Nauczycielu, poznaj Edmodo

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauczyciele raczej nieufnie podchodzą do mediów społecznościowych, uznając, że mogą one prowadzić do naruszenia ich prywatności, (zbytniego) odkrycia się przed rodzicami i uczniami, a może i przed koleżankami i kolegami ze szkoły. Zapewne są też i inne powody. Wielu z tych, którzy mają konto np. na Facebooku, ukrywa swą tożsamość pod różnymi nazwami i pseudonimami. Niewielu wykorzystuje potencjał edukacyjny mediów społecznościowych. A ten jest wprost proporcjonalny do potencjału edukacyjnego i kreatywnego społeczności, która łączy się w określonej grupie czy narzędziu online. Może zatem warto spróbować?

Jednym z ciekawszych narzędzi internetowych dostępnych dla nauczycieli za darmo jest platforma Edmodo, którą można określić mianem "edukacyjnego fejsbuka". W przeciwieństwie do FB jej funkcjonalności zaprojektowano wyłącznie z myślą o edukacji uczniów i organizacji współpracy klasy (także grupy nauczycieli) w sieci.

To co jest wartościowe w mediach społecznościowych, to ich dostępność (zwykle przez dowolny smartfon z dostępem do Internetu), bogactwo tematów i dyskusji (zależy od tego, czym się dana społeczność dzieli i w jaki sposób – można zatem projektować takie miejsce dokładnie według własnych potrzeb), a także łatwość dzielenia się informacjami i znaleziskami edukacyjnymi z innymi (posty, komentarze, linki, filmy, ankiety itp.). W Edmodo właśnie wszystko to zyskujemy i jeszcze o wiele więcej korzyści pod kątem organizacji i wzbogacenia procesu edukacji. Chyba też znika ta obawa, że oto z powodu społecznościowego charakteru medium, coś za dużo odkryjemy.

O tym, jak można wykorzystać Edmodo w polskich szkołach, opowiadała podczas INSPIR@CJI 2017 Joanna Waszkowska z ZSO nr 5 w Sosnowcu, ambasador Edmodo w Polsce.

A gdyby ktoś chciał bliżej poznać zalety zamkniętej grupy nauczycieli stworzonej na Edmodo, Joanna Waszkowska przygotowała krótką prezentację z informacjami, które pomogą w założeniu lub korzystaniu z takiego narzędzia: http://bit.ly/2xpUdfM.

***

Konferencja INSPIR@CJE 2017 odbyła się w Warszawie w dniach 29-30 czerwca 2017 r. Partnerom dziękujemy za współpracę, a wszystkim uczestnikom za aktywny udział w tym wyjątkowym wydarzeniu edukacyjnym.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...
Obawiam się, że to może się często zmienić w atak 2:1 lub 3:1 - kiedy rodzice wezmą stronę dziecka (...
To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...
Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie