Płytka MakeyMakey to niewielkie urządzenie, które wprawia w zachwyt "od pierwszego wejrzenia". Tkwi w nim moc edukacyjnych możliwości, a przy tym daje masę radości – zarówno nauczycielce czy nauczycielowi, jak i dzieciom. Jeśli nie znasz jeszcze MakeyMakey lub szukasz nowych możliwości jej wykorzystania, obejrzyj webinar, w którym Joanna Apanasewicz pokaże, ile można wyczarować za pomocą tego niepozornego narzędzia.
O czym mowa?
Ta mała płytka ma wielką moc – zamienia zwykłe przedmioty i produkty spożywcze w interaktywne kontrolery – konsolę do gry, instrument muzyczny czy grający plakat. Sekretem MakeyMakey jest prosta zasada działania. Posiada wejścia, do których podłączamy przewody z krokodylkami. Te z kolei łączymy z dowolnymi przedmiotami przewodzącymi prąd. Może to być jabłko, grafit ołówka, folia aluminiowa, a nawet… nasze własne ciało. Gdy dotykamy przedmiotu połączonego z płytką, zamyka się obwód elektryczny. MakeyMakey wysyła wtedy do komputera sygnał, który jest interpretowany jako naciśnięcie klawisza lub ruch myszy. W ten sposób możemy sterować grami, tworzyć muzykę, a nawet przeprowadzać proste eksperymenty naukowe.
Dlaczego warto poznać MakeyMakey?
- Wpisuje się w metodologię STEAM, pozwalając łączyć naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę.
- Rozwija kreatywność, logiczne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów.
- Pozwala uczyć się przez doświadczenie, a przy tym daje przestrzeń dla aktywności grupowych, wspierając rozwój kompetencji miękkich.
- Angażuje uczniów w naukę, pozwalając nawet trudne lub żmudne tematy lekcji omówić interesująco.
- Można wykorzystać ją na różnych poziomach edukacyjnych – przyda się na zajęciach przedszkolnych, ale zainteresuje też ósmoklasistów.
Co zyskasz dzięki webinarowi?
- Odkryjesz nowe pomysły i dobre praktyki wykorzystania MakeyMakey w edukacji – poznasz m.in. nowe aplikacje stworzone dla płytki (zajrzyj TUTAJ).
- Nauczysz się, jak wdrożyć proste i efektowne aktywności z MakeyMakey na różnych lekcjach przedmiotowych – dowiesz się, jak stworzyć np. matę do tańczenia lub grę zespołową opartą na modelu Familiady.
- Zainspirujesz się do tworzenia własnych projektów edukacyjnych z wykorzystaniem MakeyMakey.
***
Webinar został zorganizowany w ramach programu #SuperKoderzy – to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresowany jest do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-14 lat. W czasie trwania programu dzieci uczą się programowania, podstaw robotyki i poznają świat nowych technologii nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, języka polskiego, muzyki, matematyki czy języków obcych.
O prowadzącej webinar: Joanna Apanasewicz jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Chrząstawie Wielkiej. Autorka map Minecraftowych, wielu scenariuszy, materiałów edukacyjnych i publikacji w zakresie wprowadzania nowych technologii do edukacji, programowania, metodologii STEAM a także z obszaru kreatywnych i aktywizujących metod nauczania. Współautorka programu do nauczania informatyki w klasach 1-3. Ambasadorka Minecraft Education, trenerka, mentorka i ekspertka edukacyjna w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog, Fundacji Szkoła z Klasą, w projekcie Zaprogramuj Przyszłość, Szkoła z Klasą, Asy Internetu, członkini społeczności Superbelfrzy RP.