Komiksowa edukacja obywatelska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneW edukacji obywatelskiej ważne miejsce powinna zajmować troska o długofalowy rozwój kraju. Ten zaś nie nastąpi, jeśli zabraknie mądrych decyzji gospodarczych oraz obywateli świadomych znaczenia głosów oddawanych w wyborach. Doskonale oddają to komiksy i animacje nagrodzone w II edycji konkursu Fundacji FOR i Banku Zachodniego WBK.
 
projekty edukacyjneWe wtorek 16.03.2010 r. odbyła się uroczysta gala na zakończenie konkursu na komiks i animację o tematyce ekonomicznej. Grand Prix konkursu za najlepszy komiks otrzymali Łukasz Bogacz i Roman Gajewski, a za najlepszą animację - Przemysław Liput. O przyznaniu nagród zadecydowało jury w składzie: prof. Leszek Balcerowicz - Przewodniczący Rady Fundacji FOR, Tomasz Bagiński, Jacek Fedorowicz, Michał Ogórek, Tomasz Leśniak i Rafał Skarżycki, Marek Raczkowski, Antoni Rodowicz oraz Artur Adamski.

Celem konkursu było upowszechnienie wiedzy ekonomicznej wśród Polaków oraz walka z mitami związanymi z ważnymi zagadnieniami dotyczącymi wszystkich obywateli Polski, takimi jak: problem dziury budżetowej, prowadzenie własnej firmy, udział w wyborach, czy też wpływ gospodarki socjalistycznej na współczesną Polskę.

Pula nagród w konkursie wyniosła 35 tys. zł, co miało istotny wpływ na ilość prac nadesłanych na konkurs. „Tegoroczna edycja konkursu cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem niż pierwsza. Na konkurs wpłynęło ponad 200 prac, jurorzy mieli więc trudne zadanie, a ich obrady były naprawdę burzliwe. Ostatecznie nagrodzone zostały 33 komiksy i 7 animacji.” – powiedziała Alicja Defratyka z Fundacji FOR, koordynator projektu.

projekty edukacyjneWiększość nadesłanych na konkurs prac może być wartościowym materiałem edukacyjnym pomagającym nauczycielom uatrakcyjnić prowadzone w szkole zajęcia, zwłaszcza z zakresu wiedzy o społeczeństwie, podstaw przedsiębiorczości, ale także np. historii (zwłaszcza powojennej Polski). Jak zapowiadają organizatorzy konkursu, prace zostaną opublikowane w zbiorczej antologii, a animacje wydane na płytach DVD.

Nagrody pieniężne dla laureatów konkursu zostały przekazane w formie kart prepaidowych Banku Zachodniego WBK z logotypami konkursu oraz Fundacji FOR.

Wszystkie nagrodzone komiksy i animacje są dostępne w formie elektronicznej na stronie Fundacji FOR.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie