TIK – sprawdzone sposoby na urozmaicenie lekcji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Stara maksyma brzmi: dopóki nie spróbujesz, to nie wiesz jak smakuje. Zgodnie z nią powinniśmy postępować tak z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w edukacji szkolnej. Podejścia typu „nie, bo nie“ lub "nie, bo się boję", trudno uznać za właściwe. Z góry bowiem przekreślamy możliwy rozwój kompetencyjny i dydaktyczny uczniów oraz nauczyciela. Pozwólmy zatem sobie próbować, jak najczęściej, bo wybór narzędzi mamy nadzwyczaj szeroki. Dla tych, którzy chcą popróbować, proponujemy szkolenie online.fot. Fotolia.com

Używanie nowoczesnych technologii nie może być celem samym w sobie - to truizm. Celem powinno być takie korzystanie z narzędzi, jakie oferują nowoczesne technologie, aby wspomóc naszych uczniów w zdobywaniu i pogłębianiu potrzebnej im w XXI wieku wiedzy i umiejętności (także społecznych i cyfrowych). Doświadczenia wielu nauczycieli w skali całego kraju pokazują, że dzięki TIK rozwija się wiele umiejętności życiowych, których nie rozwijała do tej pory szkoła.

Celem drugiego szkolenia online - przygotowanego wspólnie przez Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych WSIP, grupę Superbelfrzy RP oraz Fundację Think! - jest prezentacja i wprowadzenie nauczycieli w proste narzędzia pozwalające na urozmaicenie lekcji poprzez wykorzystanie różnego typu prostych gier i zabaw edukacyjnych. Przygotowaliśmy to szkolenie online z myślą o nauczycielach, którzy już trochę pracowali z TIK na lekcjach i chcieliby spróbować nowych narzędzi.

Polecamy i zapraszamy!

Ponadto tutaj znajduje się link do prezitacji w Google, która stanowi oś warsztatu.

Nagrano w siedzibie WSiP w dniu 10.06.2014. Trenerki prowadzące szkolenie z grupy Superbelfrzy RP: Katarzyna Gorzędowska, Agnieszka Kubiak; koordynacja: Magdalena Bogusławska, ORKE; Marcin Polak, Fundacja Think!. Film na licencji CC-BY-SA Unported 3.0 WSIP & Fundacja Think! i Superbelfrzy RP.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jest jeszcze jeden problem, o którym wiadomo od zawsze, ale nikt nie chce się nim zajac. Otóż przydz...
Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie