90 sekund o oszczędzaniu

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneUmiejętność gospodarowania środkami finansowymi należy do najważniejszych kompetencji życiowych. Edukacja finansowa młodych konsumentów jeszcze na etapie szkolnym, wpływa istotnie na ich postawy w dorosłym życiu. Pozwala mieć pewność, że w przyszłości unikną wielu problemów mających źródło w niedostatecznej wiedzy na temat własnego portfela.
 
Jak przekazywać skomplikowaną wiedzę ekonomiczną młodym ludziom? Tak jak lubią - w sposób dla nich atrakcyjny i nowatorski. Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowym i serwis filmowy MillionYou proponują młodzieży nietypową formę edukacji przy wykorzystaniu kamer cyfrowych oraz telefonów komórkowych. Każdy uczeń gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej, może sprawdzić się w konkursie „Krótki film o oszczędzaniu II”, który nie tylko wyzwala kreatywność, ale przede wszystkim rozwija inteligencję finansową.

Konkurs jest jedną z atrakcji przygotowanych dla uczestników obchodów tegorocznej edycji akcji edukacyjnej Tydzień dla Oszczędzania (26-31 października 2009) – jednego z najbardziej innowacyjnych programów edukacyjnych na świecie. Jego lekka i przyjemna forma sprzyja efektywnemu przekazywaniu młodzieży treści z zakresu edukacji ekonomicznej. Przy okazji stanowi wyzwanie artystyczne dla młodych, ambitnych filmowców. Zadaniem młodzieży w konkursie jest wypromowanie, podczas trwającego 90 sekund filmu, jednego z haseł o oszczędzaniu, które zostały zamieszczone przez organizatorów na głównej stronie akcji www.tdo.edu.pl. Dzięki takiej nowatorskiej formie edukacji, młodzież zaczyna lepiej rozumieć sens oszczędzania i łatwiej przyswaja sobie wiedzę z zakresu finansów osobistych.

Konkurs „Krótki film o oszczędzaniu II” adresowany jest nie tylko do uczniów oraz nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. W kategorii „open” mogą wziąć udział młodzi ludzie, które niezależnie od zaangażowania się w akcję swojej szkoły, chciałyby spróbować sił w roli filmowców. W konkursie za aktywność uczniów nagradzane są także szkoły (kategoria „szkoła”).

O dużym zainteresowaniu akcją świadczą liczby, gdyż łącznie na zeszłoroczną edycję konkursu nadesłanych zostało w sumie ponad 600 minut materiałów filmowych. W tym roku organizatorzy poszerzyli konkurs o dodatkową kategorię. Będą w niej nagradzane relacje filmowe z happeningów i wydarzeń typu flashmob.
 
Filmowe prace na konkurs mogą być nadsyłane do 27 listopada. Organizatorzy zastrzegają, że szkoły, których uczniowie będą chcieli wziąć udział w konkursie filmowym, powinny wcześniej wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www.tdo.edu.pl. Konkursowe filmy należy zamieścić w serwisie MillionYou. Łączna pula nagród wynosi aż 34 000 zł i są to realne pieniądze, od których laureaci będą mogli rozpocząć swoją indywidualną i praktyczną lekcję oszczędzania i inwestowania.

Oceną i wyborem zwycięzców filmów z kategorii „szkoła” zajmie się profesjonalne jury. Natomiast w kategorii „open” jury tylko nominuje najlepsze filmy, ale zwycięzcę konkursu wyłaniają już internauci w głosowaniu.

Regulamin konkursu, hasła konkursowe oraz szczegółowe zasady i opis nagród znajdują się w głównym serwisie akcji „Tydzień dla Oszczędzania”.
 
Pomysł na skuteczną (biorąc pod uwagę zeszłoroczne wyniki akcji „Tydzień dla Oszczędzania”) edukację młodzieży z wykorzystaniem kamer i telefonów komórkowych jest dowodem na to, że nowoczesne narzędzia informacyjno-komunikacyjne mogą być świetnie (i powinny) wykorzystywane w działaniach edukacyjnych. Sukcesy akcji edukacyjnej z oszczędzaniem w tle pokazują, że można takie metody zastosować w szkole i że przynosi to bardzo dobre efekty.
 
projekty edukacyjne  

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie