AI w edukacji: przyszłość, która jest już teraz

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Sztuczna inteligencja (AI) to temat, który w ostatnich kilkunastu miesiącach zdominował nie tylko branżę technologiczną, ale i edukację. Na naszych oczach zmieniają się sposoby zdobywania informacji, jej analizy, ale też wykorzystania w praktyce. Jako nauczycielki, nauczyciele i edukatorzy regularnie pytamy: Jakie wyzwania stawia przed nami AI? Jakie narzędzia warto wprowadzić do codziennej pracy w szkole? Zapraszamy na webinar.

AI w edukacji – rzeczywistość czy przyszłość?

Zaledwie kilka lat temu to nauka programowania – obok cyberbezpieczeństwa i cyfrowego dobrostanu – była jednym z najczęściej poruszanych tematów w kontekście uczenia nowych technologii. Czy szybki rozwój AI sprawi, że kodowanie w szkole odejdzie do lamusa? Nad tym zastanawia się również Maciej Wojnicki, trener kompetencji cyfrowych i twórca LOFI Robot: Przez ostatnie dziesięć lat sam mocno byłem zaangażowany w nurt edukacji, namawiający do nauki programowania. Obecnie staje się oczywiste, że wszystkie obecne metody kodowania w ciągu kilku lat będą archaiczne i zbędne. Innymi słowy – nowe okoliczności wymagają gotowości do elastycznych działań i otwartości na tempo zmian. Ale też refleksji i wrażliwości na ten “ogrom możliwości sztucznej inteligencji”. W końcu nie wszystko co możliwe jest zdrowe, wartościowe i potrzebne.

Praktyczne zastosowanie sztucznej inteligencji w szkole – co nas czeka?

Jeśli interesujesz się tematem AI w szkole i szukasz nowych informacji oraz narzędzi przydatnych do pracy, zapisz się na bezpłatny webinar realizowany w ramach projektu IMPACT MAKERS organizowanego przez Fundację Think!
Webinar poprowadzi Maciej Wojnicki, który podzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat miejsca sztucznej inteligencji w szkole oraz pokaże kilka godnych uwagi narzędzi opartych na AI. Podczas spotkania zastanowimy się nad poniższymi zagadnieniami:

  • Jakie wyzwania stoją przed nauczycielami, którzy muszą przystosować swoje metody pracy do nowej rzeczywistości?
  • Jak zachęcać uczniów do wykorzystywania AI w sposób odpowiedzialny i kreatywny?
  • Jakie narzędzia oparte na AI warto dziś znać i po jakie metody wykorzystania AI sięgać? 

Zapisz się na webinar “Czy warto jeszcze uczyć się programowania i mówienia po angielsku?”

Podczas webinaru omówimy praktyczne aspekty wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji, przyglądając się narzędziom, które mogą wspierać nauczycieli i uczniów w codziennej pracy. Dowiesz się, jak wykorzystać AI do tworzenia angażujących materiałów edukacyjnych, jak zastosować chatboty w interakcji z uczniami i jakie aplikacje mogą pomóc w organizacji pracy w klasie. To doskonała okazja, by poszerzyć swoje umiejętności i poczuć pewniej wobec nowych wyzwań.

O prowadzącym: Maciej Wojnicki jest pomysłodawcą i autorem kursu na temat sztucznej inteligencji #BurzaMózgów. Projektant, konstruktor, programista, trener, twórca LOFI Robot, ostatnio buduje roboty głównie z kartonu, szkoli nauczycieli, prowadzi warsztaty programowania interaktywnych multimediów.

***

Webinar realizowany jest częścią projektu IMPACT MAKERS organizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy Think! w ramach programu Digital Equity Accelerator prowadzonego przez firmę HP i Fundację HP. 

 

Notka o autorce: Joanna Kluz jest koordynatorką projektów edukacyjnych w Fundacji Think!. Z wykształcenia polonistka doświadczona w uczeniu dzieci i dorosłych. Trenerka kompetencji cyfrowych. Autorka artykułów dotyczących edukacji, redaktorka. Szczególnie zainteresowana komunikacją inkluzywną. Miłośniczka literatury. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jest jeszcze jeden problem, o którym wiadomo od zawsze, ale nikt nie chce się nim zajac. Otóż przydz...
Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie