Szkoły online sprzyjają reformom systemu edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningW raporcie „Laboratoria reform: wirtualne szkoły wyższe i innowacje w publicznej edukacji” The Education Sector, edukacyjny think tank z Waszyngtonu, porównał wpływ wirtualnych szkół na zmiany w amerykańskim systemie edukacji do roli, jaką iTunes firmy Apple odegrał na rynku muzycznym, dokonując przełomu w sposobie wyszukiwania i słuchania muzyki.

 

Sektor szkół online rozwija się w Stanach Zjednoczonych bardzo szybko – w roku szkolnym 2005/2006 korzystało z nich już 700 tysięcy studentów. W ocenie amerykańskich badaczy szkoły te nie są po prostu kolejną inicjatywą wyrównującą szanse w dostępie do edukacji, lecz przyczyniają się do reform, których tak długo unikały szkoły publiczne.

Internet dał edukatorom możliwość wprowadzenia zmian w sposobie nauczania. Szkoły wirtualne zapewniają studentom możliwość personalizacji procesu edukacji i rozszerzają czas nauki poza tradycyjny czas nauki szkolnej. Kreują również nowe metody i praktykę uczenia się, w której jest możliwość obserwacji, ewaluacji i pełnej współpracy z osobami prowadzącymi zajęcia. Wprowadzają również nowe sposoby finansowania edukacji.

W rezultacie pozytywnych doświadczeń w edukacji online coś, co było do tej pory traktowane jako forma uzupełniająca w procesie edukacji, jest dowodem na to, że innowacje w systemie edukacji są możliwe i powinny być jak najszerzej wdrażane w szkolnictwie publicznym – oto konkluzja raportu The Education Sector.

Więcej na temat szkół wirtualnych w amerykańskim serwisie edukacyjnym eSchoolNews.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie