Najlepsze zajęcia z przedsiębiorczości

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ImageJak skutecznie połączyć teorię z praktyką i zainteresować uczniów trudną tematyką ekonomiczną? Odpowiedź na to pytanie znaleźli organizatorzy IV konkursu na Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości, w którym w oparciu o metodę case study uczniowie zmierzą się z rzeczywistymi problemami, z jakimi w praktyce spotykają się osoby zarządzające firmą.
 
Organizatorem projektu jest Studenckie Forum Business Centre Club, które skupia młodych ludzi realizujących liczne inicjatywy z zakresu przedsiębiorczości. Instytucja liczy ponad 350 członków i posiada aż 19 oddziałów regionalnych. Realizuje ponad 80 projektów, a jednym z nich są właśnie Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości.  Założenia tego projektu są wynikiem wieloletniej obserwacji systemu edukacji ekonomicznej młodych Polaków. Zadaniem wprowadzonych do podstawy programowej zajęć z przedsiębiorczości jest przekazanie uczniom informacji o podstawowych zjawiskach ekonomicznych i gospodarczych, oraz rozwinięcie w uczniach umiejętności pracy w grupie nad konkretnymi projektami.  Opanowanie wiedzy terminologicznej jest jednak tylko połową sukcesu - aby sprawdzić swoje umiejętności, trzeba zastosować  je w praktyce, zderzając się z realnymi problemami jakie napotkać mogą przedsiębiorcy. W realiach polskiej szkoły, młodzież nie ma zazwyczaj takiej możliwości.

przedsiębiorczośćKonkurs na  Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości, to ogólnopolski projekt skierowany do uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Wymaga od nich się wykazania się znajomością kluczowych pojęć i umiejętnościami zdobytymi podczas zajęć z przedsiębiorczości w trakcie samodzielnej pracy na realnych case studies zaproponowanych przez organizatorów. Pomocą w poszerzaniu wiedzy są materiały dydaktyczne. Na stronie www.najlepsze-zajecia.pl udostępniona została Baza Wiedzy, która zawiera opracowane narzędzia i modele ekonomiczne pomocne w biznesie. Po zalogowaniu się na stronie, zespoły liczące 3 uczniów oraz ich opiekun, nauczyciel przedsiębiorczości, otrzymują do rozwiązania case study oraz dostęp do Bazy Wiedzy. W oparciu o dotychczasowe i dostępne w bazie informacje, uczniowie pracują nad casem, którego rozwiązanie przysyłają za pośrednictwem poczty e-mail. Specjalne jury wybiera najlepsze prace, które przechodzą do finału wojewódzkiego – organizowanego przez jedną z uczelni wyższych w danym województwie. Z każdego województwa do finału ogólnopolskiego, który odbędzie się w Warszawie, przechodzi jedna, najlepsza drużyna. Tam wyłoniona zostaje ścisła czołówka – 3 zespoły, które zaprezentują swoje rozwiązania Radzie Merytorycznej – skupiającej autorytety w dziedzinie ekonomii i biznesu. Na zwycięzców czekają nagrody.
 
przedsiębiorczość
Właśnie rozpoczęła się IV edycja konkursu. O dużym zainteresowaniu podobnymi inicjatywami świadczy rosnąca liczba uczestników. W ubiegłorocznej edycji było ich ponad 2500. Projekt nie tylko  poszerza wiedzę ekonomiczną młodzieży, ale przede wszystkim promuje kreatywne myślenie  i postawę przedsiębiorczą. Rozwiązując rzeczywiste problemy jakie mogą spotkać przedsiębiorców młodzi ludzie uczą się stosowania zagadnień poznawanych na lekcjach w praktyce, przez co lepiej je przyswajają i zapamiętują.

Więcej szczegółów na www.sfbcc.org.pl

Edunews.pl jest patronem medialnym projektu.

 





Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie