Wielkoformatowe plakaty w szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Potrzebujecie przygotować duży plakat na ścianę w klasie lub szkolnym korytarzu? Działający w chmurze serwis Blockposters doskonale nadaje się do przygotowania ,,na szybko” atrakcyjnego plakatu lub dowolnego wielkowymiarowego banera. Choć pewnie nie obędzie się bez klejenia i/lub wycinania.fot. Blockposters.com

Serwis inteligentnie skaluje wysłaną ilustrację źródłową eliminując nadmierną pikselozę przy zwykłym powiększaniu oraz dzieli obraz na pojedyncze kartki w ilości zależnej od wybranej wielkości pracy docelowej. Chcecie spróbować - serwis jest dostępny pod adresem: http://www.blockposters.com/.

Wydruk przygotowuje się w 3 krokach.

fot. Blockposters.com

Krok 1 - najpierw trzeba na serwer wysłać źródłową ilustrację, którą chcemy powiększyć. Maksymalna wielkość pliku źródłowgo to 1 MB.

fot. Blockposters.com

Krok 2 - należy wybrać wielkość finalnego wydruku (z ilu kartek A4 wydruku drukarkowego będzie składał się nasz plakat). Wystarczy użyć strzałek przewijania w polu szerokość strony (page width).

fot. Blockposters.com

Krok 3 - należy pobrać przygotowany do wydruku dokument PDF.

fot. Blockposters.com

Nie musimy martwić się o rozmiar wysłanego pliku - aplikacja Blockposters odpowiednio dopasuje ją do zadanej w kroku 2 wielkości, a następnie podzieli na kartki wielkości A4. Każdej stronie zostaje dodany 0,5 cm margines. Ułatwia to potem sklejenie plakatu/baneru w całość. Wystarczy obciąć po jednym z poziomych i pionowych bialych marginesów, a potem skleić na zakładkę.

fot. Blockposters.com

Wydruki oglądane z bliska nie są oczywiście zbyt ostre, ale już na ścianie (np. szkolnym korytarzu) wyglądają znakomicie. Zresztą wielkie banery uliczne oglądane z bliska są podobne. Plakaty wielkoformatowe mogą pomóc udekorować nasze szkoły – spróbujcie.

Przyklady wydruków stworzonych za pomocą Blockposters dostępne są na stronie: http://www.blockposters.com/gallery.aspx.

Notka o autorze: Jan Jackowicz-Korczyński jest nauczycielem informatyki i członkiem grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Superbelfrów i został lekko zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja: CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie