie wywiadów przeprowadzonych z rodziną i podzielą się ulubionym smakiem świąt. Doświadczą, jak można poznać zbliżające się święta za pomocą zmysłów i będą zgadywać jakie zapachy wyczuwają w przygotowanych słoiczkach. Zastanowią się, co to w ogóle znaczy, że „święta czuć już w powietrzu” oraz czy święta można usłyszeć.

Do Twojej dyspozycji jest film o tradycjach choinki i podłaźniczki oraz tradycyjnych polskich ozdobach świątecznych, a także spis materiałów potrzebnych do zajęć.

Przygotuj niebanalną lekcję i wprowadź magiczną atmosferę świąt do swojej klasy. Powodzenia!

Zobacz scenariusz Dlaczego świętujemy rodzinnie?: https://www.scenariuszelekcji.edu.pl/scenariusz/do-czego-sluzy-oplatek

Scenariusz jest częścią jednego z programów dla nauczycieli przygotowanych przez Fundację Uniwersytet Dzieci - Pomysłowy rok. Jest to cykl okolicznościowych lekcji, które zapewnią nauczycielowi i uczniom moc radości w całym roku szkolnym a jednocześnie poszerzą wiedzę matematyczną czy przyrodniczą.

Zapisy do kolejnych programów ruszą na początku przyszłego roku szkolnego. Tymczasem zapraszamy do serwisu ScenariuszeLekcji.edu.pl, gdzie znajdziesz inspiracje do przeprowadzenia wyjątkowych lekcji okolicznościowych w różnych momentach roku szkolnego.

 

(Źródło: Fundacja Uniwersytet Dzieci)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie