Nakręć się z Filmoteką Szkolną

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jeszcze tylko parę dni pozostało do nadsyłania prac na konkurs „Nakręć się” organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Filmoteką Narodową, dzięki wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Do 13 lutego czekamy na młodzieżowe prace odnoszące się do pakietu „Filmoteka Szkolna” – etiudy filmowe i recenzje. Nagrody – sprzęt filmowy, filmy, książki oraz udział w Festiwalu Filmoteki Szkolnej przypadną tym z autorów, którzy nawiążą odważny dialog z polskimi twórcami i przekonają nas do swojej wizji. Liczy się pomysł, zaangażowanie i intrygująca forma.

To już 8 edycja konkursu. W poprzednich pojawiły się prace niezwykłe i pod względem swojej formy artystycznej i pod względem przekazu, który niejednokrotnie podejmował ważne kwestie. Twórcy tych prac, pokazali, że bliskie jest im myślenie polskich filmowców, sięgających po kamerę nie tylko dla autoekspresji, ale także, by dokumentować istotne dla nich sprawy i angażować się w życie społeczności.

Wśród dotychczas nagrodzonych prac znalazły się poruszające fabuły:

ciekawe formalnie animacje:

i wyjątkowe dokumenty:

Liczymy na to, że i w tym roku pojawią się w konkursie intrygujące filmy, które zapadają w pamięć widzów i będą wielkim przeżyciem dla wszystkich zaangażowanych w nie osób. W poprzednich latach wyglądało to tak:

Jestem bardzo zadowolona z podejścia moich kolegów/koleżanek do kręcenia naszego filmu. Trzech największych 'łobuzów' z mojej klasy pokazało swoją powagę i cóż… drugie oblicze! Ten film pozwolił mi na zintegrowanie się z klasą i jestem im naprawdę wdzięczna za pomoc.

Jesteśmy dumne ze wszystkiego. Ten film jest wynikiem naszej ciężkiej pracy, dlatego cieszymy się, że pomimo trudności wygląda tak dobrze.

Największą przyjemność sprawiło nam bycie ekipą filmową. Miło nam było, jak inni nam się przyglądali i wspierali nas życzliwym słowem. Szczególnie dumne jesteśmy z tego, że film był kręcony na terenie naszej miejscowości i opowiada o jej życiu.

Kto może wystartować? – Uczniowie i uczennice szkół ponadgimnazjalnych

Do kiedy można zgłaszać swoje prace? – Czekamy do 13 lutego. Zgłoszenia przyjmujemy za pośrednictwem formularzy zgłoszeniowych.

Gdzie szukać informacji na temat konkursu, jego regulaminu, zasad uczestnictwa, nagród, a także materiałów, które pomogą Wam w przygotowaniu własnych prac?- Zapraszamy na stronę filmoteka.ceo.org.pl, gdzie znajdziecie pełen pakiet informacji koniecznych, by wystartować w naszym konkursie. Do dzieła!

 

Źródło: Centrum Edukacji Obywatelskiej

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie