AI w edukacji: przyszłość, która jest już teraz

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Sztuczna inteligencja (AI) to temat, który w ostatnich kilkunastu miesiącach zdominował nie tylko branżę technologiczną, ale i edukację. Na naszych oczach zmieniają się sposoby zdobywania informacji, jej analizy, ale też wykorzystania w praktyce. Jako nauczycielki, nauczyciele i edukatorzy regularnie pytamy: Jakie wyzwania stawia przed nami AI? Jakie narzędzia warto wprowadzić do codziennej pracy w szkole? Zapraszamy na webinar.

AI w edukacji – rzeczywistość czy przyszłość?

Zaledwie kilka lat temu to nauka programowania – obok cyberbezpieczeństwa i cyfrowego dobrostanu – była jednym z najczęściej poruszanych tematów w kontekście uczenia nowych technologii. Czy szybki rozwój AI sprawi, że kodowanie w szkole odejdzie do lamusa? Nad tym zastanawia się również Maciej Wojnicki, trener kompetencji cyfrowych i twórca LOFI Robot: Przez ostatnie dziesięć lat sam mocno byłem zaangażowany w nurt edukacji, namawiający do nauki programowania. Obecnie staje się oczywiste, że wszystkie obecne metody kodowania w ciągu kilku lat będą archaiczne i zbędne. Innymi słowy – nowe okoliczności wymagają gotowości do elastycznych działań i otwartości na tempo zmian. Ale też refleksji i wrażliwości na ten “ogrom możliwości sztucznej inteligencji”. W końcu nie wszystko co możliwe jest zdrowe, wartościowe i potrzebne.

Praktyczne zastosowanie sztucznej inteligencji w szkole – co nas czeka?

Jeśli interesujesz się tematem AI w szkole i szukasz nowych informacji oraz narzędzi przydatnych do pracy, zapisz się na bezpłatny webinar realizowany w ramach projektu IMPACT MAKERS organizowanego przez Fundację Think!
Webinar poprowadzi Maciej Wojnicki, który podzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat miejsca sztucznej inteligencji w szkole oraz pokaże kilka godnych uwagi narzędzi opartych na AI. Podczas spotkania zastanowimy się nad poniższymi zagadnieniami:

  • Jakie wyzwania stoją przed nauczycielami, którzy muszą przystosować swoje metody pracy do nowej rzeczywistości?
  • Jak zachęcać uczniów do wykorzystywania AI w sposób odpowiedzialny i kreatywny?
  • Jakie narzędzia oparte na AI warto dziś znać i po jakie metody wykorzystania AI sięgać? 

Zapisz się na webinar “Czy warto jeszcze uczyć się programowania i mówienia po angielsku?”

Podczas webinaru omówimy praktyczne aspekty wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji, przyglądając się narzędziom, które mogą wspierać nauczycieli i uczniów w codziennej pracy. Dowiesz się, jak wykorzystać AI do tworzenia angażujących materiałów edukacyjnych, jak zastosować chatboty w interakcji z uczniami i jakie aplikacje mogą pomóc w organizacji pracy w klasie. To doskonała okazja, by poszerzyć swoje umiejętności i poczuć pewniej wobec nowych wyzwań.

O prowadzącym: Maciej Wojnicki jest pomysłodawcą i autorem kursu na temat sztucznej inteligencji #BurzaMózgów. Projektant, konstruktor, programista, trener, twórca LOFI Robot, ostatnio buduje roboty głównie z kartonu, szkoli nauczycieli, prowadzi warsztaty programowania interaktywnych multimediów.

***

Webinar realizowany jest częścią projektu IMPACT MAKERS organizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy Think! w ramach programu Digital Equity Accelerator prowadzonego przez firmę HP i Fundację HP. 

 

Notka o autorce: Joanna Kluz jest koordynatorką projektów edukacyjnych w Fundacji Think!. Z wykształcenia polonistka doświadczona w uczeniu dzieci i dorosłych. Trenerka kompetencji cyfrowych. Autorka artykułów dotyczących edukacji, redaktorka. Szczególnie zainteresowana komunikacją inkluzywną. Miłośniczka literatury. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie