Bezpiecznie w sieci w AR

fot. specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nowoczesne technologie to dzisiaj nieodzowny element szkolnej edukacji. Dzieci na co dzień korzystają z tabletów, smartfonów, komputerów. Przeglądają internet w poszukiwaniu potrzebnych na lekcję informacji, korzystają z aplikacji dzięki którym łatwiej się uczą. Tak, ale czy jest jakieś "ale"?

Ale internet to również zagrożenia, o których należy rozmawiać ze swoimi uczniami i wskazać niebezpieczeństwa, na jakie mogą natknąć się w sieci. Warto wykorzystać podczas takich zajęć cykl animowanych filmów dla dzieci pt. Owce w sieci, przygotowanych przez Fundację Dzieci Niczyje. Te zabawne kreskówki pokazują zagrożenia, związane z korzystaniem z internetu. Występują w nich: mądry Baca, naiwny Jasiek, dzielny Gajowy, niewinne owce i barany oraz złe wilki. Każdą opowieść kończy morał, mówiący o tym, jak unikać niebezpiecznych sytuacji w sieci.

Dla naszych uczniów przygotowałyśmy kilka mini-plakatów z hasłami związanymi z bezpieczeństwem w internecie i rozwiesiłyśmy je w korytarzu szkolnym. Do każdego plakatu dołączyłyśmy bajkę z owieczkami w roli głównej, wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość (AR) i aplikację HP Reveal. Wystarczyło wydrukować dołączone plakaty (pobierz tutaj), zeskanować tabletem lub smartfonem, na którym była uruchomiona aplikacja, a plakat zamieniał się w kreskówkę, którą dzieci mogły obejrzeć na swoim urządzeniu.

W jaki sposób? Zobaczcie poniżej.

1. Zainstaluj aplikację HP Reveal, czyli dawniejszą Aurasmę (na urządzenia z systemem Android, i z systemem iOS Apple).
2. Utwórz konto.
3. Wyszukaj kanał ,,specjalni”.
4. Kliknij na przycisk Follow.
5. Wyjdź przyciskiem Back i Cancel.
6. Zeskanuj obraz.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska, nauczycielki ZSS w Kowanówku, autorki blogów edukacyjnych www.specjalni.pl, www.tikzklasa.blogspot.com, trenerki, prowadzące szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii, członkinie grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmieniony przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie