Pomoc przed maturą z WOS

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneW 2009 r. egzamin dojrzałości z wiedzy o społeczeństwie wybrało aż 23% abiturientów. Sami uczniowie oceniają, że przygotowanie do egzaminu z popularnego WOS-u nie jest trudne -  wystarczy na bieżąco śledzić zjawiska społeczno-polityczne i regularnie czytać prasę. Jak jednak w obliczu dynamicznych zmian usystematyzować swoją wiedzę przed maturą?
 
Od bieżącego roku wiedza o społeczeństwie może być zdawana tylko jako przedmiot dodatkowy, ale pomyślny wynik egzaminu otwiera drzwi na popularne kierunki studiów humanistycznych, społecznych i politycznych. Jednak by uzyskać maksymalną liczbę punktów nie wystarczy znajomość faktów z ostatnich lat i nazwisk z pierwszych strona gazet. Maturzysta musi wykazać się wiedzą z zakresu m.in. ideologii i doktryn politycznych, ustroju Rzeczypospolitej Polskiej, współczesnych procesów społecznych i ekonomicznych, modeli ustrojowych państw demokratycznych, instytucji Unii Europejskiej, elementów prawa, a także umiejętnością analizy wyników badań społecznych i tekstów źródłowych.

Od lat niezwykle popularne są całoroczne kursy przygotowujące do egzaminu maturalnego, podczas których uczniowie powtarzają całość materiału ze szkoły ponadgimnazjalnej. Przeważnie prowadzone są w formie wykładu i zakładają dużą samodzielność uczestników. Jednak oprócz suchych faktów niezbędna jest umiejętność ich interpretacji, bez której przyszły maturzysta nie poradzi sobie w pytaniach otwartych.

Jak na dwa miesiące przed egzaminem maturalnym poćwiczyć formułowanie własnego stanowiska w ważnych kwestiach społecznych? Jak skutecznie usystematyzować fakty, teorie i daty? Na co warto zwrócić uwagę w konstruowaniu wypowiedzi pisemnej? Wszystkich maturzystów zachęcamy do uczestnictwa w bezpłatnym internetowym kursie prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Rejestracja właśnie ruszyła!

CEO organizuje powtórkę z WOS-u od kilku lat i niezmiennie cieszy się ona zainteresowaniem maturzystów - w 2009 roku do kursu przystąpiło ponad 350 uczniów.

Na specjalnym serwisie internetowym czekają zestawy powtórzeniowe składające się z przykładowych zadań maturalnych, testy wyboru, ćwiczenia analizujące wyniki badań społecznych oraz teksty źródłowe. Każdy uczestnik otrzymuje drogą mailową informację zwrotną o swojej pracy od konsultanta. „Uczestnictwo w kursie pozwala usystematyzować wiedzę, zapoznać się z wymaganiami maturalnymi oraz sprawdzić stopień przygotowania do egzaminu, do którego zostały niecałe dwa miesiące.” – mówi Małgorzata Kazubska z Centrum Edukacji Obywatelskiej. „W tym roku na zarejestrowanych uczestników czekają także indywidualne konsultacje z doradcą, który drogą mailową będzie odpowiadał na pytania, wskazywał przydatne źródła oraz wspólnie z maturzystą poszukiwał możliwych sposobów interpretacji budzących wątpliwość zagadnień.” 

Ponadto na stronie kursu maturzyści zapoznają się ze standardami wymagań egzaminacyjnych, zeszłorocznymi arkuszami egzaminacyjnymi wraz z kluczem punktowania oraz zestawami powtórzeniowymi z ubiegłych edycji. Aby dołączyć do kursantów wystarczy uzupełnić formularz zgłoszeniowy dostępny tutaj.
 
Kurs jest całkowicie bezpłatny i będzie trwać aż do 6 maja!

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej kursu CEO.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie