Wielkoformatowe plakaty w szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Potrzebujecie przygotować duży plakat na ścianę w klasie lub szkolnym korytarzu? Działający w chmurze serwis Blockposters doskonale nadaje się do przygotowania ,,na szybko” atrakcyjnego plakatu lub dowolnego wielkowymiarowego banera. Choć pewnie nie obędzie się bez klejenia i/lub wycinania.fot. Blockposters.com

Serwis inteligentnie skaluje wysłaną ilustrację źródłową eliminując nadmierną pikselozę przy zwykłym powiększaniu oraz dzieli obraz na pojedyncze kartki w ilości zależnej od wybranej wielkości pracy docelowej. Chcecie spróbować - serwis jest dostępny pod adresem: http://www.blockposters.com/.

Wydruk przygotowuje się w 3 krokach.

fot. Blockposters.com

Krok 1 - najpierw trzeba na serwer wysłać źródłową ilustrację, którą chcemy powiększyć. Maksymalna wielkość pliku źródłowgo to 1 MB.

fot. Blockposters.com

Krok 2 - należy wybrać wielkość finalnego wydruku (z ilu kartek A4 wydruku drukarkowego będzie składał się nasz plakat). Wystarczy użyć strzałek przewijania w polu szerokość strony (page width).

fot. Blockposters.com

Krok 3 - należy pobrać przygotowany do wydruku dokument PDF.

fot. Blockposters.com

Nie musimy martwić się o rozmiar wysłanego pliku - aplikacja Blockposters odpowiednio dopasuje ją do zadanej w kroku 2 wielkości, a następnie podzieli na kartki wielkości A4. Każdej stronie zostaje dodany 0,5 cm margines. Ułatwia to potem sklejenie plakatu/baneru w całość. Wystarczy obciąć po jednym z poziomych i pionowych bialych marginesów, a potem skleić na zakładkę.

fot. Blockposters.com

Wydruki oglądane z bliska nie są oczywiście zbyt ostre, ale już na ścianie (np. szkolnym korytarzu) wyglądają znakomicie. Zresztą wielkie banery uliczne oglądane z bliska są podobne. Plakaty wielkoformatowe mogą pomóc udekorować nasze szkoły – spróbujcie.

Przyklady wydruków stworzonych za pomocą Blockposters dostępne są na stronie: http://www.blockposters.com/gallery.aspx.

Notka o autorze: Jan Jackowicz-Korczyński jest nauczycielem informatyki i członkiem grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Superbelfrów i został lekko zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja: CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie