Mistrzowie Kodowania już w całej Polsce

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

120 szkół z 16 województw, 330 nauczycieli i ponad 5000 uczniów wzięło udział w edukacyjnej przygodzie z programem Mistrzowie Kodowania - inicjatywie, która udowodniła, że programowanie jest proste i wciągające oraz…konieczne!fot. Mistrzowie Kodowania

Pierwsza edycja Mistrzów Kodowania dobiegła już końca. 13 czerwca w Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbył się oficjalny finał programu edukacyjnego. Dzieci i nauczyciele prezentowali swoje najlepsze projekty zgromadzonym gościom, partnerom i patronom programu, demonstrując ogrom pasji i zaangażowania w cyfrową edukację. Tego dnia ogromne wyróżnienie spotkało Szkołę Podstawową nr 58 z Poznania. Za nieszablonowe podejście do nauczania reprezentanci szkoły odebrali z rąk Blanki Fijołek, Senior CSR Managera Samsung Electronics Polska, symboliczny voucher na Cyfrową Klasę Samsung. Oznacza to, że uczniowie z Poznania już po wakacjach będą mogli cieszyć się nową, w pełni wyposażoną salą informatyczną.

Wszystkim uczestnikom programu za pasję i zaangażowanie podziękowali Sang Woo Kim, President of Corporate Affairs Samsung Electronic Europe i Rafał Trzaskowski, Minister Administracji i Cyfryzacji. Odczytano także list z gratulacjami od patronki honorowej programu, Małżonki Prezydenta Rzeczypospolitej Pani Anny Komorowskiej oraz Marszałek Sejmu Ewy Kopacz.

Atrakcje czekały na dzieci i mieszkańców Warszawy także dzień później. W sobotę 14 czerwca odbył się Rodzinny Piknik z Mistrzami Kodowania. Oprócz nauki programowania w Scratchu, można było również wziąć udział w spotkaniach ze znanymi sportowcami, zwiedzić wystawę „Umysł Przyłapany” z Centrum Nauki Kopernik czy nauczyć się scratchować wraz z DJami.

Pasja i zaangażowanie uczniów i nauczycieli, które ujawniły się zarówno w trakcie trwania finału, jak i całej pierwszej edycji Mistrzów Kodowania, zaowocowały stworzeniem kilkuset niesamowitych projektów programistycznych oraz popularyzacją nauki kodowania w całym kraju. Dzięki serii innowacyjnych zajęć z języka Scratch, prostego narzędzia opracowanego w Massachusetts Institute of Technology (MIT), uczestnicy programu nabyli umiejętności pozwalające im swobodniej poruszać się w świecie nowych technologii. Głównym celem projektu jest wspieranie rozwoju kompetencji cyfrowych oraz propagowanie nauki „trzeciego języka”, jak już dziś eksperci określają umiejętność programowania.

Program Mistrzowie Kodowania nie tylko kształtuje kluczowe umiejętności przyszłości, ale zmienia także schematy utarte w systemie edukacji: sprawia, że nauczyciele chętniej wymieniają się wiedzą i doświadczeniami z podopiecznymi, włącza kojarzone z naukami humanistycznymi dziewczynki do świata technologii, wreszcie – pokazuje, że kodowania uczyć mogą nie tylko informatycy czy osoby z wykształceniem ścisłym. W Mistrzach Kodowania uczą logopedzi, pedagodzy, opiekunowie klas 1-3, wuefiści, poloniści, a nawet bibliotekarze i nauczyciele muzyki. Wystarczy zainteresowanie nowymi technologiami i chęć przekazywania wiedzy.

Z uwagi na ogromne zainteresowanie projektem już w czerwcu rusza rekrutacja do kolejnej edycji Mistrzów Kodowania, która rozpocznie się we wrześniu 2014 roku i obejmie swoim zasięgiem zarówno szkoły podstawowe, jak i gimnazja. Szkoły oraz placówki edukacyjne, które zechcą uczestniczyć w programie, powinny wypełnić formularz zamieszczony na stronie www.mistrzowiekodowania.pl.

(Źródło: Mistrzowie Kodowania)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie