Gadające obrazy z Muzeum Narodowego

fot. OtwartaKultura.org

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Koniec tygodnia wiąże się dla mnie zawsze z myśleniem nad zadaniami dla klas, które uczę. Zastanawiam się nie tylko nad treścią, ale także nad narzędziami, które wykorzystam. W tym roku oprócz lekcji z języka niemieckiego prowadziłam także w klasach czwartych zajęcia rozwijające kreatywność. Od początku chciałam, aby to były zajęcia, na których rzeczywiście uczniowie będą działać aktywnie i kreatywnie.

Czas pandemii spowodował, że trochę pozmieniałam priorytety. Zależało mi, aby do zajęć wciągnąć także rodziców. Tak planuję materiał na każdy tydzień, aby to były rzeczy inspirujące nie tylko uczniów, ale też ich rodziców i rodzeństwo, aby mogli ten czas wspólnie spędzić radośnie i kreatywnie. Założyłam sobie, że chcę przemycać im ciekawe strony www i aplikacje, aby pokazać, jakie bogactwo mamy w sieci i odczarować trochę ten „zły” Internet, jaki w wielu ludzkich głowach siedzi.

Szukając w necie inspiracji natrafiłam na opis aplikacji Muselfie, stworzonej przez Muzeum Narodowe w Warszawie. Od razu mnie wciągnęła. Całkiem spore zasoby bardziej lub mniej znanych obrazów z krótką informacją o autorze, z tytułem i datą powstania. Taka mini-lekcja plastyki czy też sztuki dla każdego. Dodatkowo w prosty sposób możemy tę sztukę oswoić poprzez utworzenie remiksu polegającego na wstawieniu odpowiednio dopasowanego zdjęcia swojej twarzy w miejsce twarzy postaci z obrazu. Zabawa przednia i wciągająca. Gdy umieściłam swoje pierwsze dzieła na portalu społecznościowym, rozpoczął się istny szał wśród testujących nauczycieli.

Ale to nie koniec możliwości wykorzystania tej aplikacji. Tak zrobione zdjęcie możemy bowiem wykorzystać w aplikacji ChatterPix Kids, dzięki której remiks naszego obrazu zacznie gadać naszym głosem. Po prostu rewelacja! Niesamowity potencjał edukacyjny tej aplikacji, nie tylko na moje zajęcia rozwijające kreatywność, ale także na godzinę wychowawczą i język niemiecki (i wiele innych).

Zachęcam do działania! Ale uczciwie ostrzegam – to wciąga! Zainteresowanym podaję link do moich pomysłów na zdalne zajęcia rozwijające kreatywność (kliknij tutaj). Znajdziecie tam także moje tutoriale do obu wspomnianych aplikacji. Życzę dobrej zabawy i inspiracji!

 

Notka o autorce: Marta Florkiewicz-Borkowska jest trenerką edukacyjną i nauczycielką języka niemieckiego w Szkole Podstawowej im. Karola Miarki w PIelgrzymowicach. Autorka artykułów dotyczących wykorzystywania nowoczesnych technologii oraz zastosowania arteterapiiw edukacji. Prelegentka na licznych konferencjach edukacyjnych, współorganizatorka całodniowej konferencji EduMocOnline, dyplomowana arteterapeutka. Koordynatorka wielu projektów. Działaczka społeczna. Nauczyciel Roku 2017. Laueratka tytułu Microsoft Innovative Educator Expert 2018-2019 i 2019-2020. Wpisana na listę 100 osób szczególnie zasłużonych w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w Polsce 100 SPRUC 2019. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Niniejszy artykuł ukazał się w Blogu SuperBelfrów i został zmodyfikowany przez Marcina Polaka; licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie