W edukacji obywatelskiej ważne miejsce powinna zajmować troska o długofalowy rozwój kraju. Ten zaś nie nastąpi, jeśli zabraknie mądrych decyzji gospodarczych oraz obywateli świadomych znaczenia głosów oddawanych w wyborach. Doskonale oddają to komiksy i animacje nagrodzone w II edycji konkursu Fundacji FOR i Banku Zachodniego WBK.
We wtorek 16.03.2010 r. odbyła się uroczysta gala na zakończenie konkursu na komiks i animację o tematyce ekonomicznej. Grand Prix konkursu za najlepszy komiks otrzymali Łukasz Bogacz i Roman Gajewski, a za najlepszą animację - Przemysław Liput. O przyznaniu nagród zadecydowało jury w składzie: prof. Leszek Balcerowicz - Przewodniczący Rady Fundacji FOR, Tomasz Bagiński, Jacek Fedorowicz, Michał Ogórek, Tomasz Leśniak i Rafał Skarżycki, Marek Raczkowski, Antoni Rodowicz oraz Artur Adamski.
Celem konkursu było upowszechnienie wiedzy ekonomicznej wśród Polaków oraz walka z mitami związanymi z ważnymi zagadnieniami dotyczącymi wszystkich obywateli Polski, takimi jak: problem dziury budżetowej, prowadzenie własnej firmy, udział w wyborach, czy też wpływ gospodarki socjalistycznej na współczesną Polskę.
Pula nagród w konkursie wyniosła 35 tys. zł, co miało istotny wpływ na ilość prac nadesłanych na konkurs. „Tegoroczna edycja konkursu cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem niż pierwsza. Na konkurs wpłynęło ponad 200 prac, jurorzy mieli więc trudne zadanie, a ich obrady były naprawdę burzliwe. Ostatecznie nagrodzone zostały 33 komiksy i 7 animacji.” – powiedziała Alicja Defratyka z Fundacji FOR, koordynator projektu.
Większość nadesłanych na konkurs prac może być wartościowym materiałem edukacyjnym pomagającym nauczycielom uatrakcyjnić prowadzone w szkole zajęcia, zwłaszcza z zakresu wiedzy o społeczeństwie, podstaw przedsiębiorczości, ale także np. historii (zwłaszcza powojennej Polski). Jak zapowiadają organizatorzy konkursu, prace zostaną opublikowane w zbiorczej antologii, a animacje wydane na płytach DVD.
Nagrody pieniężne dla laureatów konkursu zostały przekazane w formie kart prepaidowych Banku Zachodniego WBK z logotypami konkursu oraz Fundacji FOR.
Wszystkie nagrodzone komiksy i animacje są dostępne w formie elektronicznej na stronie Fundacji FOR.
Celem konkursu było upowszechnienie wiedzy ekonomicznej wśród Polaków oraz walka z mitami związanymi z ważnymi zagadnieniami dotyczącymi wszystkich obywateli Polski, takimi jak: problem dziury budżetowej, prowadzenie własnej firmy, udział w wyborach, czy też wpływ gospodarki socjalistycznej na współczesną Polskę.
Pula nagród w konkursie wyniosła 35 tys. zł, co miało istotny wpływ na ilość prac nadesłanych na konkurs. „Tegoroczna edycja konkursu cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem niż pierwsza. Na konkurs wpłynęło ponad 200 prac, jurorzy mieli więc trudne zadanie, a ich obrady były naprawdę burzliwe. Ostatecznie nagrodzone zostały 33 komiksy i 7 animacji.” – powiedziała Alicja Defratyka z Fundacji FOR, koordynator projektu.
Większość nadesłanych na konkurs prac może być wartościowym materiałem edukacyjnym pomagającym nauczycielom uatrakcyjnić prowadzone w szkole zajęcia, zwłaszcza z zakresu wiedzy o społeczeństwie, podstaw przedsiębiorczości, ale także np. historii (zwłaszcza powojennej Polski). Jak zapowiadają organizatorzy konkursu, prace zostaną opublikowane w zbiorczej antologii, a animacje wydane na płytach DVD.
Nagrody pieniężne dla laureatów konkursu zostały przekazane w formie kart prepaidowych Banku Zachodniego WBK z logotypami konkursu oraz Fundacji FOR.
Wszystkie nagrodzone komiksy i animacje są dostępne w formie elektronicznej na stronie Fundacji FOR.