Jak budować cyfrową szkołę?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czego tak naprawdę potrzebuje szkoła, aby stać się nowoczesną albo (modne słowo) cyfrową? Na co należy przede wszystkim zwrócić uwagę? Na co przeznaczyć środki? Jak sprawić, żeby nasza szkoła była tą z epoki cyfrowej, a nie tylko z epoki „krzemienia łupanego“?fot. Fotolia.com

O tworzeniu nowoczesnego środowiska dla uczenia się w szkole opowiadał Dariusz Stachecki, dyrektor publicznego Gimnazjum im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu, podczas konferencji „Złoty trójkąt cyfrowej szkoły: dydaktyka – postawy – infrastruktura“ w Tarnowie (28.02). Prezentujemy nagranie z fragmentami jego wystąpienia, w którym przedstawił bardzo prostą koncepcję czterech „i“, które muszą być spełnione, jeśli myślimy o cyfryzacji szkoły przynoszącej korzyści edukacyjne.

Kto chce osobiście zobaczyć, jak warto budować w Polsce nowoczesną szkołę epoki cyfrowej, nie powinien ominąć Nowego Tomyśla i wybrać się tam przynajmniej raz na KASSK, czyli Konferencję Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych (www.kassk.pl). Najbliższa już w dniach 4-6 kwietnia br.

Jeszcze coś o samym Gimnazjum w Nowym Tomyślu. Na pewno mało osób o tym wie, ale szkoła ta posiada międzynarodowy tytuł Szkoły Mentorskiej – znajduje się od września 2011 w gronie 30 najbardziej innowacyjnych szkół na świecie. Nie musimy zawsze po doświadczenia i rozwiązania jeździć do szkół z innych krajów, wystarczy, że czasem odwiedzimy niektóre polskie. Naprawdę warto uczyć się od siebie.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie