Młodzież w akcji, czyli jak projekty uczą rozwiązywania rzeczywistych problemów w naszym otoczeniu

fot. Samsung Polska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W dzisiejszym świecie stoimy przed wieloma wyzwaniami, a szkoła nie zawsze jest w stanie sprostać im w tradycyjny sposób. Tematy takie jak zmiany klimatyczne, problemy zdrowia psychicznego, wielokulturowość, sztuczna inteligencja, dezinformacja, czy szybki rozwój nowych technologii mogą być jednak doskonałą okazją do tworzenia ciekawych projektów edukacyjnych, w które można zaangażować uczniów i uczennice.

Solve for Tomorrow to globalny program firmy Samsung, który właśnie rozpoczyna w Polsce swoją 4. edycję. Program umożliwia uczniom szkół ponadpodstawowych zmierzenie się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata i pokazuje im, że mają sprawczość, aby się z nimi zmierzyć. Jest to przestrzeń do nauki, wymiany pomysłów oraz projektowania i wdrażania rozwiązań dla lokalnych problemów. Celem programu jest rozwijanie kompetencji przyszłości i proaktywnych postaw poprzez realizację projektów zgodnie z metodą Design Thinking.

Uczniowie i uczennice, pracując w zespołach, realizują projekty w jednym z czterech obszarów: zdrowie, bezpieczeństwo, klimat, integracja.

Zdrowie rozumiane jest zarówno jako fizyczny komfort, brak chorób, jak i dobrostan psychiczny, który jest niezbędny do pełnego realizowania talentów i twórczego wpływania na otoczenie.

Bezpieczeństwo dotyczy zarówno bezpieczeństwa fizycznego, publicznego, jak i cyfrowego związanego z obecnością w internecie.

Klimat koncentruje się na ochronie środowiska, przeciwdziałaniu zmianom klimatu, ochronie przyrody, bioróżnorodności oraz budowaniu nawyków odpowiedzialnej i zrównoważonej konsumpcji.

Integracja obejmuje wyzwania społeczne, takie jak wyrównywanie szans, równe traktowanie, niwelowanie barier związanych z wiekiem, płcią, pochodzeniem, miejscem zamieszkania, chorobą lub niepełnosprawnością.

Podczas realizacji projektów uczestnicy otrzymują wsparcie moderatorów Design Thinking oraz wolontariuszy firmy Samsung.

Rekrutacja do czwartej edycji programu trwa do 12 listopada 2024 roku. Finał odbędzie się w kwietniu 2025 roku. Szczegóły dotyczące programu, regulamin, formularz zgłoszeniowy oraz wyróżnione projekty z poprzednich edycji dostępne są na stronie https://solvefortomorrow.pl.

Z roku na rok „Solve for Tomorrow” cieszy się coraz większą popularnością. Coraz więcej zespołów dołącza, aby razem zmieniać świat na lepsze. Dołącz do nas i podejmij wyzwanie!

***

Uwaga! Dziś (5.11.2024) o godz. 19.00 można uczestniczyć w ostatnim webinarze informacyjnym o programie Solve For Tomorrow. Więcej informacji na ten temat tutaj.

***

Zachęcamy także do obejrzenia mojego wystąpienia podczas INSPIR@CJI 2024, w całości poświęconego właśnie programowi Solve For Tomorrow:

***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 5-6 października 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: CanvaCentrum Kultury Filmowej im. Andrzeja WajdyEdukoFundacja Szkoła z Klasą & Asy InternetuMicrosoft & ALSO sp. z o.o., Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy DialogVanityStyle sp. z o.o. (Akademia Dobrej Enegrii Junior), Wakelet oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: FAST HeroesSuperKid.plZłotyNauczyciel.pl.

 

Notka o autorce: Agnieszka Chomicka-Bosy jest trenerką, edukatorką, mentorką w wielu projektach edukacyjnych m.in. Stacja Galaxy - bezpieczne miejsce w sieci, Solve for Tomorrow, Szkoła z klasą. Autorka materiałów edukacyjnych dla dzieci i nauczycieli. Członkini Kapituły Grantowej w projektach edukacyjnych.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie