O edukacji prosto z sieci

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Studiowanie na najbardziej prestiżowych uczelniach świata to marzenie milionów, na które pozwolić sobie może garstka szczęśliwców. Jedną z nich była Daphne Koller, obecnie profesor ze Stanfordu, której pasją stało się nauczanie innych z użyciem nowych technologii i całkowicie za darmo.(C) momanuma - fotolia.com

Słaby dostęp do wysokiej jakości edukacji, jej wysokie koszty, ograniczenia przestrzenne, geograficzne czy “życiowe” - te i inne problemy uniemożliwiają milionom ludzi na świecie zdobywanie wykształcenia, o którym marzą. Grupa wykładowców z Uniwersytetu Stanforda postanowiła więc udostępnić za darmo trzy atrakcyjne kursy online, by przekonać się wkrótce, że zdobyły one oszałamiającą karierę wśród studentów z najodleglejszych zakątków globu.

Współautorka przedsięwzięcia, pasjonatka uczenia profesor Daphne Koller, namówiła inne amerykańskie uczelnie do udostępnienia bezpłatnie swoich wykładów. Tak powstała platforma Coursera, dzięki której każdy może zapisać się na wybrany kurs, słuchać wykładów, rozwiązywać różnorodne ćwiczenia i zadania, współpracować, oceniać się wzajemnie i wymieniać wiedzą z tysiącem innych osób zaangażowanych w ten model kształcenia, a na koniec otrzymać oficjalny certyfikat. Edukacja bez barier, ograniczeń, otwarta dla tych, którzy podejmą wysiłek i zaangażują się... 

W swoim wystąpieniu w ramach TEDTalks Daphne Koller przybliża model, na jakim oparto pomysł kształcenia online - rzecz warta podpatrzenia dla wszystkich edukatorów, którzy na swoich małych “podwórkach” próbują proponować uczniom uczenie się za pośrednictwem internetu, komputera czy smartfonu. Najkrócej można ująć go w słowie - indywidualizacja, która jest kluczem do podnoszenia wyników i efektywności nauki, a możliwa jest właśnie dzięki nowym technologiom.

Co więcej - profesor Koller chce wykorzystać Coursera do zbierania danych na temat nowych sposobów zdobywania wiedzy i przyswajania jej. Twierdzi, że dane zebrane za pomocą platformy mogą zrewolucjonizować wiedzę o tym, jak się uczymy, które metody są najefektywniejsze, jakie błędy są najczęściej popełniane itp.

Zapraszamy do obejrzenia wystąpienia profesor Daphne Koller:

 

Źródło: TEDTalks

Notka o autorce: Małgorzata Kowalczuk jest koordynatorką programów edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych w warszawskiej Fundacji Think!, autorką tekstów o nowoczesnej edukacji, ekspertem Szkoły z Klasą 2.0, współautorką interaktywnych pakietów edukacyjnych do nauczania m. in. wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości.


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie