Jak zagrać z Makey Makey?

fot. YouTube

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Płytka MakeyMakey to niewielkie urządzenie, które wprawia w zachwyt "od pierwszego wejrzenia". Tkwi w nim moc edukacyjnych możliwości, a przy tym daje masę radości – zarówno nauczycielce czy nauczycielowi, jak i dzieciom. Jeśli nie znasz jeszcze MakeyMakey lub szukasz nowych możliwości jej wykorzystania, obejrzyj webinar, w którym Joanna Apanasewicz pokaże, ile można wyczarować za pomocą tego niepozornego narzędzia.

O czym mowa?

Ta mała płytka ma wielką moc – zamienia zwykłe przedmioty i produkty spożywcze w interaktywne kontrolery – konsolę do gry, instrument muzyczny czy grający plakat. Sekretem MakeyMakey jest prosta zasada działania. Posiada wejścia, do których podłączamy przewody z krokodylkami. Te z kolei łączymy z dowolnymi przedmiotami przewodzącymi prąd. Może to być jabłko, grafit ołówka, folia aluminiowa, a nawet… nasze własne ciało. Gdy dotykamy przedmiotu połączonego z płytką, zamyka się obwód elektryczny. MakeyMakey wysyła wtedy do komputera sygnał, który jest interpretowany jako naciśnięcie klawisza lub ruch myszy. W ten sposób możemy sterować grami, tworzyć muzykę, a nawet przeprowadzać proste eksperymenty naukowe.

Dlaczego warto poznać MakeyMakey?

  • Wpisuje się w metodologię STEAM, pozwalając łączyć naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę.
  • Rozwija kreatywność, logiczne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów.
  • Pozwala uczyć się przez doświadczenie, a przy tym daje przestrzeń dla aktywności grupowych, wspierając rozwój kompetencji miękkich.
  • Angażuje uczniów w naukę, pozwalając nawet trudne lub żmudne tematy lekcji omówić interesująco.
  • Można wykorzystać ją na różnych poziomach edukacyjnych – przyda się na zajęciach przedszkolnych, ale zainteresuje też ósmoklasistów.

Co zyskasz dzięki webinarowi?

  • Odkryjesz nowe pomysły i dobre praktyki wykorzystania MakeyMakey w edukacji – poznasz m.in. nowe aplikacje stworzone dla płytki (zajrzyj TUTAJ).
  • Nauczysz się, jak wdrożyć proste i efektowne aktywności z MakeyMakey na różnych lekcjach przedmiotowych – dowiesz się, jak stworzyć np. matę do tańczenia lub grę zespołową opartą na modelu Familiady.
  • Zainspirujesz się do tworzenia własnych projektów edukacyjnych z wykorzystaniem MakeyMakey.

***

Webinar został zorganizowany w ramach programu #SuperKoderzy – to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresowany jest do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-14 lat. W czasie trwania programu dzieci uczą się programowania, podstaw robotyki i poznają świat nowych technologii nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, języka polskiego, muzyki, matematyki czy języków obcych.

 

O prowadzącej webinar: Joanna Apanasewicz jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Chrząstawie Wielkiej. Autorka map Minecraftowych, wielu scenariuszy, materiałów edukacyjnych i publikacji w zakresie wprowadzania nowych technologii do edukacji, programowania, metodologii STEAM a także z obszaru kreatywnych i aktywizujących metod nauczania. Współautorka programu do nauczania informatyki w klasach 1-3. Ambasadorka Minecraft Education, trenerka, mentorka i ekspertka edukacyjna w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog, Fundacji Szkoła z Klasą, w projekcie Zaprogramuj Przyszłość, Szkoła z Klasą, Asy Internetu, członkini społeczności Superbelfrzy RP.

 

 

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie