Sidebar

10
So, Maj

W poszukiwaniu pomysłów dla edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Po raz pierwszy w Polsce ruszył Sanoma Learning Lab – program, w którym blisko 50 polskich nauczycieli, studentów i przedstawicieli biznesu rozpoczęło swoją przygodę, w czasie której rozwijać będą swoje pomysły na nowoczesną edukację. Projekt ruszył w Gdańsku, a swój finał będzie miał pod koniec roku w Amsterdamie. Na autorów najlepszych projektów czeka pokaźna nagroda – 10 000 euro.fot. Young Digital Planet

Sanoma Learning Lab, to międzynarodowy projekt, który równocześnie uruchamiany jest w 5 krajach: Polsce, Holandii, Finlandii, Belgii i Szwecji. Może w nim wziąć udział każdy, kto ma pomysł na rozwój edukacji i chce wspólnie z ekspertami z całej Europy pracować nad jego rozkwitem. Głównym założeniem, jakie postawili sobie organizatorzy jest opracowanie idei, które zapewnią poprawę wyników kształcenia. 

Polska część projektu miała swoją inaugurację 3 października w V Liceum Ogólnokształcącym w Gdańsku. W czasie trwania Sanoma Learning Lab uczestnicy podzieleni są na robocze zespoły, w ramach których będą wspólnie pracowali online pod okiem holenderskich ekspertów nad złożonymi koncepcjami. Za koordynację webinarium w naszym kraju odpowiadają Young Digital Planet oraz Nowa Era.

„Naszym najważniejszym wyzwaniem jest wyzwolenie wśród uczestników jak największej kreatywności. Chcemy postawić w tym roku na dopasowanie rozwiązań do indywidualnych potrzeb zarówno nauczyciela, jak i ucznia. Organizatorzy ze swojej strony zapewniają wsparcie, coaching, a przede wszystkim możliwość wystawienia swoich pomysłów na próbę, testowanie i uzyskanie informacji zwrotnej ze strony profesjonalistów, ale również osób, które brały udział we wcześniejszych edycjach projektu i mogą się podzielić własnymi doświadczeniami.” – mówi Agata Czopek, koordynator programu ze strony YDP. „Dla młodych i kreatywnych ludzi, którzy biorą udział w naszym projekcie takie wsparcie okazuje się bezcenne i często stymuluje ich do pełnego zaangażowania. Wierzymy, że, tak jak w poprzednich edycjach, polskie koncepcje pokażą, jak wiele jeszcze w edukacji można usprawnić i jak szybko można osiągnąć oczekiwany efekt. Liczymy na naszych nauczycieli i studentów i wierzymy, że to nasze zespoły dostana się do wielkiego finału.”

fot. Young Digital Planet 

Zamknięcie części warsztatowej nastąpi podczas podsumowania w Warszawie, 21 listopada. W jego trakcie zostaną wybrane dwa najlepsze pomysły, które zakwalifikują się do finału Sanoma Learning Lab i zmierzą się z pomysłami uczestników z Belgii, Finlandii, Holandii oraz Szwecji (do finału przejdzie w sumie 10 pomysłów).

(Źródło: Young Digital Planet)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie