Spotkanie z wolną kulturą, edukacją i nauką

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przez trzy dni września (16-18) Warszawa stanie się stolicą wolnej kultury, edukacji i nauki. Do stolicy zjadą się aktywiści międzynarodowego ruchu Creative Commons, artyści, naukowcy i badacze prawa i kultury całego świata. Zapraszamy na pierwszy zjazd Creative Commons organizowany w naszej części Europy (poprzednie odbywały się w Bostonie, Rio de Janeiro, Dubrowniku i Tokio).(CC) Creative Commons

W programie 3-dniowego zjazdu, oprócz obrad członków organizacji zaplanowano cykl spotkań otwartych dla szerszej publiczności, warsztaty, koncerty i imprezy klubowe. Podczas wieczornych imprez muzykę nawiązującą do idei wolnej kultury zagrają m.in. Marcin Masecki, Masala Sound System, Usta, Axmusique.

Zjazd będzie również świetnym momentem do wspólnego świętowania sukcesów CC przed zbliżającymi się 10-tymi urodzinami organizacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o otwartości, podyskutować o przyszłości prawa autorskiego i kultury w sieci, koniecznie zarejestruj się na zjazd.

Dzień przed zjazdem, 15 września, otworzy się również Sharism Makerlab, dwudniowe otwarty warsztat projektowy z udziałem programistów, muzyków, projektantów, oraz działaczy na rzecz otwartości. Podczas tego otwartego wydarzenia uczestnicy będą wspólnie tworzyć projekty (w trzech ścieżkach: audio, wideo oraz tekst), które zaprezentują publiczności podczas piątkowej wystawy.

Tego samego dnia odbędzie się spotkanie „Open GLAM”, jednodniowy warsztat dotyczący otwartości instytucji kultury: bibliotek, archiwów, galerii i muzeów.

Wśród planowanych gości zjazdu są m.in.:

  • prof. Lawrence Lessig (Harvard University, USA)
  • Joi Ito, (MIT Media Lab, USA)
  • prof. Brian Fitzgerald (Queensland University of Technology, Australia)
  • prof. Ronaldo Lemos da Silva (Fundacao Getulio Vargas, Brazylia)
  • prof. Chunyan Wang (Renmin University, Chiny)
  • prof. Juan Carlos de Martin (Politecnico di Torino, Włochy)
  • prof. P. Bernt Hugenholtz (Institute for Information Law, Holandia)
  • prof. Giorgos Cheliotis (Centre for Asia Pacific Technology Law & Policy, Singapur)
  • sędzia Jongsoo Yoon (Incheon District Court, Korea Południowa)

Creative Commons jest międzynarodowym projektem oferującym darmowe rozwiązania prawne i inne narzędzia służące zarządzaniu przez twórców prawami autorskimi do swoich utworów. Licencje Creative Commons są obecnie najpopularniejszym na świecie rozwiązaniem służącym dzieleniu się kulturą i wiedzą, stosowanym między innymi przez kilkaset uniwersytetów uczestniczących w projekcie OpenCourseWare (prowadzonym przez amerykańską uczelnię MIT), rządy Stanów Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii i Holandii czy projekt Wikipedia.

Creative Commons Polska, polska filia projektu, jest prowadzona wspólnie przez Centrum Cyfrowe Projekt: Polska oraz Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego na Uniwersytecie Warszawskim.

Międzynarodowy Zjazd Creative Commons odbędzie się w Pałacu Prymasowskim przy ul. Senatorskiej 13/15, w Warszawie. Więcej informacji o zjeździe i rejestracji: http://creativecommons.pl/cc_summit_2011/

Więcej informacji o Sharism Makerlab: http://www.sharism.org/makerlab

Więcej informacji o Creative Commons: http://creativecommons.pl



Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie