Młodzież w akcji, czyli jak projekty uczą rozwiązywania rzeczywistych problemów w naszym otoczeniu

fot. Samsung Polska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W dzisiejszym świecie stoimy przed wieloma wyzwaniami, a szkoła nie zawsze jest w stanie sprostać im w tradycyjny sposób. Tematy takie jak zmiany klimatyczne, problemy zdrowia psychicznego, wielokulturowość, sztuczna inteligencja, dezinformacja, czy szybki rozwój nowych technologii mogą być jednak doskonałą okazją do tworzenia ciekawych projektów edukacyjnych, w które można zaangażować uczniów i uczennice.

Solve for Tomorrow to globalny program firmy Samsung, który właśnie rozpoczyna w Polsce swoją 4. edycję. Program umożliwia uczniom szkół ponadpodstawowych zmierzenie się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata i pokazuje im, że mają sprawczość, aby się z nimi zmierzyć. Jest to przestrzeń do nauki, wymiany pomysłów oraz projektowania i wdrażania rozwiązań dla lokalnych problemów. Celem programu jest rozwijanie kompetencji przyszłości i proaktywnych postaw poprzez realizację projektów zgodnie z metodą Design Thinking.

Uczniowie i uczennice, pracując w zespołach, realizują projekty w jednym z czterech obszarów: zdrowie, bezpieczeństwo, klimat, integracja.

Zdrowie rozumiane jest zarówno jako fizyczny komfort, brak chorób, jak i dobrostan psychiczny, który jest niezbędny do pełnego realizowania talentów i twórczego wpływania na otoczenie.

Bezpieczeństwo dotyczy zarówno bezpieczeństwa fizycznego, publicznego, jak i cyfrowego związanego z obecnością w internecie.

Klimat koncentruje się na ochronie środowiska, przeciwdziałaniu zmianom klimatu, ochronie przyrody, bioróżnorodności oraz budowaniu nawyków odpowiedzialnej i zrównoważonej konsumpcji.

Integracja obejmuje wyzwania społeczne, takie jak wyrównywanie szans, równe traktowanie, niwelowanie barier związanych z wiekiem, płcią, pochodzeniem, miejscem zamieszkania, chorobą lub niepełnosprawnością.

Podczas realizacji projektów uczestnicy otrzymują wsparcie moderatorów Design Thinking oraz wolontariuszy firmy Samsung.

Rekrutacja do czwartej edycji programu trwa do 12 listopada 2024 roku. Finał odbędzie się w kwietniu 2025 roku. Szczegóły dotyczące programu, regulamin, formularz zgłoszeniowy oraz wyróżnione projekty z poprzednich edycji dostępne są na stronie https://solvefortomorrow.pl.

Z roku na rok „Solve for Tomorrow” cieszy się coraz większą popularnością. Coraz więcej zespołów dołącza, aby razem zmieniać świat na lepsze. Dołącz do nas i podejmij wyzwanie!

***

Uwaga! Dziś (5.11.2024) o godz. 19.00 można uczestniczyć w ostatnim webinarze informacyjnym o programie Solve For Tomorrow. Więcej informacji na ten temat tutaj.

***

Zachęcamy także do obejrzenia mojego wystąpienia podczas INSPIR@CJI 2024, w całości poświęconego właśnie programowi Solve For Tomorrow:

***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 5-6 października 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: CanvaCentrum Kultury Filmowej im. Andrzeja WajdyEdukoFundacja Szkoła z Klasą & Asy InternetuMicrosoft & ALSO sp. z o.o., Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy DialogVanityStyle sp. z o.o. (Akademia Dobrej Enegrii Junior), Wakelet oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: FAST HeroesSuperKid.plZłotyNauczyciel.pl.

 

Notka o autorce: Agnieszka Chomicka-Bosy jest trenerką, edukatorką, mentorką w wielu projektach edukacyjnych m.in. Stacja Galaxy - bezpieczne miejsce w sieci, Solve for Tomorrow, Szkoła z klasą. Autorka materiałów edukacyjnych dla dzieci i nauczycieli. Członkini Kapituły Grantowej w projektach edukacyjnych.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie