Projekt bohaterskiej wyobraźni

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nadchodzi „czas codziennych bohaterów“ – uważa prof. Zimbardo, który promuje właśnie w Polsce swój nowy projekt edukacyjno-społeczny. Chce uczyć młodych ludzi, w jaki sposób być mądrymi i skutecznymi bohaterami dnia codziennego. Zachęca też młodych ludzi na wyrażenie otwarcie swojego sprzeciwu na wszelkie przejawy zła w życiu.fot. Heroic Imagination Project, www.hip.org.pl

Prof. Philip George Zimbardo to jedna z najbarwniejszych postaci współczesnej psychologii. Zasłynął jako autor kontrowersyjnego eksperymentu więziennego, tropił złe instynkty w ludzkiej naturze (Lucifer Effect), jest także terapeutą nieśmiałości i analitykiem potencjału drzemiącego w danym człowiekowi czasie.

Lekcje prowadzone będą na podstawie przygotowanych scenariuszy, które poświęcone są negatywnej dynamice grup, władzy autorytetu, efektowi widza, problemowi uprzedzeń i dyskryminacji, wojnie. Trwa obecnie tłumaczenie materiałów na język polski.

Bohaterami bywamy codziennie niosąc nawet symboliczną pomoc innym, w sytuacjach kryzysowych natomiast wyzwalamy w sobie odwagę, o jaką nawet się nie podejrzewamy, czyniąc rzeczy wielkie. Warto w ten apel uwierzyć. Jest on tym bardziej autentyczny, że pochodzi od człowieka, który całe naukowe życie poświęcił zrozumieniu istoty zła – czytamy na stronie internetowej projektu.

Apel adresowany jest do nauczycieli, którzy chcieliby się włączyć w projekt. Więcej informacji dostępnych na stronie: http://hip.org.pl/.

Posłuchajmy, co ma nam do powiedzenia jeden z najwybitniejszych psychologów świata:

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie