Koreańskie roboty uczą angielskiego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Prawie 30 robotów rozpoczęło nauczanie języka angielskiego w Korei Południowej, w ramach pilotażowego projektu wykorzystującego roboty w szkolnictwie.  Niektórzy wzruszą ramionami i stwierdzą: no i co z tego? Świat edukacji zmienia się coraz szybciej i jeśli nie zostaną podjęte – przez nauczycieli – próby unowocześnienia nauczania, szkoła zmieni się bez ich udziału...Internet site

Engkey, białe roboty o jajowatym kształcie, stworzone przez Korea Institute of Science of Technology rozpoczęły właśnie prowadzenie zajęć w 21 szkołach podstawowych w Daegu.

Na ekranie umiejscowionym na szczycie robota wyświetlana jest twarz. Robot krąży po sali mówiąc do uczniów, czytając im książki i tańcząc w rytm muzyki. Roboty, wyświetlające twarz avatara, są zdalnie kontrolowane przez nauczycieli angielskiego na Filipinach, który może widzieć i słyszeć uczniów dzięki zdalnemu systemowi kontroli.

W Korei Południowej angliści są prawie nieosiągalni, dlatego władze chcą stworzyć lepsze warunki do nauki tego języka. Dobrze wykształceni i doświadczeni filipińscy nauczyciele są znacznie tańsi niż ich odpowiednicy gdziekolwiek indziej.

"Wydaje się, że dzieciakom podoba się wygląd robota, to że jest interesujący i uroczy. Również niektórzy dorośli wydają się być nim zainteresowani. Twierdzą, że czują mniejszy stres podczas rozmawiania z robotem niż z prawdziwym nauczycielem. Robot w klasie sprawia, że uczniowie stają się bardziej aktywnymi uczestnikami zajęć, szczególnie ci wstydliwi" - twierdzi Kim Mi-Young, przedstawiciel władz w Daegu.

Czteromiesięczny program pilotażowy jest sponsorowany przez koreański rząd, który na ten cel poświęcił 1,58 miliard wonów (ok. 1,37 mln dolarów).

Naukowcy już od 2009 roku realizują takie programy w szkołach, w celu stworzenia robotów przeznaczonych do nauczania nie tylko angielskiego, ale również matematyki i innych przedmiotów.

(Źródło: PAP - Nauka w Polsce)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie