TIK – sprawdzone sposoby na urozmaicenie lekcji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Stara maksyma brzmi: dopóki nie spróbujesz, to nie wiesz jak smakuje. Zgodnie z nią powinniśmy postępować tak z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w edukacji szkolnej. Podejścia typu „nie, bo nie“ lub "nie, bo się boję", trudno uznać za właściwe. Z góry bowiem przekreślamy możliwy rozwój kompetencyjny i dydaktyczny uczniów oraz nauczyciela. Pozwólmy zatem sobie próbować, jak najczęściej, bo wybór narzędzi mamy nadzwyczaj szeroki. Dla tych, którzy chcą popróbować, proponujemy szkolenie online.fot. Fotolia.com

Używanie nowoczesnych technologii nie może być celem samym w sobie - to truizm. Celem powinno być takie korzystanie z narzędzi, jakie oferują nowoczesne technologie, aby wspomóc naszych uczniów w zdobywaniu i pogłębianiu potrzebnej im w XXI wieku wiedzy i umiejętności (także społecznych i cyfrowych). Doświadczenia wielu nauczycieli w skali całego kraju pokazują, że dzięki TIK rozwija się wiele umiejętności życiowych, których nie rozwijała do tej pory szkoła.

Celem drugiego szkolenia online - przygotowanego wspólnie przez Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych WSIP, grupę Superbelfrzy RP oraz Fundację Think! - jest prezentacja i wprowadzenie nauczycieli w proste narzędzia pozwalające na urozmaicenie lekcji poprzez wykorzystanie różnego typu prostych gier i zabaw edukacyjnych. Przygotowaliśmy to szkolenie online z myślą o nauczycielach, którzy już trochę pracowali z TIK na lekcjach i chcieliby spróbować nowych narzędzi.

Polecamy i zapraszamy!

Ponadto tutaj znajduje się link do prezitacji w Google, która stanowi oś warsztatu.

Nagrano w siedzibie WSiP w dniu 10.06.2014. Trenerki prowadzące szkolenie z grupy Superbelfrzy RP: Katarzyna Gorzędowska, Agnieszka Kubiak; koordynacja: Magdalena Bogusławska, ORKE; Marcin Polak, Fundacja Think!. Film na licencji CC-BY-SA Unported 3.0 WSIP & Fundacja Think! i Superbelfrzy RP.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie