Podczas recesji studenci mają wiekszą niż zazwyczaj potrzebę bycia wspieranymi, otrzymywania konkretnych porad i sugestii związanych z karierą i przyszłością zawodową. Międzynarodowy Uniwersytet z Monako (International University of Monaco - IUM) znalazł na to sposób. Szkoła od pięciu lat wychodzi studentom na przeciw z inicjatywą Mentorship Programme.
Program ten umożliwia uczestnikom nawiązywanie indywidualnych kontaktów
z osobami ze świata biznesu. Studenci z wszystkich lat i niezależnie od
studiowanego kierunku (licencjat, magisterskie, MSc, MBA) mogą brać
udział w tym programie.
Mentor jest jak osobisty doradca, który daje praktyczne porady, inspiruje własnymi dokonaniami i stymuluje motywację do pracy. Igor Bucki, student z Polski na rocznym programie magisterskim (MSc), również zdecydował się na udział w programie. „Zaraz po przyjeździe do Monako zostaliśmy poinformowani o tym programie i że, jeśli chcemy, możemy w nim uczestniczyć. Współpraca z mentorem polega przede wszystkim na rozmowie, która bardzo szybko koncentruje się na wspólnym ustalaniu celów i sposobach ich osiagania. Regulamin przewiduje przynajmniej cztery obowiązkowe spotkania w ciągu roku, ale jest to kwestia indywidualna, która nierzadko zależy od mentora i jego obciążenia czasowego” – mówi Bucki.
Niektórzy studenci spotykają się z mentorami nawet raz w tygodniu, do tego dochodzą częste kontakty telefoniczne, maile czy wymiany na Facebooku. Nierzadko studentom udaje się zbudować silne więzi z mentorami, które podtrzymywane są jeszcze długo po ukończeniu studiów.
Źródło satysfacji dla każdego
To co różni nauczyciela na IUM od mentora, to to że ten pierwszy jest teoretykiem, a ten drugi praktykiem, który potrafi przekazać pasję do tego co robi i odpowiednio zainspirować. Decyzja o wybraniu właściwego mentora musi być dopasowana do indywidualnych potrzeb i oczekiwań. „Przykładowo, ktoś specjalizujący się w przemyśle mody, najprawdopodobniej wybierze mentora pracującego w firmie odzieżowej” – mówi Bucki.
Szkoła, dzięki rozlicznym kontaktom i znajomością, może ułatwić zbliżenie się do wybranej osoby. Na rozpoczęcie roku szkolnego IUM organizuje specjalną imprezę w celu integracji środowiska studenckiego z potencjalnymi mentorami. Wybór jest szeroki. Wielu znaczacych CEO (prezesi) i dyrektorów z międzynarodowych firm jak Adidas (Niemcy), Giorgio Armani (USA), Vivienne Westwood (Wielka Brytania), Gucci Group (Wlochy), UBS Private Bank (Monako), Crédit Suisse (Szwajcaria), decyduje się corocznie brać udział w programie.
Od czasu powstania w 2004 roku, mentorship program osiągnał duży sukces i to nie tylko wśród studentów „Stać się mentorem, jest bardzo wzbogacajacym doświadczeniem. Jest w tym coś głębszego niż w klasycznym przekazywaniu wiedzy. Pomagamy młodym generacjom.” - sądzi Michel Sabot, CEO operacji hotelowych z Société des Bains de Mer de Monaco (Monte-Carlo SBM), który sam jest mentorem od początku powstania programu.
Igor Bucki praktycznie ukończył studia na Międzynarodowym Uniwersytecie w Monako i wiąże swoje plany zawodowe z przemysłem olejowo-energetycznym lub ze sportem i sektorem rajdowo-wyścigowym; z tych też powodów na mentorów wybrał osoby z obu branż. „Liczę na to, że gospodarka w końcu wyjdzie ze stagnacji i rynek pracy stanie się bardziej przystępny dla ludzi swieżo po studiach. Jako, że czuję się bardzo związany z Polską, chciałbym wrócić po jakimś czasie do kraju i zrealizować kilka pomysłów na własną rękę”. Porady mentorów z całą pewnością bardzo mu w tym sie przydadzą.
International University of Monaco jest uczelnią niezależną z siedzibą w Księstwie Monako, która została założona w 1986 roku. IUM łączy europejski rygor i amerykański pragmatyzm w kształceniu menedżerów w dziedzinie zarządzania. IUM oferuje wyważone i pragmatyczne podejście do biznesu, technologii i edukacji, która łączy funkcjonalność i analalityczne podejście do dziedziny zarządzania wykorzystując konkretne przykłady i wykłady teoretyczne. Międzykulturowe wykształcenie ułatwia studentom przejście do życia profesjonalnego i pozwala stać się odważnymi pełnymi innowacji liderami.
Mentor jest jak osobisty doradca, który daje praktyczne porady, inspiruje własnymi dokonaniami i stymuluje motywację do pracy. Igor Bucki, student z Polski na rocznym programie magisterskim (MSc), również zdecydował się na udział w programie. „Zaraz po przyjeździe do Monako zostaliśmy poinformowani o tym programie i że, jeśli chcemy, możemy w nim uczestniczyć. Współpraca z mentorem polega przede wszystkim na rozmowie, która bardzo szybko koncentruje się na wspólnym ustalaniu celów i sposobach ich osiagania. Regulamin przewiduje przynajmniej cztery obowiązkowe spotkania w ciągu roku, ale jest to kwestia indywidualna, która nierzadko zależy od mentora i jego obciążenia czasowego” – mówi Bucki.
Niektórzy studenci spotykają się z mentorami nawet raz w tygodniu, do tego dochodzą częste kontakty telefoniczne, maile czy wymiany na Facebooku. Nierzadko studentom udaje się zbudować silne więzi z mentorami, które podtrzymywane są jeszcze długo po ukończeniu studiów.
Źródło satysfacji dla każdego
To co różni nauczyciela na IUM od mentora, to to że ten pierwszy jest teoretykiem, a ten drugi praktykiem, który potrafi przekazać pasję do tego co robi i odpowiednio zainspirować. Decyzja o wybraniu właściwego mentora musi być dopasowana do indywidualnych potrzeb i oczekiwań. „Przykładowo, ktoś specjalizujący się w przemyśle mody, najprawdopodobniej wybierze mentora pracującego w firmie odzieżowej” – mówi Bucki.
Szkoła, dzięki rozlicznym kontaktom i znajomością, może ułatwić zbliżenie się do wybranej osoby. Na rozpoczęcie roku szkolnego IUM organizuje specjalną imprezę w celu integracji środowiska studenckiego z potencjalnymi mentorami. Wybór jest szeroki. Wielu znaczacych CEO (prezesi) i dyrektorów z międzynarodowych firm jak Adidas (Niemcy), Giorgio Armani (USA), Vivienne Westwood (Wielka Brytania), Gucci Group (Wlochy), UBS Private Bank (Monako), Crédit Suisse (Szwajcaria), decyduje się corocznie brać udział w programie.
Od czasu powstania w 2004 roku, mentorship program osiągnał duży sukces i to nie tylko wśród studentów „Stać się mentorem, jest bardzo wzbogacajacym doświadczeniem. Jest w tym coś głębszego niż w klasycznym przekazywaniu wiedzy. Pomagamy młodym generacjom.” - sądzi Michel Sabot, CEO operacji hotelowych z Société des Bains de Mer de Monaco (Monte-Carlo SBM), który sam jest mentorem od początku powstania programu.
Igor Bucki praktycznie ukończył studia na Międzynarodowym Uniwersytecie w Monako i wiąże swoje plany zawodowe z przemysłem olejowo-energetycznym lub ze sportem i sektorem rajdowo-wyścigowym; z tych też powodów na mentorów wybrał osoby z obu branż. „Liczę na to, że gospodarka w końcu wyjdzie ze stagnacji i rynek pracy stanie się bardziej przystępny dla ludzi swieżo po studiach. Jako, że czuję się bardzo związany z Polską, chciałbym wrócić po jakimś czasie do kraju i zrealizować kilka pomysłów na własną rękę”. Porady mentorów z całą pewnością bardzo mu w tym sie przydadzą.
International University of Monaco jest uczelnią niezależną z siedzibą w Księstwie Monako, która została założona w 1986 roku. IUM łączy europejski rygor i amerykański pragmatyzm w kształceniu menedżerów w dziedzinie zarządzania. IUM oferuje wyważone i pragmatyczne podejście do biznesu, technologii i edukacji, która łączy funkcjonalność i analalityczne podejście do dziedziny zarządzania wykorzystując konkretne przykłady i wykłady teoretyczne. Międzykulturowe wykształcenie ułatwia studentom przejście do życia profesjonalnego i pozwala stać się odważnymi pełnymi innowacji liderami.