Lekcja dobrej historii

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak przeprowadzić dobrą lekcję historii, jak zainteresować ucznia, jak sprawić, by nauka historii była nie tylko zapamiętywaniem dat i nazwisk, ale również dawała kompetencje potrzebne w codziennym życiu? Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza nauczycieli gimnazjalnych do wzięcia udziału w konkursie „Lekcja dobrej historii”.photo: sxc.hu

Przedmiotem konkursu są dobre praktyki w nauczaniu historii w gimnazjach. Praktyki te powinny rozwijać umiejętności ogólne, wskazane w podstawie programowej – umiejętność krytycznego myślenia, rozumienia procesów historycznych, poprawnego wnioskowania czy obrony własnego stanowiska. Najlepsze pomysły zostaną upublicznione, tak aby mogli skorzystać z nich również inni nauczyciele.

Konkurs ma trzy kategorie: fragment lekcji (np. praca z mapą), scenariusz lekcji oraz cykl lekcji (np. rozwijających umiejętność krytycznej analizy materiałów źródłowych). Jury konkursu będzie brać pod uwagę między innymi oryginalność pomysłów oraz możliwość zastosowania ich w innych szkołach gimnazjalnych. Zgłoszenia można nadsyłać do 18 maja poprzez formularz na stronie: www.eduentuzjasci.pl. Jury ogłosi wyniki już 5 czerwca.

Laureaci konkursu, oprócz cennych nagród – e-booków Kindle, dostaną zaproszenie do wzięcia udziału w dwudniowym spotkaniu poświęconym omówieniu ich pomysłów, podsumowaniu wniosków z konkursu, omówieniu strategii upowszechniania nagrodzonych praktyk. Wydarzenie będzie miało nietypowy charakter: będzie po części warsztatem, po części spotkaniem integrującym nauczycieli entuzjastów, wreszcie – okazją do uroczystego wręczenia nagród. Wydarzenie odbędzie się w ciekawym, historycznym miejscu (organizatorzy wskażą je w późniejszym terminie).

Formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu znajduje się na stronie www.eduentuzjasci.pl. Pytania związane z konkursem można przesyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie