Spotkanie z wolną kulturą, edukacją i nauką

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przez trzy dni września (16-18) Warszawa stanie się stolicą wolnej kultury, edukacji i nauki. Do stolicy zjadą się aktywiści międzynarodowego ruchu Creative Commons, artyści, naukowcy i badacze prawa i kultury całego świata. Zapraszamy na pierwszy zjazd Creative Commons organizowany w naszej części Europy (poprzednie odbywały się w Bostonie, Rio de Janeiro, Dubrowniku i Tokio).(CC) Creative Commons

W programie 3-dniowego zjazdu, oprócz obrad członków organizacji zaplanowano cykl spotkań otwartych dla szerszej publiczności, warsztaty, koncerty i imprezy klubowe. Podczas wieczornych imprez muzykę nawiązującą do idei wolnej kultury zagrają m.in. Marcin Masecki, Masala Sound System, Usta, Axmusique.

Zjazd będzie również świetnym momentem do wspólnego świętowania sukcesów CC przed zbliżającymi się 10-tymi urodzinami organizacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o otwartości, podyskutować o przyszłości prawa autorskiego i kultury w sieci, koniecznie zarejestruj się na zjazd.

Dzień przed zjazdem, 15 września, otworzy się również Sharism Makerlab, dwudniowe otwarty warsztat projektowy z udziałem programistów, muzyków, projektantów, oraz działaczy na rzecz otwartości. Podczas tego otwartego wydarzenia uczestnicy będą wspólnie tworzyć projekty (w trzech ścieżkach: audio, wideo oraz tekst), które zaprezentują publiczności podczas piątkowej wystawy.

Tego samego dnia odbędzie się spotkanie „Open GLAM”, jednodniowy warsztat dotyczący otwartości instytucji kultury: bibliotek, archiwów, galerii i muzeów.

Wśród planowanych gości zjazdu są m.in.:

  • prof. Lawrence Lessig (Harvard University, USA)
  • Joi Ito, (MIT Media Lab, USA)
  • prof. Brian Fitzgerald (Queensland University of Technology, Australia)
  • prof. Ronaldo Lemos da Silva (Fundacao Getulio Vargas, Brazylia)
  • prof. Chunyan Wang (Renmin University, Chiny)
  • prof. Juan Carlos de Martin (Politecnico di Torino, Włochy)
  • prof. P. Bernt Hugenholtz (Institute for Information Law, Holandia)
  • prof. Giorgos Cheliotis (Centre for Asia Pacific Technology Law & Policy, Singapur)
  • sędzia Jongsoo Yoon (Incheon District Court, Korea Południowa)

Creative Commons jest międzynarodowym projektem oferującym darmowe rozwiązania prawne i inne narzędzia służące zarządzaniu przez twórców prawami autorskimi do swoich utworów. Licencje Creative Commons są obecnie najpopularniejszym na świecie rozwiązaniem służącym dzieleniu się kulturą i wiedzą, stosowanym między innymi przez kilkaset uniwersytetów uczestniczących w projekcie OpenCourseWare (prowadzonym przez amerykańską uczelnię MIT), rządy Stanów Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii i Holandii czy projekt Wikipedia.

Creative Commons Polska, polska filia projektu, jest prowadzona wspólnie przez Centrum Cyfrowe Projekt: Polska oraz Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego na Uniwersytecie Warszawskim.

Międzynarodowy Zjazd Creative Commons odbędzie się w Pałacu Prymasowskim przy ul. Senatorskiej 13/15, w Warszawie. Więcej informacji o zjeździe i rejestracji: http://creativecommons.pl/cc_summit_2011/

Więcej informacji o Sharism Makerlab: http://www.sharism.org/makerlab

Więcej informacji o Creative Commons: http://creativecommons.pl



Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie