Nauczycielu, poznaj Edmodo

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauczyciele raczej nieufnie podchodzą do mediów społecznościowych, uznając, że mogą one prowadzić do naruszenia ich prywatności, (zbytniego) odkrycia się przed rodzicami i uczniami, a może i przed koleżankami i kolegami ze szkoły. Zapewne są też i inne powody. Wielu z tych, którzy mają konto np. na Facebooku, ukrywa swą tożsamość pod różnymi nazwami i pseudonimami. Niewielu wykorzystuje potencjał edukacyjny mediów społecznościowych. A ten jest wprost proporcjonalny do potencjału edukacyjnego i kreatywnego społeczności, która łączy się w określonej grupie czy narzędziu online. Może zatem warto spróbować?

Jednym z ciekawszych narzędzi internetowych dostępnych dla nauczycieli za darmo jest platforma Edmodo, którą można określić mianem "edukacyjnego fejsbuka". W przeciwieństwie do FB jej funkcjonalności zaprojektowano wyłącznie z myślą o edukacji uczniów i organizacji współpracy klasy (także grupy nauczycieli) w sieci.

To co jest wartościowe w mediach społecznościowych, to ich dostępność (zwykle przez dowolny smartfon z dostępem do Internetu), bogactwo tematów i dyskusji (zależy od tego, czym się dana społeczność dzieli i w jaki sposób – można zatem projektować takie miejsce dokładnie według własnych potrzeb), a także łatwość dzielenia się informacjami i znaleziskami edukacyjnymi z innymi (posty, komentarze, linki, filmy, ankiety itp.). W Edmodo właśnie wszystko to zyskujemy i jeszcze o wiele więcej korzyści pod kątem organizacji i wzbogacenia procesu edukacji. Chyba też znika ta obawa, że oto z powodu społecznościowego charakteru medium, coś za dużo odkryjemy.

O tym, jak można wykorzystać Edmodo w polskich szkołach, opowiadała podczas INSPIR@CJI 2017 Joanna Waszkowska z ZSO nr 5 w Sosnowcu, ambasador Edmodo w Polsce.

A gdyby ktoś chciał bliżej poznać zalety zamkniętej grupy nauczycieli stworzonej na Edmodo, Joanna Waszkowska przygotowała krótką prezentację z informacjami, które pomogą w założeniu lub korzystaniu z takiego narzędzia: http://bit.ly/2xpUdfM.

***

Konferencja INSPIR@CJE 2017 odbyła się w Warszawie w dniach 29-30 czerwca 2017 r. Partnerom dziękujemy za współpracę, a wszystkim uczestnikom za aktywny udział w tym wyjątkowym wydarzeniu edukacyjnym.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie