Internetowe korki

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImagePo co ruszać się z domu na korepetycje, skoro jest Skype, Gadu-Gadu i poczta elektroniczna? Wystarczy znaleźć korepetytora, a o to przecież nietrudno. W sieci studenci różnych kierunków oferują korepetycje praktycznie na każdy temat. Najpopularniejsze są wszystkie języki świata – do konwersacji i ćwiczenia pisania Internet przecież w zupełności wystarcza.

 

Polscy studenci zwietrzyli szansę na biznes w rozwoju e-learningu. Sieć pełna jest ofert studentów różnych filologii, którzy bezpośredni kontakt z uczniem zastąpili spotkaniami w sieci. Odległość nie ma znaczenia. Korepetytorzy nie muszą przecież dojeżdżać, często uczą osoby z innych miast. Czas lekcji – pełne dopasowanie – jak chcesz późnym wieczorem, proszę bardzo. Lekcje odbywają się z wykorzystaniem wszystkich popularnych kanałów komunikacji – czatu, poczty elektronicznej, telefonu, konwersacji na Skype. W ten sposób przedsiębiorczy studenci dorabiają sobie w trakcie studiów. Co ciekawe, ceny internetowych lekcji nie odbiegają od tych tradycyjnych – to koszt 30-40 złotych za godzinę.

Obie strony są zadowolone. Studenci, bo zyskują w miarę stałe źródło dochodu. Uczniowie – bo nie ruszając się z domu mogą uzupełniać swoje braki w edukacji. Jak zauważają korepetytorzy, rozmowy przez Skype są dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie potrafią się sprawnie komunikować spotykając się z drugą osobą. Gdy siedzą same przed komputerem, łatwiej im się skupić i są mniej zestresowane.

Rynek internetowych korepetycji rozwija się w Polsce bardzo szybko. Powstają kolejne e-szkoły oferujące kursy językowe za pośrednictwem Internetu. Na przykład w Supermemo.pl w ciągu jednej lekcji przerabiane jest osiem godzin materiału języka angielskiego. Przez dwa tygodnie uczeń pracuje samodzielnie, ale opiekun wysyła do niego maile motywujące do pracy. Kiedy opanuje materiał, uczeń pisze test sprawdzający i umawia się na konwersację z lektorem. Oczywiście wszystko za pośrednictwem Skype. W bazie szkoły Supermemo.pl zarejestrowało się już ponad 40 tys. użytkowników.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie