Młodzi geodeci i słynne obrazy

fot. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dobra szkoła powinna stawiać nie tylko na jakość edukacji, ale i na rozwój kreatywności. Niecodzienny pomysł przyszedł do głowy uczniom w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku. Trzecioklasiści z Technikum geodezyjnego postanowili podjąć się próby odtworzenia słynnych obrazów mistrzów malarstwa.

Uczniowie kierunku geodezyjnego poznają tajniki nauki o pomiarach, zarówno w teorii jak i w praktyce. Jednakże szkoła to nie tylko zajęcia dydaktyczne, pomiary i żmudne obliczenia. Młodzi geodeci z klasy trzeciej technikum postanowili pokazać nieco inne oblicze swojej przyszłej profesji, poprzez performance, "geodezję na wesoło".

Uczniowie wpadli na pomysł odtworzenia słynnych obrazów (nie tylko polskich) w nieco zmienionej formie. Młodzi geodeci przedstawili dzieła takie jak "Hołd pruski" i "Rejtan" Jana Matejki, "Dama z gronostajem" Leonarda da Vinci, "Rozstrzelanie powstańców madryckich" Francisca Goi, "Doświadczenie z pompą próżniową" Josepha Wrighta oraz "Przysięga Horacjuszy" Jacques'a-Louis Davida. Młodzi geodeci podczas robienia zdjęć bawili się świetnie. Połączyli przy tym zabawę z nauką, pogłębiając swoją wiedzę z zakresu humanistyki.

Przy powstawaniu aranżacji pracowała cała klasa, a autorem koncepcji oraz kolaży graficznych był uczeń Kamil Morawiec.

Oto przykłady tego, co udało się uczniom zrealizować:

Fot. 1. "Hołd pruski" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku 

Fot. 2. "Rejtan - Upadek Polski" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku

Fot. 3. "Doświadczenie z pompą próżniową" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku

Fot. 4. "Przysięga Horacjuszy" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku

 

Notka o autorze: Paweł Dudek jest nauczycielem w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie