Zakupy w internecie – konkurs europejski

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Portal Consumer Classroom zaprasza uczniów szkół ponadpodstawowych do udziału w międzyszkolnym konkursie edukacyjnym. Zadaniem uczniów jest przygotowanie filmu, lekcji multimedialnej lub prezentacji zdjęć na tematy związane z zakupami internetowymi. Konkurs trwa do północy (czasu środkowoeuropejskiego) 2 kwietnia 2014 r.fot. sxc.hu

Temat ten obejmuje takie zagadnienia, jak wybór najlepszych produktów, wyszukiwanie najlepszych cen, bezpieczeństwo zakupów internetowych, korzystanie z przepisów unijnych i krajowych, zakupy w sąsiednich krajach, znaczenie reklamy internetowej, itp.

Uczestnicy mogą sami wybrać, którymi z tych zagadnień chcą się zająć. Na stronie internetowej: http://www.consumerclassroom.eu/resources można znaleźć wiele wartościowych zasobów edukacyjnych na ten temat (i w wielu językach).

Projekt ten umożliwia również współpracę z inną europejską szkołą. Za pomocą narzędzi dostępnych na stronie Consumer Classroom można połączyć się ze szkołą partnerską w innym europejskim kraju, aby wspólnie uczyć się i dzielić doświadczeniami.

Treści edukacyjne

Film: prezentujący dobre praktyki w zakresie zakupów internetowych; można przedstawić zagrożenia, korzyści, zabezpieczenia oraz własne przemyślenia na temat tego, czy warto korzystać ze sklepów i innych usług internetowych.

Zdjęcia: seria zdjęć ilustrujących główne zalety zakupów internetowych.

Lekcja multimedialna: prezentacja multimedialną na temat zalet i wad zakupów internetowych. Uczniowie mogą podyskutować na ten temat, aby zaplanować, przygotować i stworzyć własną lekcję multimedialną. Taka lekcja może obejmować pokazy slajdów, wykresy, animacje, podkasty, filmy i inne materiały.

Nagrody

Nagroda za I miejsce to wycieczka do Brukseli dla zespołu projektowego, połączona ze zwiedzaniem europejskiej stolicy i wizytą w głównych instytucjach Unii Europejskiej. Zwycięski projekt zostanie umieszczony na stronie internetowej Consumer Classroom.

Nagroda za II miejsce - do wyboru, element wyposażenia klasy/szkoły.

Nagrody dla uczestników - honorowy certyfikat wydany przez Komisję Europejską potwierdzający udział w konkursie.

Ważne daty

Rejestracja zespołu projektowego i dostarczenie projektu międzyszkolnego: od 5 lutego do 2 kwietnia 2014 r.

Wybór propozycji przez radę ekspertów: od 3 do 30 kwietnia 2014 r.

Głosowanie na najlepszy projekt międzyszkolny: od 5 do 16 maja 2014 r.

Ogłoszenie zwycięzcy konkursu i wyników: 20 maja 2014 r.

Więcej informacji: http://www.consumerclassroom.eu/pl/content/konkurs-mi%C4%99dzyszkolny.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie