Szkocka Komisja Egzaminacyjna wprowadziła w tym roku szkolnym zajęcia z programowania gier komputerowych w szkockich szkołach. Uczniowie się ucieszyli z takiej zmiany - piszą i projektują własne gry, ale także uczą się umiejętności, które będą od nich wymagane przez pracodawców i analizują ścieżki kariery czekające ich w branży przemysłu gier komputerowych.
Nowe szkolne zajęcia z programowania gier komputerowych zostały wprowadzone w Szkocji we wrześniu 2010 roku. Lekcje z programowania i designu gier komputerowych zostały uruchomione po naciskach nauczycieli. Podobne zajęcia istniały do tej pory w collegach, po ukończeniu których otrzymywało się certyfikat równoważny z dyplomem ukończenia pierwszego roku studiów. Jednak nauczyciele szkolni uznali, że takich umiejętności należy uczyć już w młodszych latach, dając nastolatkom pole do zyskiwania wiedzy potrzebnej na kursach w szkołach wyższych.
Szkocka Komisja Egzaminacyjna - Scottish Qualifications Authority (SQA) uznała, że nowo wprowadzone zajęcia umocnią wizerunek Szkocji jako kraju o najbardziej rozwiniętym programie nauczania tworzenia gier komputerowych na świecie. Bobby Elliot, przedstawiciel SQA twierdzi, że wprowadzenie tych lekcji może spowodować, przede wszystkim wśród uczennic, ich późniejsze zainteresowanie się kluczowymi, dobrze prosperującymi szkockimi firmami z branży nowych technologii.
Elliot dodaje, że jest nadzieja, że nowe kwalifikacje wprowadzą młodych ludzi w świat gier komputerowych, pozwalając na programowanie i rozwijanie ich własnych pomysłów. Dzięki temu zyskają wgląd w szybko rozwijający się przemysł, inspirując się do późniejszych studiów bądź szukania zatrudnienia w tej dziedzinie. „Szkocja jest liderem w tworzeniu i rozwijaniu rodzimych talentów” – podsumowuje.
Gry komputerowe zostały uznane za kluczową krajową gałąź przemysłu przez rząd Szkocji, który zapewnia finansowanie zajęć z programowania na uniwersytetach, w tym na Uniwersytecie Napier w Edynburgu. Abertay University w Dundee, która jako pierwsza uczelnia wyższa na świecie wprowadziła studia z programowania gier komputerowych - rozwinęła międzynarodową markę studiów gier komputerowych i uczyniła z Dundee centrum tego przemysłu na całą Wielką Brytanię. Bestseller komputerowy - gra Grand Theft Auto, która stała się globalnym hitem rynkowym, była stworzona przez firmę Rockstar North z siedzibą w Dundee.
Wielka Brytania posiada największy rynek gier komputerowych w Europie i trzeci co do wielkości na świecie po USA i Japonii.
Szkocka Komisja Egzaminacyjna - Scottish Qualifications Authority (SQA) uznała, że nowo wprowadzone zajęcia umocnią wizerunek Szkocji jako kraju o najbardziej rozwiniętym programie nauczania tworzenia gier komputerowych na świecie. Bobby Elliot, przedstawiciel SQA twierdzi, że wprowadzenie tych lekcji może spowodować, przede wszystkim wśród uczennic, ich późniejsze zainteresowanie się kluczowymi, dobrze prosperującymi szkockimi firmami z branży nowych technologii.
Elliot dodaje, że jest nadzieja, że nowe kwalifikacje wprowadzą młodych ludzi w świat gier komputerowych, pozwalając na programowanie i rozwijanie ich własnych pomysłów. Dzięki temu zyskają wgląd w szybko rozwijający się przemysł, inspirując się do późniejszych studiów bądź szukania zatrudnienia w tej dziedzinie. „Szkocja jest liderem w tworzeniu i rozwijaniu rodzimych talentów” – podsumowuje.
Gry komputerowe zostały uznane za kluczową krajową gałąź przemysłu przez rząd Szkocji, który zapewnia finansowanie zajęć z programowania na uniwersytetach, w tym na Uniwersytecie Napier w Edynburgu. Abertay University w Dundee, która jako pierwsza uczelnia wyższa na świecie wprowadziła studia z programowania gier komputerowych - rozwinęła międzynarodową markę studiów gier komputerowych i uczyniła z Dundee centrum tego przemysłu na całą Wielką Brytanię. Bestseller komputerowy - gra Grand Theft Auto, która stała się globalnym hitem rynkowym, była stworzona przez firmę Rockstar North z siedzibą w Dundee.
Wielka Brytania posiada największy rynek gier komputerowych w Europie i trzeci co do wielkości na świecie po USA i Japonii.