- 61. Rozwijanie aktywności badawczej dzieci – obserwacja, doświadczenie, eksperyment
- (Metody i narzędzia)
- W codziennej pracy z uczniami pojawia się często wiele pytań. Jak wywołać efekt „wow!” w pracy z dziećmi? Jak „zaczarować” uczniów, aby podtrzymać ich naturalną ciekawość? Jak zmienić sposób nauczania, ...
- Utworzone: 05-04-2020
- 62. Śladami przeszłości, czyli jak rozwijać zainteresowania historią
- (Metody i narzędzia)
- Edukacja wczesnoszkolna jest doskonałym czasem na rozpoczęcie nauki historii. Wydarzenia historyczne mogą pobudzać u dzieci zaciekawienie światem i nauką. Ważne jest, aby podczas przekazywania faktów historycznych ...
- Utworzone: 01-04-2020
- 63. Da się! O pracy bez ocen, podręczników i ćwiczeń
- (Innowacje w edukacji)
- Od wielu lat pracuję z dziećmi w klasach 1-3 bez stopni i często zastanawiam się, dlaczego w wielu szkołach nadal funkcjonują oceny albo ich zastępniki w formie liter, słoneczek, buziek itp. Dla mnie i ...
- Utworzone: 25-03-2020
- 64. Jak zachęcać młodszych uczniów do uczenia się?
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Edukacja wczesnoszkolna pozwala na szerokie eksperymentowanie z różnymi podejściami dydaktycznymi i wychowawczymi. Mamy dość dużą swobodę, a podstawa programowa wręcz zachęca do różnorodności działań. ...
- Utworzone: 09-03-2020
- 65. Ćwicz zmiękczenia w Pszczółce - aplikacji do nauki czytania!
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Nowatorska aplikacja do nauki czytania Pszczółka jest doskonałą innowacją edukacyjną. Urozmaica zajęcia w klasach szkół podstawowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i uprzyjemnia naukę czytania ...
- Utworzone: 31-08-2019
- 66. Autorski program nauczania – program skrojony na miarę
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Okres edukacji wczesnoszkolnej, to bardzo ważny czas w życiu każdego dziecka. Zwykle zaczyna ono swoją szkolną przygodę wierząc, że będzie odnosić sukcesy, nie będzie się nudzić, a wszystkie działania ...
- Utworzone: 21-08-2019
- 67. Pomysły z kropką w tle
- (Projekty edukacyjne)
- Każdego roku w połowie września od ponad 10 lat w wielu szkołach, świetlicach, bibliotekach na całym świecie króluje Kropka. A wszystko za sprawą Dot Day, czyli międzynarodowego dnia kreatywności. To dzień, ...
- Utworzone: 18-08-2019
- 68. Dzieci chętnie uczą się programować
- (Projekty edukacyjne)
- Ponad 10 tys. uczniów klas 1-3 z całej Polski wzięło udział w bezpłatnym projekcie edukacyjnym „Technologie z klasą”, organizowanym przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Uczestnicy rozwinęli kompetencje z ...
- Utworzone: 08-06-2019
- 69. TIK-owy niezbędnik nauczanki
- (ICT / TIK)
- Szukasz pomysłu na ciekawą i angażującą lekcję? Wiele inspiracji znajdziesz w Internecie, trzeba tylko dobrze poszukać (i wiedzieć, czego mniej więcej się szuka). W sieci są dostępne setki aplikacji, które ...
- Utworzone: 06-06-2019
- 70. Scratch w edukacji wczesnoszkolnej
- (Programowanie)
- Od początku roku naukę programowania u najmłodszych uczniów możemy rozwijać dzięki Scratch 3.0 – programowi, który sprawi, że przygoda z programowaniem stanie się jeszcze ciekawsza i roztoczy przed nami ...
- Utworzone: 17-05-2019
- 71. Stawiajmy wyzwania, czyli dzieciaki główkują
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Kolejny rok szkolny, nowa pierwsza klasa i nowe wyzwania. Szybko orientuję się, że trafiła mi się bardzo zróżnicowana grupa uczniów. Od początku chcę stawiać przed nimi wyzwania i sprawić, aby same szukały ...
- Utworzone: 09-05-2019
- 72. Zaprogramuj się!
- (Programowanie)
- Gdy programowanie weszło w sposób formalny do podstawy programowej na niektórych twarzach pojawił się strach. Wywołany on był obawami, których źródeł upatrywać się można w różnych strefach edukacyjnych. Pojawiły ...
- Utworzone: 30-04-2019
- 73. Nauczanka ma dość...
- (Nauczyciele)
- Mówi się, że aby osiągnąć mistrzostwo w swoim zawodzie, w moim przypadku zawodzie nauczyciela, potrzeba 10 lat pracy. Przez ten czas człowiek weryfikuje swoją wiedzę i umiejętności jakie nabył podczas ...
- Utworzone: 28-04-2019
- 74. PROJEKTowanie kompetencji
- (Metody i narzędzia)
- Umiejętność uczenia się przez całe życie, umiejętność współpracy w grupie, planowania, twórczego rozwiązywania problemów, samodzielność, odpowiedzialność, to kompetencje, które są najbardziej poszukiwane ...
- Utworzone: 18-04-2019
- 75. Zanim zaczniesz, czyli o projektowaniu
- (Metody i narzędzia)
- Tak, jak kiedyś programowanie, tak teraz projektowanie, mogłabym odmieniać przez wszystkie przypadki i o każdym powiedzieć coś ciekawego. Bo projektowanie to jest coś, co robimy zanim - zanim zaczniemy ...
- Utworzone: 16-04-2019
- 76. Samosterowność ucznia w edukacji wczesnoszkolnej
- (Metody i narzędzia)
- Pierwsze lata w szkole kształtują wiele umiejętności i nawyków uczniów, które będą wpływać na jakość ich uczenia się i bycia we wspólnocie szkolnej. Jako nauczycielom, już od etapu edukacji wczesnoszkolnej, ...
- Utworzone: 17-03-2019
- 77. Wiosenne kwiaty - kodowanie
- (Metody i narzędzia)
- Uczniowie potrafią być kreatywni, twórczy i aktywni na zajęciach jeśli zaproponujemy im nieszablonowe zadania. My jako entuzjastki nowoczesnych technologii i kodowania staramy się, aby wplatać takie metody ...
- Utworzone: 15-03-2019
- 78. Dobre inspiracje (nie tylko) nauczanek
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Po raz piąty odbywają się w Warszawie INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE, w których bierze udział ponad 300 nauczycielek i nauczycieli uczących w szkołach podstawowych w klasach I-III. To cykliczne wydarzenie organizowane ...
- Utworzone: 24-02-2019
- 79. Gra planszowa – liczby rzymskie
- (Nauka i zabawa)
- Jak zaktywizować uczniów, aby przez zabawę poznawali i utrwalali cyfry rzymskie? Gry planszowa to jedna z najbardziej skutecznych i lubianych przez uczniów metod nauczania. Od dłuższego czasu coraz ...
- Utworzone: 19-02-2019
- 80. Aktywne miesiące
- (Metody i narzędzia)
- Nauka nazw miesięcy nie musi być trudna i monotonna. Stworzona przez nas spinnerowa gra nie tylko zaangażuje dzieci w wykonywane zadanie, ale również sprawi, że opanowanie nazw miesięcy i odpowiadających ...
- Utworzone: 30-01-2019
Ostatnie komentarze