Treści e-learningu

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
E-learningKrajobraz treści e-learningowych znajduje się w procesie interesujących zmian. Rozwój nośników cyfrowych oferuje nowe możliwości zarówno dostawcom treści e-learningowych, jak i studentom. Stałe poszerzanie pasm telekomunikacyjnych umożliwia nieprzewidziane do tej pory sposoby wykorzystania materiałów multimedialnych w treściach e-learningowych.

Poza tym, biblioteki i inne zasoby cyfrowe sprawiają, że dostawcy i studenci nie muszą korzystać z fizycznych instytucji, do których mają ograniczony dostęp. Niemniej, jak wskazują artykuły zamieszczone w numerze 17 eLearning Papers, musimy jeszcze raz rozważyć wizualne i pedagogiczne wyzwania dla treści e-learningowych.

Granice pomiędzy dostawcami treści e-learningowych i uczniami stale zmieniają się, w miarę jak uczniowie włączają się procesu tworzenia treści. Fascynujące przykłady takie jak, Wikipedia, YouTube i MySpace, między innymi, pokazują siłę i potencjał produkcji partnerskiej i treści tworzonych przez użytkowników w kształceniu. Tendencja produkcji partnerskiej podkreśla potrzebę nowego spojrzenia na temat jakości treści e-learningowych.

W nadchodzącej przyszłości, treści kształcenia będą tworzone przez dużo szerszą grupę autorów, wśród których ważnymi dostawcami mogą być firmy usługowe, muzea, nowe przedsiębiorstwa, itd. Wymiana wśród tych jednostek może być świetną okazją dla uczestników procesów edukacyjnych do zdobycia szerokiej oferty nowych i wartościowych zasobów.

Jednak, mimo że atrakcyjne rozwiązania technologiczne dostarczają serii nowych możliwości dla e-learningu, dobry e-learning musi być wciąż dobrze zaprojektowany, wdrożony i monitorowany. Istnieje wiele ważnych aspektów pełnego pedagogicznego i instrukcyjnego opracowania, które muszą być nadal analizowane. Interaktywność treści e-learningowych nie tworzy się sama; musi być starannie zaplanowana i wykonana. W związku z tym dostęp do kształcenia będzie nadal głównym wyzwaniem.

Artykuły w tym numerze przedstawiają jednolite podejście do tematu. Artykuł autorstwa Fransa Van Assche et al. opisuje projekt Giełdy Zasobów Edukacyjnych, który ma na celu wymianę zasobów edukacyjnych pomiędzy szkołami w Europie. Ulf-Daniel Ehlers i Jochen Josten opisują schemat certyfikatu jakości dla e-learningu w dziedzinie tworzenia możliwości rozwojowych. Aspekty jakości treści współtworzonych przez partnerów z tego samego środowiska są poruszane w artykule Ari-Matti Auvinen. Natomiast Alivizos Sofos i Apostolos Kostas przedstawiają w swojej pracy listę kryteriów do ewaluacji edukacyjnych zasobów on-line. Na koniec artykuł Olimpiusa Istrate analizuje wizualny i pedagogiczny aspekt projektowania materiałów e-learningowych.

Przeczytaj artykuły w numerze 17 eLearning Papers.

E-learning

eLearning Papers jest publikacją elektroniczną, stworzoną jako część portalu elearningeuropa.info. Portal ten jest inicjatywą Komisji Europejskiej mającą na celu promowanie wykorzystania technologii multimedialnych i internetu w edukacji i szkoleniu.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie