Wielkoformatowe plakaty w szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Potrzebujecie przygotować duży plakat na ścianę w klasie lub szkolnym korytarzu? Działający w chmurze serwis Blockposters doskonale nadaje się do przygotowania ,,na szybko” atrakcyjnego plakatu lub dowolnego wielkowymiarowego banera. Choć pewnie nie obędzie się bez klejenia i/lub wycinania.fot. Blockposters.com

Serwis inteligentnie skaluje wysłaną ilustrację źródłową eliminując nadmierną pikselozę przy zwykłym powiększaniu oraz dzieli obraz na pojedyncze kartki w ilości zależnej od wybranej wielkości pracy docelowej. Chcecie spróbować - serwis jest dostępny pod adresem: http://www.blockposters.com/.

Wydruk przygotowuje się w 3 krokach.

fot. Blockposters.com

Krok 1 - najpierw trzeba na serwer wysłać źródłową ilustrację, którą chcemy powiększyć. Maksymalna wielkość pliku źródłowgo to 1 MB.

fot. Blockposters.com

Krok 2 - należy wybrać wielkość finalnego wydruku (z ilu kartek A4 wydruku drukarkowego będzie składał się nasz plakat). Wystarczy użyć strzałek przewijania w polu szerokość strony (page width).

fot. Blockposters.com

Krok 3 - należy pobrać przygotowany do wydruku dokument PDF.

fot. Blockposters.com

Nie musimy martwić się o rozmiar wysłanego pliku - aplikacja Blockposters odpowiednio dopasuje ją do zadanej w kroku 2 wielkości, a następnie podzieli na kartki wielkości A4. Każdej stronie zostaje dodany 0,5 cm margines. Ułatwia to potem sklejenie plakatu/baneru w całość. Wystarczy obciąć po jednym z poziomych i pionowych bialych marginesów, a potem skleić na zakładkę.

fot. Blockposters.com

Wydruki oglądane z bliska nie są oczywiście zbyt ostre, ale już na ścianie (np. szkolnym korytarzu) wyglądają znakomicie. Zresztą wielkie banery uliczne oglądane z bliska są podobne. Plakaty wielkoformatowe mogą pomóc udekorować nasze szkoły – spróbujcie.

Przyklady wydruków stworzonych za pomocą Blockposters dostępne są na stronie: http://www.blockposters.com/gallery.aspx.

Notka o autorze: Jan Jackowicz-Korczyński jest nauczycielem informatyki i członkiem grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Superbelfrów i został lekko zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja: CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie