Jak budować cyfrową szkołę?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czego tak naprawdę potrzebuje szkoła, aby stać się nowoczesną albo (modne słowo) cyfrową? Na co należy przede wszystkim zwrócić uwagę? Na co przeznaczyć środki? Jak sprawić, żeby nasza szkoła była tą z epoki cyfrowej, a nie tylko z epoki „krzemienia łupanego“?fot. Fotolia.com

O tworzeniu nowoczesnego środowiska dla uczenia się w szkole opowiadał Dariusz Stachecki, dyrektor publicznego Gimnazjum im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu, podczas konferencji „Złoty trójkąt cyfrowej szkoły: dydaktyka – postawy – infrastruktura“ w Tarnowie (28.02). Prezentujemy nagranie z fragmentami jego wystąpienia, w którym przedstawił bardzo prostą koncepcję czterech „i“, które muszą być spełnione, jeśli myślimy o cyfryzacji szkoły przynoszącej korzyści edukacyjne.

Kto chce osobiście zobaczyć, jak warto budować w Polsce nowoczesną szkołę epoki cyfrowej, nie powinien ominąć Nowego Tomyśla i wybrać się tam przynajmniej raz na KASSK, czyli Konferencję Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych (www.kassk.pl). Najbliższa już w dniach 4-6 kwietnia br.

Jeszcze coś o samym Gimnazjum w Nowym Tomyślu. Na pewno mało osób o tym wie, ale szkoła ta posiada międzynarodowy tytuł Szkoły Mentorskiej – znajduje się od września 2011 w gronie 30 najbardziej innowacyjnych szkół na świecie. Nie musimy zawsze po doświadczenia i rozwiązania jeździć do szkół z innych krajów, wystarczy, że czasem odwiedzimy niektóre polskie. Naprawdę warto uczyć się od siebie.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie