Od integracji do relacji, czyli wideokonkurs dla szkół

fot. Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pochwalcie się dobrymi praktykami integracyjnymi z Waszej szkoły! Utrwalcie je w formie krótkiego wideo i wyślijcie jako zgłoszenie do konkursu "Od integracji do relacji". Do udziału zaproszone są szkoły podstawowe, średnie i inne placówki edukacyjne. Zgłaszać się można do 15 kwietnia. Do wygrania warsztaty STEM w placówce!

Konkurs jest częścią programu "Zdolni Odkrywcy", którego misją jest integracja uczniów i uczennic z regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz wsparcie nauczycieli i nauczycielek w wypełnianiu tego zadania. Organizatorzy programu – Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog i firma Amazon – od ponad dwóch lat realizują szereg aktywności, które wspierają integrację społeczności polsko-ukraińskiej, jednocześnie kształtując kompetencje przyszłości. Dotychczas w ramach "Zdolnych Odkrywców" odbyło się już kilkadziesiąt webinarów dla dzieci i dorosłych z zakresu metodyki STEM i majsterkowania. Kolejne spotkania odbędą się w kwietniu. Organizatorzy stworzyli i udostępnili także wiele inspirujących kart pracy w językach polskim, ukraińskim, słowackim i czeskim, które można pobrać na stronie projektu.

Konkurs wspierający dobre praktyki integracyjne

Najnowszą propozycją aktywności w ramach programu jest ogólnopolski konkurs "Od integracji do relacji" skierowany do społeczności szkół podstawowych i średnich oraz innych placówek edukacyjnych, takich jak biblioteki czy domy kultury. Pracą konkursową musi być wideo o długości trwania od 1 do maksymalnie 3 min. Film musi pokazywać dobrą praktyką integracyjną w społeczności polsko-ukraińskiej.

Czym dokładnie jest taka "dobra praktyka integracyjna" tłumaczy Barbara Krywoszejew z Cyfrowego Dialogu: Dobrą praktykę integracyjną należy rozumieć jako zrealizowane lub realizowane działanie wspierające budowanie współpracy, ułatwiające nawiązywanie relacji i wzmacniające dobrą komunikację w danej społeczności. W przypadku naszego konkursu jest to szkolna społeczność dzieci i młodzieży z dwóch krajów: Polski i Ukrainy.

Udział w konkursie jest bezpłatny, a Organizatorzy postarali się, aby projekt był maksymalnie inkluzywny i łatwy do realizacji od strony technicznej.

Wideo musi spełniać podstawowe warunki takiej jak dobra rozdzielczość czy czas trwania, ale absolutnie nie musi być stworzone przy pomocy profesjonalnego sprzętu do filmowania. Wystarczy dobry pomysł i smartfon! – dodaje Barbara Krywoszejew.

O takie nagrody warto powalczyć!

Organizatorzy przewidzieli pakiet nagród merytorycznych i rzeczowych aż dla 10 zespołów. Merytoryczna część nagrody to warsztaty STEM, które stacjonarnie w nagrodzonej placówce zrealizuje profesjonalna i doświadczona kadra trenerska Cyfrowego Dialogu w trzech 90-minutowych blokach (dwóch dla dzieci/młodzieży i jednym dla grona pedagogicznego). Co istotne, warsztaty będą spersonalizowane, czyli ich przebieg zostanie dopasowany do potrzeb placówki na podstawie wcześniejszego wywiadu. Drugą częścią pakietu jest nagroda rzeczowa o wartości 2 500 zł, składająca się m.in. z tabletów Kindle Fire, zestawów Makey Makey i majsterkowej skrzyni.

Szczegóły konkursu wraz z harmonogramem i regulaminem można znaleźć na stronie www.cyfrowydialog.pl/zdolni-odkrywcy/konkurs. Zgłoszenia do 15 kwietnia!

 

(Źródło: Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie