Giełda inicjatyw edukacyjnych

fot. CN Kopernik

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ze względu na pandemię tegoroczna konferencja Pokazać – Przekazać 2020 została przeniesiona do świata wirtualnego, a zamiast dwóch dni potrwa od początku lipca do końca sierpnia. Kończy się właśnie II etap konferencji pt. „Eksperymentowanie w nowej rzeczywistości”, a jego finałem jest Giełda inicjatyw. Centrum Nauki Kopernik zaprasza na spotkania online z twórcami wybranych działań edukacyjnych.

Organizatorzy konferencji Pokazać – Przekazać starają się pokazać, że nawet w warunkach zagrożenia epidemią nie możemy zapominać o poszukiwaniu nowych form działań edukacyjnych, aby tworzyć przestrzeń do wymiany doświadczeń i wzajemnego inspirowania się - by krok po kroku zmieniać małymi krokami polską szkołę. Wokół nas powstaje coraz więcej inicjatyw, które mają realny wpływ na to, co dzieję się w szkołach, na różnych poziomach – nie tylko wychowawczym, ale i dydaktycznym. CN Kopernik zaprasza uczniów, nauczycieli, rodziców, dyrektorów do spotkań online, by porozmawiać z przedstawicielami oddolnych inicjatyw edukacyjnych o tym, co sprowokowało ich do założenia ruchu, do konkretnych działań, na czyje wsparcie mogli liczyć, jaki jest kierunek ich dalszej pracy. Poprzez takie spotkania możemy inspirować się do przeszczepiania sprawdzonych działań z jednych szkół do drugich.

Trwała zmiana w edukacji może nastąpić głównie dzięki ruchom oddolnym. Do przełomu dojdzie wtedy, kiedy sprawy w swoje ręce wezmą uczniowie, nauczyciele, rodzice, dyrektorzy. Rozmowy online z edukacyjnymi aktywistami zaplanowano na 24 i 25 sierpnia. Na każde z 45-minutowych spotkań jest 45 miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń – aby porozmawiać, trzeba wypełnić formularz.

Goście Giełdy Inicjatyw

Pozytywna Uwaga, Stowarzyszenie Umarłych Statutów, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci, Zdolni do pomocy,
Zaproś mnie na swoją lekcję, Szkoła w Chmurze i Uwolnij złomka.

To oczywiście tylko nieliczne z wielu istniejących w szkołach lub przy szkołach inicjatyw edukacyjnych. Jest ich znacznie więcej. I bardzo dobrze! Jako państwo powinniśmy czynić wszystko, aby takich działań przy szkołach lub w szkołach było jak najwięcej i nie powinniśmy rzucać kłód pod nogi edukacyjnych innowatorów na przykład poprzez wprowadzanie nieprzemyślanych wymagań biurokratycznych.

Zapraszamy na kolejne wydarzenie w ramach Pokazać – Przekazać 2020. Więcej informacji na stronie konferencji oraz na fanpage na FB.

Edunews.pl jest jednym z patronów medialnych konferencji Pokazać – Przekazać 2020.

 

(Źródło: CN Kopernik, opr. red.)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie