Nakręć się z Filmoteką Szkolną

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jeszcze tylko parę dni pozostało do nadsyłania prac na konkurs „Nakręć się” organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Filmoteką Narodową, dzięki wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Do 13 lutego czekamy na młodzieżowe prace odnoszące się do pakietu „Filmoteka Szkolna” – etiudy filmowe i recenzje. Nagrody – sprzęt filmowy, filmy, książki oraz udział w Festiwalu Filmoteki Szkolnej przypadną tym z autorów, którzy nawiążą odważny dialog z polskimi twórcami i przekonają nas do swojej wizji. Liczy się pomysł, zaangażowanie i intrygująca forma.

To już 8 edycja konkursu. W poprzednich pojawiły się prace niezwykłe i pod względem swojej formy artystycznej i pod względem przekazu, który niejednokrotnie podejmował ważne kwestie. Twórcy tych prac, pokazali, że bliskie jest im myślenie polskich filmowców, sięgających po kamerę nie tylko dla autoekspresji, ale także, by dokumentować istotne dla nich sprawy i angażować się w życie społeczności.

Wśród dotychczas nagrodzonych prac znalazły się poruszające fabuły:

ciekawe formalnie animacje:

i wyjątkowe dokumenty:

Liczymy na to, że i w tym roku pojawią się w konkursie intrygujące filmy, które zapadają w pamięć widzów i będą wielkim przeżyciem dla wszystkich zaangażowanych w nie osób. W poprzednich latach wyglądało to tak:

Jestem bardzo zadowolona z podejścia moich kolegów/koleżanek do kręcenia naszego filmu. Trzech największych 'łobuzów' z mojej klasy pokazało swoją powagę i cóż… drugie oblicze! Ten film pozwolił mi na zintegrowanie się z klasą i jestem im naprawdę wdzięczna za pomoc.

Jesteśmy dumne ze wszystkiego. Ten film jest wynikiem naszej ciężkiej pracy, dlatego cieszymy się, że pomimo trudności wygląda tak dobrze.

Największą przyjemność sprawiło nam bycie ekipą filmową. Miło nam było, jak inni nam się przyglądali i wspierali nas życzliwym słowem. Szczególnie dumne jesteśmy z tego, że film był kręcony na terenie naszej miejscowości i opowiada o jej życiu.

Kto może wystartować? – Uczniowie i uczennice szkół ponadgimnazjalnych

Do kiedy można zgłaszać swoje prace? – Czekamy do 13 lutego. Zgłoszenia przyjmujemy za pośrednictwem formularzy zgłoszeniowych.

Gdzie szukać informacji na temat konkursu, jego regulaminu, zasad uczestnictwa, nagród, a także materiałów, które pomogą Wam w przygotowaniu własnych prac?- Zapraszamy na stronę filmoteka.ceo.org.pl, gdzie znajdziecie pełen pakiet informacji koniecznych, by wystartować w naszym konkursie. Do dzieła!

 

Źródło: Centrum Edukacji Obywatelskiej

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie