Programowanie gier - nowy przedmiot w szkockich szkołach

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiSzkocka Komisja Egzaminacyjna wprowadziła w tym roku szkolnym zajęcia z programowania gier komputerowych w szkockich szkołach. Uczniowie się ucieszyli z takiej zmiany - piszą i projektują własne gry, ale także uczą się umiejętności, które będą od nich wymagane przez pracodawców i analizują ścieżki kariery czekające ich w branży przemysłu gier komputerowych.
 
Nowe szkolne zajęcia z programowania gier komputerowych zostały wprowadzone w Szkocji we wrześniu 2010 roku. Lekcje z programowania i designu gier komputerowych zostały uruchomione po naciskach nauczycieli. Podobne zajęcia istniały do tej pory w collegach, po ukończeniu których otrzymywało się certyfikat równoważny z dyplomem ukończenia pierwszego roku studiów. Jednak nauczyciele szkolni uznali, że takich umiejętności należy uczyć już w młodszych latach, dając nastolatkom pole do zyskiwania wiedzy potrzebnej na kursach w szkołach wyższych.

Szkocka Komisja Egzaminacyjna - Scottish Qualifications Authority (SQA) uznała, że nowo wprowadzone zajęcia umocnią wizerunek Szkocji jako kraju o najbardziej rozwiniętym programie nauczania tworzenia gier komputerowych na świecie. Bobby Elliot, przedstawiciel SQA twierdzi, że wprowadzenie tych lekcji może spowodować, przede wszystkim wśród uczennic, ich późniejsze zainteresowanie się kluczowymi, dobrze prosperującymi szkockimi firmami z branży nowych technologii.

Elliot dodaje, że jest nadzieja, że nowe kwalifikacje wprowadzą młodych ludzi w świat gier komputerowych, pozwalając na programowanie i rozwijanie ich własnych pomysłów. Dzięki temu zyskają wgląd w szybko rozwijający się przemysł, inspirując się do późniejszych studiów bądź szukania zatrudnienia w tej dziedzinie. „Szkocja jest liderem w tworzeniu i rozwijaniu rodzimych talentów” – podsumowuje.

Gry komputerowe zostały uznane za kluczową krajową gałąź przemysłu przez rząd Szkocji, który zapewnia finansowanie zajęć z programowania na uniwersytetach, w tym na Uniwersytecie Napier w Edynburgu. Abertay University w Dundee, która jako pierwsza uczelnia wyższa na świecie wprowadziła studia z programowania gier komputerowych - rozwinęła międzynarodową markę studiów gier komputerowych i uczyniła z Dundee centrum tego przemysłu na całą Wielką Brytanię. Bestseller komputerowy - gra Grand Theft Auto, która stała się globalnym hitem rynkowym, była stworzona przez firmę Rockstar North z siedzibą w Dundee.

Wielka Brytania posiada największy rynek gier komputerowych w Europie i trzeci co do wielkości na świecie po USA i Japonii.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie