Jak przemieniać lokalne opowieści w animacje?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprosiło a bibliotekarzy i bibliotekarki z obszarów wiejskich i małych miejscowości z całej Polski do projektu edukacyjnego realizowanego w ramach programu "Ojczysty dodaj do ulubionych" Narodowego Centrum Kultury. W projekcie Filmowe pogwarki biblioteki stały się nowoczesnymi ośrodkami badań lokalnej odmiany polszczyzny.fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

Bibliotekarze i bibliotekarki wspierali młodych ludzi w pracy zespołowej i samodzielnych poszukiwaniach. Młodzież odkrywała jak bogatym kulturowo środowisku mieszka i uczy się. Poprzez spotkania z lokalnymi twórcami, etnografami i przedstawicielami starszego pokolenia mogła odkryć dawny język, obyczaje i tradycje, a tworząc filmy animowane oraz organizując ich premiery zdobyła nowe umiejętności.

Dziedzictwo nie należy do najciekawszych tematów dla młodych ludzi. Jednak stworzenie filmu animowanego, którego tematem było dziedzictwo okazało się strzałem w dziesiątkę. (…) projekt był dla dużej większości uczestników odkryciem dawnej gwary aleksandrowskiej a na pewno zaangażowaniem się w tak aktywne promowanie własnego dziedzictwa –podsumowuje działania Justyna Bździuch opiekunka projektu w Aleksandrowie.

Na blogu Filmowych pogwarek znajduje się ciekawa baza materiałów dotyczących animacji, badania lokalnych odmian polszczyzny, czy sposobów na przeprowadzenie projektu z młodzieżą.

Przeczytać warto również relację z warsztatów animacji poklatkowej, które odbyły się w bibliotekach Zachęcamy do poznania dobrych praktyk w pracy z filmem. Prześledźcie pracę animatorów i młodzieży, poznajcie różne techniki animacji, obejrzyjcie efekty prac grup uczestniczących w projekcie.

Aby wejść na bloga wystarczy kliknąć link: http://blogiceo.nq.pl/filmowepogwarki/.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie