Programowanie gier - nowy przedmiot w szkockich szkołach

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiSzkocka Komisja Egzaminacyjna wprowadziła w tym roku szkolnym zajęcia z programowania gier komputerowych w szkockich szkołach. Uczniowie się ucieszyli z takiej zmiany - piszą i projektują własne gry, ale także uczą się umiejętności, które będą od nich wymagane przez pracodawców i analizują ścieżki kariery czekające ich w branży przemysłu gier komputerowych.
 
Nowe szkolne zajęcia z programowania gier komputerowych zostały wprowadzone w Szkocji we wrześniu 2010 roku. Lekcje z programowania i designu gier komputerowych zostały uruchomione po naciskach nauczycieli. Podobne zajęcia istniały do tej pory w collegach, po ukończeniu których otrzymywało się certyfikat równoważny z dyplomem ukończenia pierwszego roku studiów. Jednak nauczyciele szkolni uznali, że takich umiejętności należy uczyć już w młodszych latach, dając nastolatkom pole do zyskiwania wiedzy potrzebnej na kursach w szkołach wyższych.

Szkocka Komisja Egzaminacyjna - Scottish Qualifications Authority (SQA) uznała, że nowo wprowadzone zajęcia umocnią wizerunek Szkocji jako kraju o najbardziej rozwiniętym programie nauczania tworzenia gier komputerowych na świecie. Bobby Elliot, przedstawiciel SQA twierdzi, że wprowadzenie tych lekcji może spowodować, przede wszystkim wśród uczennic, ich późniejsze zainteresowanie się kluczowymi, dobrze prosperującymi szkockimi firmami z branży nowych technologii.

Elliot dodaje, że jest nadzieja, że nowe kwalifikacje wprowadzą młodych ludzi w świat gier komputerowych, pozwalając na programowanie i rozwijanie ich własnych pomysłów. Dzięki temu zyskają wgląd w szybko rozwijający się przemysł, inspirując się do późniejszych studiów bądź szukania zatrudnienia w tej dziedzinie. „Szkocja jest liderem w tworzeniu i rozwijaniu rodzimych talentów” – podsumowuje.

Gry komputerowe zostały uznane za kluczową krajową gałąź przemysłu przez rząd Szkocji, który zapewnia finansowanie zajęć z programowania na uniwersytetach, w tym na Uniwersytecie Napier w Edynburgu. Abertay University w Dundee, która jako pierwsza uczelnia wyższa na świecie wprowadziła studia z programowania gier komputerowych - rozwinęła międzynarodową markę studiów gier komputerowych i uczyniła z Dundee centrum tego przemysłu na całą Wielką Brytanię. Bestseller komputerowy - gra Grand Theft Auto, która stała się globalnym hitem rynkowym, była stworzona przez firmę Rockstar North z siedzibą w Dundee.

Wielka Brytania posiada największy rynek gier komputerowych w Europie i trzeci co do wielkości na świecie po USA i Japonii.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie