Lekcja dobrej historii

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak przeprowadzić dobrą lekcję historii, jak zainteresować ucznia, jak sprawić, by nauka historii była nie tylko zapamiętywaniem dat i nazwisk, ale również dawała kompetencje potrzebne w codziennym życiu? Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza nauczycieli gimnazjalnych do wzięcia udziału w konkursie „Lekcja dobrej historii”.photo: sxc.hu

Przedmiotem konkursu są dobre praktyki w nauczaniu historii w gimnazjach. Praktyki te powinny rozwijać umiejętności ogólne, wskazane w podstawie programowej – umiejętność krytycznego myślenia, rozumienia procesów historycznych, poprawnego wnioskowania czy obrony własnego stanowiska. Najlepsze pomysły zostaną upublicznione, tak aby mogli skorzystać z nich również inni nauczyciele.

Konkurs ma trzy kategorie: fragment lekcji (np. praca z mapą), scenariusz lekcji oraz cykl lekcji (np. rozwijających umiejętność krytycznej analizy materiałów źródłowych). Jury konkursu będzie brać pod uwagę między innymi oryginalność pomysłów oraz możliwość zastosowania ich w innych szkołach gimnazjalnych. Zgłoszenia można nadsyłać do 18 maja poprzez formularz na stronie: www.eduentuzjasci.pl. Jury ogłosi wyniki już 5 czerwca.

Laureaci konkursu, oprócz cennych nagród – e-booków Kindle, dostaną zaproszenie do wzięcia udziału w dwudniowym spotkaniu poświęconym omówieniu ich pomysłów, podsumowaniu wniosków z konkursu, omówieniu strategii upowszechniania nagrodzonych praktyk. Wydarzenie będzie miało nietypowy charakter: będzie po części warsztatem, po części spotkaniem integrującym nauczycieli entuzjastów, wreszcie – okazją do uroczystego wręczenia nagród. Wydarzenie odbędzie się w ciekawym, historycznym miejscu (organizatorzy wskażą je w późniejszym terminie).

Formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu znajduje się na stronie www.eduentuzjasci.pl. Pytania związane z konkursem można przesyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie