Od integracji do relacji, czyli wideokonkurs dla szkół

fot. Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pochwalcie się dobrymi praktykami integracyjnymi z Waszej szkoły! Utrwalcie je w formie krótkiego wideo i wyślijcie jako zgłoszenie do konkursu "Od integracji do relacji". Do udziału zaproszone są szkoły podstawowe, średnie i inne placówki edukacyjne. Zgłaszać się można do 15 kwietnia. Do wygrania warsztaty STEM w placówce!

Konkurs jest częścią programu "Zdolni Odkrywcy", którego misją jest integracja uczniów i uczennic z regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz wsparcie nauczycieli i nauczycielek w wypełnianiu tego zadania. Organizatorzy programu – Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog i firma Amazon – od ponad dwóch lat realizują szereg aktywności, które wspierają integrację społeczności polsko-ukraińskiej, jednocześnie kształtując kompetencje przyszłości. Dotychczas w ramach "Zdolnych Odkrywców" odbyło się już kilkadziesiąt webinarów dla dzieci i dorosłych z zakresu metodyki STEM i majsterkowania. Kolejne spotkania odbędą się w kwietniu. Organizatorzy stworzyli i udostępnili także wiele inspirujących kart pracy w językach polskim, ukraińskim, słowackim i czeskim, które można pobrać na stronie projektu.

Konkurs wspierający dobre praktyki integracyjne

Najnowszą propozycją aktywności w ramach programu jest ogólnopolski konkurs "Od integracji do relacji" skierowany do społeczności szkół podstawowych i średnich oraz innych placówek edukacyjnych, takich jak biblioteki czy domy kultury. Pracą konkursową musi być wideo o długości trwania od 1 do maksymalnie 3 min. Film musi pokazywać dobrą praktyką integracyjną w społeczności polsko-ukraińskiej.

Czym dokładnie jest taka "dobra praktyka integracyjna" tłumaczy Barbara Krywoszejew z Cyfrowego Dialogu: Dobrą praktykę integracyjną należy rozumieć jako zrealizowane lub realizowane działanie wspierające budowanie współpracy, ułatwiające nawiązywanie relacji i wzmacniające dobrą komunikację w danej społeczności. W przypadku naszego konkursu jest to szkolna społeczność dzieci i młodzieży z dwóch krajów: Polski i Ukrainy.

Udział w konkursie jest bezpłatny, a Organizatorzy postarali się, aby projekt był maksymalnie inkluzywny i łatwy do realizacji od strony technicznej.

Wideo musi spełniać podstawowe warunki takiej jak dobra rozdzielczość czy czas trwania, ale absolutnie nie musi być stworzone przy pomocy profesjonalnego sprzętu do filmowania. Wystarczy dobry pomysł i smartfon! – dodaje Barbara Krywoszejew.

O takie nagrody warto powalczyć!

Organizatorzy przewidzieli pakiet nagród merytorycznych i rzeczowych aż dla 10 zespołów. Merytoryczna część nagrody to warsztaty STEM, które stacjonarnie w nagrodzonej placówce zrealizuje profesjonalna i doświadczona kadra trenerska Cyfrowego Dialogu w trzech 90-minutowych blokach (dwóch dla dzieci/młodzieży i jednym dla grona pedagogicznego). Co istotne, warsztaty będą spersonalizowane, czyli ich przebieg zostanie dopasowany do potrzeb placówki na podstawie wcześniejszego wywiadu. Drugą częścią pakietu jest nagroda rzeczowa o wartości 2 500 zł, składająca się m.in. z tabletów Kindle Fire, zestawów Makey Makey i majsterkowej skrzyni.

Szczegóły konkursu wraz z harmonogramem i regulaminem można znaleźć na stronie www.cyfrowydialog.pl/zdolni-odkrywcy/konkurs. Zgłoszenia do 15 kwietnia!

 

(Źródło: Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie