Mistrzowie Kodowania już w całej Polsce

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

120 szkół z 16 województw, 330 nauczycieli i ponad 5000 uczniów wzięło udział w edukacyjnej przygodzie z programem Mistrzowie Kodowania - inicjatywie, która udowodniła, że programowanie jest proste i wciągające oraz…konieczne!fot. Mistrzowie Kodowania

Pierwsza edycja Mistrzów Kodowania dobiegła już końca. 13 czerwca w Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbył się oficjalny finał programu edukacyjnego. Dzieci i nauczyciele prezentowali swoje najlepsze projekty zgromadzonym gościom, partnerom i patronom programu, demonstrując ogrom pasji i zaangażowania w cyfrową edukację. Tego dnia ogromne wyróżnienie spotkało Szkołę Podstawową nr 58 z Poznania. Za nieszablonowe podejście do nauczania reprezentanci szkoły odebrali z rąk Blanki Fijołek, Senior CSR Managera Samsung Electronics Polska, symboliczny voucher na Cyfrową Klasę Samsung. Oznacza to, że uczniowie z Poznania już po wakacjach będą mogli cieszyć się nową, w pełni wyposażoną salą informatyczną.

Wszystkim uczestnikom programu za pasję i zaangażowanie podziękowali Sang Woo Kim, President of Corporate Affairs Samsung Electronic Europe i Rafał Trzaskowski, Minister Administracji i Cyfryzacji. Odczytano także list z gratulacjami od patronki honorowej programu, Małżonki Prezydenta Rzeczypospolitej Pani Anny Komorowskiej oraz Marszałek Sejmu Ewy Kopacz.

Atrakcje czekały na dzieci i mieszkańców Warszawy także dzień później. W sobotę 14 czerwca odbył się Rodzinny Piknik z Mistrzami Kodowania. Oprócz nauki programowania w Scratchu, można było również wziąć udział w spotkaniach ze znanymi sportowcami, zwiedzić wystawę „Umysł Przyłapany” z Centrum Nauki Kopernik czy nauczyć się scratchować wraz z DJami.

Pasja i zaangażowanie uczniów i nauczycieli, które ujawniły się zarówno w trakcie trwania finału, jak i całej pierwszej edycji Mistrzów Kodowania, zaowocowały stworzeniem kilkuset niesamowitych projektów programistycznych oraz popularyzacją nauki kodowania w całym kraju. Dzięki serii innowacyjnych zajęć z języka Scratch, prostego narzędzia opracowanego w Massachusetts Institute of Technology (MIT), uczestnicy programu nabyli umiejętności pozwalające im swobodniej poruszać się w świecie nowych technologii. Głównym celem projektu jest wspieranie rozwoju kompetencji cyfrowych oraz propagowanie nauki „trzeciego języka”, jak już dziś eksperci określają umiejętność programowania.

Program Mistrzowie Kodowania nie tylko kształtuje kluczowe umiejętności przyszłości, ale zmienia także schematy utarte w systemie edukacji: sprawia, że nauczyciele chętniej wymieniają się wiedzą i doświadczeniami z podopiecznymi, włącza kojarzone z naukami humanistycznymi dziewczynki do świata technologii, wreszcie – pokazuje, że kodowania uczyć mogą nie tylko informatycy czy osoby z wykształceniem ścisłym. W Mistrzach Kodowania uczą logopedzi, pedagodzy, opiekunowie klas 1-3, wuefiści, poloniści, a nawet bibliotekarze i nauczyciele muzyki. Wystarczy zainteresowanie nowymi technologiami i chęć przekazywania wiedzy.

Z uwagi na ogromne zainteresowanie projektem już w czerwcu rusza rekrutacja do kolejnej edycji Mistrzów Kodowania, która rozpocznie się we wrześniu 2014 roku i obejmie swoim zasięgiem zarówno szkoły podstawowe, jak i gimnazja. Szkoły oraz placówki edukacyjne, które zechcą uczestniczyć w programie, powinny wypełnić formularz zamieszczony na stronie www.mistrzowiekodowania.pl.

(Źródło: Mistrzowie Kodowania)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie