Własnoręczne wypisywanie charakteru

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjne W czasach komputerów, telefonów komórkowych, e-maili, czatów i sms’ów coraz bardziej zanika pisanie odręczne. Młodzież uznaje ten sposób komunikacji wręcz za niemodny i przestarzały. Coraz częściej młodzi ludzie stają się niezdolni do wyrażania uczuć własnoręcznie na piśmie, mają też problemy z poprawnym pisaniem we własnym języku.
 
W szkołach zwraca się zbyt mało uwagi na ćwiczenie dokładności pisania, a przecież badania naukowe potwierdzają, że ci którzy pracują nad charakterem swojego pisma wzmacniają umiejętność koncentracji, są bardziej kreatywni i osiągają lepsze wyniki w nauce. To już wystarczające powody, aby organizować co roku w Polsce Konkurs Ładnego Pisania.

Celem Konkursu jest zachęcenie młodych osób do odręcznego pisania oraz przestrzegania zasad poprawności gramatycznej i ortograficznej. Spośród autorów prac konkursowych wyłaniane są osoby nieprzeciętne, indywidualności, które z łatwością przelewają na papier myśli, odczucia, przeżycia i przekonania. Celem Konkursu jest również wyróżnienie osób o najładniejszym charakterze pisma.

Jeszcze do końca października gimnazjaliści i uczniowie ostatnich klas szkół podstawowych mogą zgłaszać swoje prace do VII edycji Ogólnopolskiego Konkurs Ładnego Pisania organizowanego wspólnie przez firmę Parker oraz Fundację Polska Przedsiębiorcza. W ubiegłym roku w Konkursie wzięło udział pond 3 800 młodych ludzi !

Tegoroczne zadanie konkursowe polega na wybraniu jednego z trzech tematów:
1. Opisz książkę albo film, które Cię zachwyciły.
2. Napisz list do Macieja Stuhra.
3. Ja za 10 lat…

Prace zgłaszane do Konkursu muszą spełniać poniższe wymogi:

Praca nie może przekraczać jednej strony A4,

Praca powinna być napisana piórem na gładkim, białym papierze,

Praca nie może zawierać ilustracji, ozdobników ani być zbytnio stylizowana,

W skład pracy wchodzi metryczka (metryczkę należy umieścić w prawym dolnym rogu, pod pracą, na tej samej stronie),

Metryczka powinna zawierać imię i nazwisko ucznia, klasę, adres szkoły, imię i nazwisko nauczyciela/opiekuna,

Prace muszą być przysyłane niezgięte, w kopertach A4, odpowiednio zabezpieczone.
 
projekty edukacyjne
 
Dla laureatów przewidziano cenne nagrody:
 I miejsce:     stypendium w wysokości 500 zł, przyznane na 10 miesięcy, wieczne pióro marki Parker, statuetka. Zwycięzca otrzyma także tytuł „Najładniej piszącego ucznia 2009 r.”
II miejsce:
 stypendium w wysokości 300 zł, przyznane na 10 miesięcy, wieczne pióro marki Parker, zestaw książek
III miejsce:
 stypendium w wysokości 200 zł, przyznane na 10 miesięcy, wieczne pióro marki Parker, zestaw książek

Dodatkowo przewidziano dwa wyróżnienia (wieczne pióra marki Parker), zaś nauczyciele języka polskiego, których uczniowie zajmą I, II lub III miejsce bądź zostaną wyróżnieni, otrzymają upominek: wieczne pióro marki Parker. Każda szkoła biorąca udział w Konkursie otrzyma dyplom, a najlepsze szkoły otrzymają zestawy do kaligrafii.    

Organizatorem Konkursu jest Polska Przedsiębiorcza oraz marka Parker. Tegoroczne Jury Konkursu stanowią znane i wybitne osobistości, takie jak: Andrzej Pągowski - artysta grafik, dr Katarzyna Kłosińska - Sekretarz Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN, prof. dr hab. Andrzej Blikle, Wojciech Bazarnik - prezes Polskiego Klubu Miłośników i Kolekcjonerów Piór czy pisarka Katarzyna Grochola. Ambasadorem Kampanii jest Pan Maciej Stuhr. Patronat honorowy nad konkursem objęła Minister Edukacji – Katarzyna Hall oraz Związek Nauczycielstwa Polskiego.
 
Pełny regulamin konkursu znajduje się na stronie www.ladnepisanie.pl


Jesteśmy na facebooku

fb
Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie