Zakupy w internecie – konkurs europejski

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Portal Consumer Classroom zaprasza uczniów szkół ponadpodstawowych do udziału w międzyszkolnym konkursie edukacyjnym. Zadaniem uczniów jest przygotowanie filmu, lekcji multimedialnej lub prezentacji zdjęć na tematy związane z zakupami internetowymi. Konkurs trwa do północy (czasu środkowoeuropejskiego) 2 kwietnia 2014 r.fot. sxc.hu

Temat ten obejmuje takie zagadnienia, jak wybór najlepszych produktów, wyszukiwanie najlepszych cen, bezpieczeństwo zakupów internetowych, korzystanie z przepisów unijnych i krajowych, zakupy w sąsiednich krajach, znaczenie reklamy internetowej, itp.

Uczestnicy mogą sami wybrać, którymi z tych zagadnień chcą się zająć. Na stronie internetowej: http://www.consumerclassroom.eu/resources można znaleźć wiele wartościowych zasobów edukacyjnych na ten temat (i w wielu językach).

Projekt ten umożliwia również współpracę z inną europejską szkołą. Za pomocą narzędzi dostępnych na stronie Consumer Classroom można połączyć się ze szkołą partnerską w innym europejskim kraju, aby wspólnie uczyć się i dzielić doświadczeniami.

Treści edukacyjne

Film: prezentujący dobre praktyki w zakresie zakupów internetowych; można przedstawić zagrożenia, korzyści, zabezpieczenia oraz własne przemyślenia na temat tego, czy warto korzystać ze sklepów i innych usług internetowych.

Zdjęcia: seria zdjęć ilustrujących główne zalety zakupów internetowych.

Lekcja multimedialna: prezentacja multimedialną na temat zalet i wad zakupów internetowych. Uczniowie mogą podyskutować na ten temat, aby zaplanować, przygotować i stworzyć własną lekcję multimedialną. Taka lekcja może obejmować pokazy slajdów, wykresy, animacje, podkasty, filmy i inne materiały.

Nagrody

Nagroda za I miejsce to wycieczka do Brukseli dla zespołu projektowego, połączona ze zwiedzaniem europejskiej stolicy i wizytą w głównych instytucjach Unii Europejskiej. Zwycięski projekt zostanie umieszczony na stronie internetowej Consumer Classroom.

Nagroda za II miejsce - do wyboru, element wyposażenia klasy/szkoły.

Nagrody dla uczestników - honorowy certyfikat wydany przez Komisję Europejską potwierdzający udział w konkursie.

Ważne daty

Rejestracja zespołu projektowego i dostarczenie projektu międzyszkolnego: od 5 lutego do 2 kwietnia 2014 r.

Wybór propozycji przez radę ekspertów: od 3 do 30 kwietnia 2014 r.

Głosowanie na najlepszy projekt międzyszkolny: od 5 do 16 maja 2014 r.

Ogłoszenie zwycięzcy konkursu i wyników: 20 maja 2014 r.

Więcej informacji: http://www.consumerclassroom.eu/pl/content/konkurs-mi%C4%99dzyszkolny.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie