Po radę do mentora

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiPodczas recesji studenci mają wiekszą niż zazwyczaj potrzebę bycia wspieranymi,  otrzymywania konkretnych porad i sugestii związanych z karierą i przyszłością zawodową. Międzynarodowy Uniwersytet z Monako (International University of Monaco - IUM) znalazł na to sposób. Szkoła od pięciu lat wychodzi studentom na przeciw z inicjatywą Mentorship Programme.

Program ten umożliwia uczestnikom nawiązywanie indywidualnych kontaktów z osobami ze świata biznesu. Studenci z wszystkich lat i niezależnie od studiowanego kierunku (licencjat, magisterskie, MSc, MBA) mogą brać udział w tym programie.

Mentor jest jak osobisty doradca, który daje praktyczne porady, inspiruje własnymi dokonaniami i stymuluje motywację do pracy. Igor Bucki, student z Polski na rocznym programie magisterskim (MSc), również zdecydował się na udział w programie. „Zaraz po przyjeździe do Monako zostaliśmy poinformowani o tym programie i że, jeśli chcemy, możemy w nim uczestniczyć. Współpraca z mentorem polega przede wszystkim na rozmowie, która bardzo szybko koncentruje się na wspólnym ustalaniu celów i sposobach ich osiagania. Regulamin przewiduje przynajmniej cztery obowiązkowe spotkania w ciągu roku, ale jest to kwestia indywidualna, która nierzadko zależy od mentora i jego obciążenia czasowego” – mówi Bucki.

Niektórzy studenci spotykają się z mentorami nawet raz w tygodniu, do tego dochodzą częste kontakty telefoniczne, maile czy wymiany na Facebooku. Nierzadko studentom udaje się zbudować silne więzi z mentorami, które podtrzymywane są jeszcze długo po ukończeniu studiów.

Źródło satysfacji dla każdego
To co różni nauczyciela na IUM od mentora, to to że ten pierwszy jest teoretykiem, a ten drugi praktykiem, który potrafi przekazać pasję do tego co robi i odpowiednio zainspirować. Decyzja o wybraniu właściwego mentora musi być dopasowana do indywidualnych potrzeb i oczekiwań. „Przykładowo, ktoś specjalizujący się w przemyśle mody, najprawdopodobniej wybierze mentora pracującego w firmie odzieżowej” – mówi Bucki.

Szkoła, dzięki rozlicznym kontaktom i znajomością, może ułatwić zbliżenie się do wybranej osoby. Na rozpoczęcie roku szkolnego IUM organizuje specjalną imprezę w celu integracji środowiska studenckiego z potencjalnymi mentorami. Wybór jest szeroki. Wielu znaczacych CEO (prezesi) i dyrektorów z międzynarodowych firm jak Adidas (Niemcy), Giorgio Armani (USA), Vivienne Westwood (Wielka Brytania), Gucci Group (Wlochy), UBS Private Bank (Monako), Crédit Suisse (Szwajcaria), decyduje się corocznie brać udział w programie.

Od czasu powstania w 2004 roku, mentorship program osiągnał duży sukces i to nie tylko wśród studentów „Stać się mentorem, jest bardzo wzbogacajacym doświadczeniem. Jest w tym coś głębszego niż w klasycznym przekazywaniu wiedzy. Pomagamy młodym generacjom.” - sądzi Michel Sabot, CEO operacji hotelowych z Société des Bains de Mer de Monaco (Monte-Carlo SBM), który sam jest mentorem od początku powstania programu.

Igor Bucki praktycznie ukończył studia na Międzynarodowym Uniwersytecie w Monako i wiąże swoje plany zawodowe z przemysłem olejowo-energetycznym lub ze sportem i sektorem rajdowo-wyścigowym; z tych też powodów na mentorów wybrał osoby z obu branż. „Liczę na to, że gospodarka w końcu wyjdzie ze stagnacji i rynek pracy stanie się bardziej przystępny dla ludzi swieżo po studiach. Jako, że czuję się bardzo związany z Polską, chciałbym wrócić po jakimś czasie do kraju i zrealizować kilka pomysłów na własną rękę”. Porady mentorów z całą pewnością bardzo mu w tym sie przydadzą. 

International University of Monaco jest uczelnią niezależną z siedzibą w Księstwie Monako, która została założona w 1986 roku. IUM łączy europejski rygor i amerykański pragmatyzm w kształceniu menedżerów w dziedzinie zarządzania. IUM oferuje wyważone i pragmatyczne podejście do biznesu, technologii i edukacji, która łączy funkcjonalność i analalityczne podejście do dziedziny zarządzania wykorzystując konkretne przykłady i wykłady teoretyczne. Międzykulturowe wykształcenie ułatwia studentom przejście do życia profesjonalnego i pozwala stać się odważnymi pełnymi innowacji liderami.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie