AI w edukacji: przyszłość, która jest już teraz

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Sztuczna inteligencja (AI) to temat, który w ostatnich kilkunastu miesiącach zdominował nie tylko branżę technologiczną, ale i edukację. Na naszych oczach zmieniają się sposoby zdobywania informacji, jej analizy, ale też wykorzystania w praktyce. Jako nauczycielki, nauczyciele i edukatorzy regularnie pytamy: Jakie wyzwania stawia przed nami AI? Jakie narzędzia warto wprowadzić do codziennej pracy w szkole? Zapraszamy na webinar.

AI w edukacji – rzeczywistość czy przyszłość?

Zaledwie kilka lat temu to nauka programowania – obok cyberbezpieczeństwa i cyfrowego dobrostanu – była jednym z najczęściej poruszanych tematów w kontekście uczenia nowych technologii. Czy szybki rozwój AI sprawi, że kodowanie w szkole odejdzie do lamusa? Nad tym zastanawia się również Maciej Wojnicki, trener kompetencji cyfrowych i twórca LOFI Robot: Przez ostatnie dziesięć lat sam mocno byłem zaangażowany w nurt edukacji, namawiający do nauki programowania. Obecnie staje się oczywiste, że wszystkie obecne metody kodowania w ciągu kilku lat będą archaiczne i zbędne. Innymi słowy – nowe okoliczności wymagają gotowości do elastycznych działań i otwartości na tempo zmian. Ale też refleksji i wrażliwości na ten “ogrom możliwości sztucznej inteligencji”. W końcu nie wszystko co możliwe jest zdrowe, wartościowe i potrzebne.

Praktyczne zastosowanie sztucznej inteligencji w szkole – co nas czeka?

Jeśli interesujesz się tematem AI w szkole i szukasz nowych informacji oraz narzędzi przydatnych do pracy, zapisz się na bezpłatny webinar realizowany w ramach projektu IMPACT MAKERS organizowanego przez Fundację Think!
Webinar poprowadzi Maciej Wojnicki, który podzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat miejsca sztucznej inteligencji w szkole oraz pokaże kilka godnych uwagi narzędzi opartych na AI. Podczas spotkania zastanowimy się nad poniższymi zagadnieniami:

  • Jakie wyzwania stoją przed nauczycielami, którzy muszą przystosować swoje metody pracy do nowej rzeczywistości?
  • Jak zachęcać uczniów do wykorzystywania AI w sposób odpowiedzialny i kreatywny?
  • Jakie narzędzia oparte na AI warto dziś znać i po jakie metody wykorzystania AI sięgać? 

Zapisz się na webinar “Czy warto jeszcze uczyć się programowania i mówienia po angielsku?”

Podczas webinaru omówimy praktyczne aspekty wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji, przyglądając się narzędziom, które mogą wspierać nauczycieli i uczniów w codziennej pracy. Dowiesz się, jak wykorzystać AI do tworzenia angażujących materiałów edukacyjnych, jak zastosować chatboty w interakcji z uczniami i jakie aplikacje mogą pomóc w organizacji pracy w klasie. To doskonała okazja, by poszerzyć swoje umiejętności i poczuć pewniej wobec nowych wyzwań.

O prowadzącym: Maciej Wojnicki jest pomysłodawcą i autorem kursu na temat sztucznej inteligencji #BurzaMózgów. Projektant, konstruktor, programista, trener, twórca LOFI Robot, ostatnio buduje roboty głównie z kartonu, szkoli nauczycieli, prowadzi warsztaty programowania interaktywnych multimediów.

***

Webinar realizowany jest częścią projektu IMPACT MAKERS organizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy Think! w ramach programu Digital Equity Accelerator prowadzonego przez firmę HP i Fundację HP. 

 

Notka o autorce: Joanna Kluz jest koordynatorką projektów edukacyjnych w Fundacji Think!. Z wykształcenia polonistka doświadczona w uczeniu dzieci i dorosłych. Trenerka kompetencji cyfrowych. Autorka artykułów dotyczących edukacji, redaktorka. Szczególnie zainteresowana komunikacją inkluzywną. Miłośniczka literatury. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ludzie przeginają. Skoro tacy wrażliwi na konstruktywną krytykę, niech wyłączą internet i pójdą na s...
Cichy Janusz napisał/a komentarz do Niż demograficzny niczego nie rozwiąże!
Obawiam się, że myślenie i działanie wielu samorządowców będzie sprowadzało się do pomysłów na zagęs...
Trwają prace, aby od 1 września 2025 roku obowiązywał zakaz korzystania z telefonów w polskich szkoł...
Uszeregowanie pytań w teście - BARDZO WAŻNE. Nawet, jeśli wynik końcowy nie będzie wyraźnie lepszy, ...
Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do O umiejętnościach matematycznych w życiu i w szkole
Panie Redaktorze, proszę nie upubliczniać takiego głosu jak komentarz Ppp na temat nauczania matemat...
Ad. zasada numer 6: AI analizuje dane, ale te dane AI pobiera ze serwera, na który wsadził je człowi...
Czyli AŻ 34% nie odróżnia hejtu od słusznej krytyki - nie jest dobrze! Właściwie nie wiadomo, jak dy...
Przeszukiwanie plecaków, toreb i kieszeni? Patrole polujące na ukrywających się z telefonami w krzak...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie