Projekt bohaterskiej wyobraźni

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nadchodzi „czas codziennych bohaterów“ – uważa prof. Zimbardo, który promuje właśnie w Polsce swój nowy projekt edukacyjno-społeczny. Chce uczyć młodych ludzi, w jaki sposób być mądrymi i skutecznymi bohaterami dnia codziennego. Zachęca też młodych ludzi na wyrażenie otwarcie swojego sprzeciwu na wszelkie przejawy zła w życiu.fot. Heroic Imagination Project, www.hip.org.pl

Prof. Philip George Zimbardo to jedna z najbarwniejszych postaci współczesnej psychologii. Zasłynął jako autor kontrowersyjnego eksperymentu więziennego, tropił złe instynkty w ludzkiej naturze (Lucifer Effect), jest także terapeutą nieśmiałości i analitykiem potencjału drzemiącego w danym człowiekowi czasie.

Lekcje prowadzone będą na podstawie przygotowanych scenariuszy, które poświęcone są negatywnej dynamice grup, władzy autorytetu, efektowi widza, problemowi uprzedzeń i dyskryminacji, wojnie. Trwa obecnie tłumaczenie materiałów na język polski.

Bohaterami bywamy codziennie niosąc nawet symboliczną pomoc innym, w sytuacjach kryzysowych natomiast wyzwalamy w sobie odwagę, o jaką nawet się nie podejrzewamy, czyniąc rzeczy wielkie. Warto w ten apel uwierzyć. Jest on tym bardziej autentyczny, że pochodzi od człowieka, który całe naukowe życie poświęcił zrozumieniu istoty zła – czytamy na stronie internetowej projektu.

Apel adresowany jest do nauczycieli, którzy chcieliby się włączyć w projekt. Więcej informacji dostępnych na stronie: http://hip.org.pl/.

Posłuchajmy, co ma nam do powiedzenia jeden z najwybitniejszych psychologów świata:

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie