Dobra szkoła powinna stawiać nie tylko na jakość edukacji, ale i na rozwój kreatywności. Niecodzienny pomysł przyszedł do głowy uczniom w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku. Trzecioklasiści z Technikum geodezyjnego postanowili podjąć się próby odtworzenia słynnych obrazów mistrzów malarstwa.
Uczniowie kierunku geodezyjnego poznają tajniki nauki o pomiarach, zarówno w teorii jak i w praktyce. Jednakże szkoła to nie tylko zajęcia dydaktyczne, pomiary i żmudne obliczenia. Młodzi geodeci z klasy trzeciej technikum postanowili pokazać nieco inne oblicze swojej przyszłej profesji, poprzez performance, "geodezję na wesoło".
Uczniowie wpadli na pomysł odtworzenia słynnych obrazów (nie tylko polskich) w nieco zmienionej formie. Młodzi geodeci przedstawili dzieła takie jak "Hołd pruski" i "Rejtan" Jana Matejki, "Dama z gronostajem" Leonarda da Vinci, "Rozstrzelanie powstańców madryckich" Francisca Goi, "Doświadczenie z pompą próżniową" Josepha Wrighta oraz "Przysięga Horacjuszy" Jacques'a-Louis Davida. Młodzi geodeci podczas robienia zdjęć bawili się świetnie. Połączyli przy tym zabawę z nauką, pogłębiając swoją wiedzę z zakresu humanistyki.
Przy powstawaniu aranżacji pracowała cała klasa, a autorem koncepcji oraz kolaży graficznych był uczeń Kamil Morawiec.
Oto przykłady tego, co udało się uczniom zrealizować:
Fot. 1. "Hołd pruski" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku
Fot. 2. "Rejtan - Upadek Polski" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku
Fot. 3. "Doświadczenie z pompą próżniową" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku
Fot. 4. "Przysięga Horacjuszy" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku
Notka o autorze: Paweł Dudek jest nauczycielem w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku.