Młodzi geodeci i słynne obrazy

fot. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dobra szkoła powinna stawiać nie tylko na jakość edukacji, ale i na rozwój kreatywności. Niecodzienny pomysł przyszedł do głowy uczniom w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku. Trzecioklasiści z Technikum geodezyjnego postanowili podjąć się próby odtworzenia słynnych obrazów mistrzów malarstwa.

Uczniowie kierunku geodezyjnego poznają tajniki nauki o pomiarach, zarówno w teorii jak i w praktyce. Jednakże szkoła to nie tylko zajęcia dydaktyczne, pomiary i żmudne obliczenia. Młodzi geodeci z klasy trzeciej technikum postanowili pokazać nieco inne oblicze swojej przyszłej profesji, poprzez performance, "geodezję na wesoło".

Uczniowie wpadli na pomysł odtworzenia słynnych obrazów (nie tylko polskich) w nieco zmienionej formie. Młodzi geodeci przedstawili dzieła takie jak "Hołd pruski" i "Rejtan" Jana Matejki, "Dama z gronostajem" Leonarda da Vinci, "Rozstrzelanie powstańców madryckich" Francisca Goi, "Doświadczenie z pompą próżniową" Josepha Wrighta oraz "Przysięga Horacjuszy" Jacques'a-Louis Davida. Młodzi geodeci podczas robienia zdjęć bawili się świetnie. Połączyli przy tym zabawę z nauką, pogłębiając swoją wiedzę z zakresu humanistyki.

Przy powstawaniu aranżacji pracowała cała klasa, a autorem koncepcji oraz kolaży graficznych był uczeń Kamil Morawiec.

Oto przykłady tego, co udało się uczniom zrealizować:

Fot. 1. "Hołd pruski" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku 

Fot. 2. "Rejtan - Upadek Polski" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku

Fot. 3. "Doświadczenie z pompą próżniową" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku

Fot. 4. "Przysięga Horacjuszy" w wykonaniu uczniów ZSP nr 1 w Radomsku

 

Notka o autorze: Paweł Dudek jest nauczycielem w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Radomsku.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie